Zdravo :)
Bila sem zaljubljena v enega fanta celo leto in mi je pokazal, da sem mu vsec nazaj pa vse, ampak kar naenkrat se je nehal pogovarjati z mano (mogoce sem ga ustrasila ali nekaj podobnega) in me tako mocno boli pa nikoli niti nisva bila skup... ne vem kaj naj naredim, ker nisem nic naredila, da se ne bi druzil z mano. Nikoli nisem bila "napadalna", samo sem mu zelela biti blizu. Povsod ga vidim in me vse spominja nanj. Nikoli prej nisem imela fanta in mi je poseben bil ta obcutek, da nekdo misli name in me ima rad. Kako ga lahko hitreje prebolim? Kako se lahko potolazim pa se prepricam, da me bo nekdo se imel rad v mojem zivljenju?
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
opisuješ, da se je fant, s katerim sta si bila vzajemno všeč, nenadoma in brez pojasnila odločil, da se preneha pogovarjati s tabo. Sedaj občutiš precejšno mero stiske, saj ne veš točno kako ga preboleti in se potolažiti, sprašujes pa se tudi, ali te bo kdaj kdo še sploh imel rad.
Žal mi je, da te je fant, ki ti je bil zelo všeč in ki ti je kazal, da si tudi ti všeč njemu, na ta način prizadel. Lahko si predstavljam, da je še posebej težko, ker z njegove strani nisi dobila nobenega pojasnila ali razlage, zakaj prekinja vajin odnos. Opisuješ, da sedaj premlevaš, kaj si naredila narobe in ali si bila preveč “napadalna”.  Prosila in spodbudila bi te, da za fantovo odločitev, da se preneha pogovarjati s tabo, ne kriviš sebe.
Želela pa bi te vprašati, ker v svojem zapisu tega ne omeniš - a sta si s fantom kdaj iskreno podelila svoja čustva drug do drugega? Morda pa fant (kljub temu, da se tebi najverjetneje zdi, da si mu zelo očitno kazala, da ti je všeč) niti ne ve, kaj čutiš do njega in razlog za prenehanje pogovarjanja tiči v tem, da ga je postalo strah, da ti ni dovolj zanimiv, dovolj všeč oz. da so njegovi občutki do tebe zgolj enostranski…
Da pa ne bi ostajali ujeti v razmišljanju o vseh možnih razlogih za njegovo odločitev, bi ti predlagala, da razmisliš o možnosti, da s fantom načneš iskren pogovor. Lahko ga prosiš, naj ti, če zmore, pojasni svojo odločitev, da se preneha pogovarjati s tabo. Obenem mu lahko iskreno poveš, da se ob misli, da se ne bosta več pogovarjala, počutiš žalostno. V kolikor še nisi in čutiš, da želiš, lahko fantu tudi iskreno poveš, kakšna čustva gojiš do njega. Na ta način boš, če bo pripravljen deliti iskren odgovor, morda dobila pojasnilo, ki bo v tvoje, verjamem, da trenutno precej zmedene občutke, vneslo nekaj jasnosti.
Naj te še malce potolažim. Tudi če to ne bo točno ta fant, ti lahko brez kančka dvoma zagotovim, da te bo imel vsekakor še kdo rad. Že zdaj bi te spodbudila, da razmisliš, koliko ljudi te ima rado - pomisli na svojo družino, prijatelje… :)
Vesela bom tvojega odgovora, če se s fantom uspeta pogovoriti.
Želim ti vse dobro,
Urška Otrin, mag. psihologije
• _v
_varnica1
Pozdravljeni,
hvala za vas odgovor, res mi je pomagalo ze to, da sem lahko vse to nekam napisala in da me je nekdo vzel resno.
S fantom si nikoli nisva direkt povedala, kaj cutiva drug do drugega. Bilo je veliko drobnih znakov in obcutka povezanosti, zato sem imela obcutek, da mu nekaj pomenim, ampak nikoli nisva imela iskrenega pogovora o tem. Zdaj pa me najbolj zmede to, da so njegovi signali zelo mesani. Vcasih se odzove na kaj, kar naredim ali napisem (na primer mi je poslal srce kot odgovor (na javni spletni aplikaciji, pa nobeni drugi punci ali fantu ni poslal srca)), potem pa se v zivo umakne in nic ne rece. Zaradi tega sem zelo zmedena in ne vem, ali sem si vse samo predstavljala. Se en mali podatek je to, da mi je pel ljubezensko pesem, ko sva bila enkrat skupaj na nekemu koncertu. V moji glavi se gre o tem, da kako lahko pojes punci taksne ljubezenske odprte mehke prelepe verze, ampak se pol vec ne menis nic z njo??
Mozno je, da ni vedel, kako se jaz pocutim, ali pa ga je bilo cesa strah. Iskreno mu nikoli nic nisem direktno rekla, ampak sem pokazala, tako da bi ga dlje casa gledala, komplimentirala ga, klicala, pisala.. Mene trenutno najbolj boli prav ta nejasnost in to, da nimam nobene razlage. Imam obuctek, da mi ne bi uspelo o tem se z njim pogovorit, zaradi tega ker bi mi mogoce slo na jok ali ne bi znala razlozit svojih obcutkov ali bi ga popomoti uzalila. Nisva si vec pisala in jaz nocem zaceti spet. Mogoce bo on. Enkrat sem ga mirno po soli vprasala, ce je kaj jezen (takrat mi ni odpisal celi teden (!?)) in je samo tak casually rekel 'pft ne zakaj bi bil?'; tako da dejansko mislim, da nima pojma kako me je prizadelo to z njegove strani. Za enkrat bom rekla sebi da je prezaposlen.. pa nocem ga prevec gnjavit. Imam obcutek, da gledam vse pregloboko.
