Dober dan,
imam 12 let decmbar bom 13 in me zanima kako povedat očetu da imam fanta moj oce je rekel da ne semm imet fanta do srednje sole jaz sem zdaj 8. razred in2 leti je se dolgi cas zato nevem kako mu naj povem da imam fanta (odgovorite kako ste vi povedali ocetu za fante oz. punce)
lp
Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Najprej bi se ti rada opravičila za pozen odgovor. Če sem te prav razumela, te skrbi, kako boš svojemu očetu povedala, da imaš fanta. Praviš, da ti je prepovedal imeti zvezo, dokler ne boš srednješolka, vendar ti tako dolgo ne moreš čakati. Sprašuješ, kako bi bilo najbolje nagovoriti to temo s tvojim očetom.
To, da želiš imeti fanta je tvoja odločitev in oče ti tega ne more preprečiti. Vseeno pa ga je treba razumeti, da si želi samo dobro zate in ga verjetno skrbi, da za zvezo nisi še dovolj zrela. Morda se le s težavo sooča s tem, da počasi postajaš odrasla ali pa ga skrbi, da bo imela zate zveza negativne posledice (npr. da bo zaradi tega trpela šola).
Ko začneš pogovor z očetom o tem, je najprej dobro vprašati, kaj je razlog, da je proti temu, da bi imela fanta, ko si še v osnovni šoli. Ob tem poudari, da razumeš in ceniš njegovo skrb zate, vseeno pa si želiš biti v zvezi s tem fantom. Vprašaj ga, kaj lahko narediš, da ti bo glede odnosa s tem fantom bolj zaupal. Lahko npr. predlagaš, da tvoj oče tega fanta spozna in sam vidi kakšen je, lahko se dogovorita, da mu preden se dobiš s fantom to tudi poveš ter omeniš, kje se bosta nahajala. Če boš z očetom odkrita ti bo morda čez čas bolj zaupal. Potrebno je razumeti, da si za zvezo še precej mlada in da je razumljivo, da starše skrbi zate. To je najverjetneje tvoje prvo razmerje. Včasih se v ljubezenskem odnosu pojavijo težave oz. dileme, ki smo jim težko kos. Tako je dobro, da tvoji starši za zvezo zvedo, saj te bodo v primeru težav lažje podprli.
Kot si sama omenila, vzpodbujam tudi tvoje vrstnice oz. vrstniki, da delijo svoje izkušnje, kako so sami povedali svojim staršem.
Želim ti veliko poguma za pogovor z očetom in ti želim, da bi se stvari odvile na način, ki je najboljši zate.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije
Op
Oppaaaa
Zdravo, imela sem isti problem
vprašaj ga za kaj ti ne dovoli. Če ga takoj prepričaš je to super( meni ni uspelo)
predlagam da ga začneš malo po malem prepričevati.
Če to ne uspe pa mu povej da je to tvoja odločitev in da se on ne more vmešavati b to.
Reci mu da ni nič narobe če si z nekom...
S tem sem ga osebno prepričala
upam da ti to pomaga