Zanima me kako bi dekletu povedal da mi je všeč. Hodiva v isti razred in se mi zdi, da se dokaj dobro razumeva. Ne vem pa, kako bi ji na najbolj primeren in spoštljiv način to povedal ali napisal preko sporočila. Ne vem ali sem naj pri izražanju svojih čustev, direkten saj nisem prepričan, če sem ji všeč in nočem, da bi se ko ji to povem počutila neprijetno ali, pa da se bi najin prijateljski odnos zrušil.
lp
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Hvala za tvoje vprašanje in za zaupanje, da si se s svojim vprašanjem obrnil na nas.
Če prav razumem, ti je všeč dekle, ki je tvoja sošolka in hkrati sta tudi dobra prijatelja. Ker si do nje začel čutiti nekaj več, kot samo prijateljstvo, ji to želiš povedati. Zanima te, kako ji povedati, ne da bi to potem negativno vplivalo na vajin odnos.
Verjamem, da ne glede na to, da sta dobra prijatelja, da je take občutke težko povedati, mogoče še celo težje kot nekomu, s katerim prej ne bi bila prijatelja. Kljub temu pa se mi vseeno zdi pomembno, da smo iskreni, saj če bi ta čustva zadrževal zase, bi s časom lahko prav to vplivalo na spremembe v vajinem prijateljskem odnosu, morebiti bi lahko sam občutil, da nisi več iskren do nje, hkrati bi to lahko začela čutiti ona. Prav tako bi se lahko zgodilo, da bi zaradi teh občutkov začel spreminjati svoje vedenje, pa se morebiti tega niti ne bi takoj zavedal, lahko pa bi ona opazila spremembe. Ne glede na možne izide, je iskrenost nekaj res zelo pomembnega sploh pa v tesnejših odnosih.
Svoji prijateljici lahko poveš v živo ali pa preko sporočila/pisma. Če ji boš povedal preko sporočila, bo ona imela možnost, da lahko sama v miru premisli, preden ti odpiše. Hkrati je mogoče nekoliko bolj varna in lažja možnost za tebe. Prav tako imajo nekateri prijatelje zelo globoke pogovore preko sporočil in ni nič narobe, če se tudi taka stvar pove na tak način. Ampak če pa bo hkrati to za tebe pomenilo, da ko boš enkrat poslal sporočilo, boš potem samo nenehno gledal na telefon, je mogoče bolje, da se z njo vseeno pogovoriš v živo. Pri pogovoru v živo imaš tudi možnost, da opazuješ njeno govorico telesa, ki lahko pove kar nekaj o tem, kaj občuti. Tudi če ji boš povedal v živo, imaš možnost, da ji poveš, da ji ni potrebno odgovoriti v tistem trenutku, ampak, da si lahko vzame nekaj časa za premislek.
Pomembno je tudi, da izbereš primeren trenutek, ko ji boš povedal/napisal. Odsvetovala bi ti, da to storiš npr. med 5 minutnim odmorom v šoli, 5 minut pred začetkom pouka, ali če se bosta družila, tik preden bi šla domov. Dobro je, če je to nek trenutek, ko bosta imela oba res čas, da se lahko o tem pogovorita, razmislita (če ji boš povedal v živo). Tudi če se boš odločil, da ji poveš preko sporočila, je dobro, da ji to napišeš, ko veš, da bo ona imela čas za razmislek. Ne glede na to, ali čuti enako do tebe ali ne, bo to lahko kar presenečenje zanjo in bo lahko občutila kar močna čustva, zato je pomembno, da ji npr. ne poveš 5 minut pred testom v šoli.
Če ji boš povedal v živo, je tudi pomembno, da izbereš kraj/prostor, kjer bosta sama, kjer bosta imela mir in če bosta oba za to pripravljena, da se potem o tem tudi pogovorita. Ko ji boš povedal/napisal, se meni zdi pomembno, da, tako kot si sam napisal, to poveš na spoštljiv, in jaz bi dodala tudi na umirjen način. S tem imam v mislih, da iz tega ne delaš nepotrebne »drame«, v smislu, da bi ji povedal na način, da sta 100 % sorodni duši, da ne moreš živeti brez nje ipd. Za tak pogovor bi ti jaz svetovala, da ji poveš na način, da si začel do nje čutiti oz. da si razvil čustva, ki so nekaj več kot samo prijateljstvo. Ob tem lahko dodaš tudi, da res ceniš vajino prijateljstvo in da ne glede na to, kako ona čuti, da si vseeno želiš in si tudi pripravljen, da ostaneta dobra prijatelja.
Upam, da ti bo pogovor kaj v pomoč. Če imaš še kakšno vprašanje, ti z veseljem odgovorim. Držim pesti, da se bo vse dobro izteklo!
Sara Seršen, mag. psihologije