Razmisljam o tem, da bi se z njim vseeno odkrito pogovorila, kot ste predlagali, ampak me je hkrati zelo strah, ker ne vem, ali bi mi to prineslo olajsanje ali se vec bolecine. Trenutno se trudim predvsem, da se pomirim in sprejmem, da mogoce ne bom dobila vseh odgovorov.
Hvala tudi za vase spodbudne besede. Se opravicujem, da cudno pisem, samo ne znam razlozit kako se pocutim in samo napisem prvo kaj mi pade na pamet brez nekega vrstnega redu.. Trenutno mi je tezko verjeti, da me bo se kdo imel rad zares, ampak upam, da bom to nekoc lahko zacutila. Se enkrat veliko hvala za odgovor, lep vikend vam zelim in upam, da ste dobro.
Lep pozdrav,
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
najprej naj se ti zahvalim za tvoj odgovor – lepo te je spet brati. :)
Opisuješ, da si s fantom sicer nikoli nista iskreno povedala, kaj čutita drug do drugega, vendar sta si to pogosto pokazala s pogledi, komplimenti, sporočili in druženji izven šole. Ker ti fant v zadnjem obdobju daje veliko mešanih signalov, pri čemer ti enkrat napiše ljubko sporočilo, spet drugič pa se ti v šoli umakne, ob tem občutiš veliko mero zmedenosti. Sedaj se sprašuješ, ali se z njim pogovoriti ali ne, pri čemer te je strah, da bi te ob morebitnem pogovoru premagala čustva in da bi ga s svojo iskrenostjo po pomoti užalila, hkrati pa ne veš niti, ali bi ti tak pogovor prinesel olajšanje ali pa samo še več bolečine.
Žal mi je, da s strani fanta doživljaš mešane signale, ki v tebi vzbujajo precejšnjo mero zmedenosti. Mešani signali so lahko za prejemnika zelo naporni, saj v nas vzbudijo nekakšno »ping-pong« igro med upanjem in razočaranjem, kar lahko izredno vznemiri naš živčni sistem in občutek varnosti. Po tem, kar opisuješ, se sicer zdi, da tudi fant do tebe goji določena čustva, vendar ob njih najverjetneje tudi sam občuti določeno mero zmedenosti. Morda ga je sram oziroma mu je nelagodno svojo naklonjenost do tebe pokazati v živo, zato to stori v situacijah in okoliščinah, ki niso tako neposredne, na primer preko sporočila po telefonu ali med koncertom, kjer množica in glasna glasba nekoliko odvzameta pozornost od samega dejanja. Spodbujam te tudi, da pomisliš, ali ima morda fant v zadnjem času (bolj kot običajno) stresno obdobje, ki mu onemogoča, da se ti posveti do te mere, kot bi si želel. Včasih smo ljudje, ko smo v stiski ali pod stresom, težje čustveno dostopni, saj gre večina naše mentalne in čustvene kapacitete v stvari, ki nas težijo oziroma skrbijo.
Popolnoma razumem in normalno je, da te je strah načeti iskren pogovor s fantom. Vendar naj te hkrati spodbudim, da te ne rabi skrbeti, če bi te prevzela čustva in bi bil pogovor zaradi tega nekoliko nejasen oziroma manj strukturiran. Čustva so sama po sebi zelo kompleksna, nejasna in nestrukturirana, zato je pričakovati od nas samih, da bomo ob prisotnosti močnih čustev ta izrazili jasno in nezmedeno, precej perfekcionistično in nerealno. :) Če boš začutila, da bi ti iskren pogovor lahko odgovoril na določena vprašanja in pomiril občutke zmedenosti, lahko fantu predlagaš, da se ob primernem času dobita nekje na samem. Če pa čutiš, da za to še nisi pripravljena, te spodbujam, da se v pogovor trenutno še ne siliš in si daš čas.
Prosim tudi, da se ne opravičuješ za obliko, ličnost in povezanost svojega besedila v sporočilu. Jaz sem bila zelo vesela tvojega odgovora in moram reči, da se mi zdi – glede na tvoje trenutne občutke, za katere verjamem, da so precej zmedeni in negotovi – tvoje sporočilo zelo jasno, strukturirano in lepo berljivo. Naj tudi še omenim, da se mi zdi zelo dobro in pohvalno, kako se trudiš, da se ob trenutkih stiske pomirjaš in skušaš sprejeti, da morda ne boš dobila odgovorov na vse svoje nejasnosti. Že zgolj po tvojih zapisih lahko z gotovostjo trdim, da si zelo zrelo in razmišljujoče dekle.
Vesela bom, če se mi ponovno oglasiš in mi sporočiš, kako sta s fantom.
Lepo bodi,
Urška Otrin, mag. psihologije