Pozdravljeni!
Zanima me kako postaneš psiholog, ki je zaposlen v zdravstveni ustanovi ali psihiatrični bolnišnici. Ai je diploma in magister na FF psihologije dovolj (si lahko tam zaposlen) ali je potrebno še kaj?
Prav tako me zanima kaj je razlika med psihologom in kliničnim psihologom.
Hvala za odgovore :-)
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
Kot si sama zapisala je za izobrazbo psihologa potreben petletni dodiplomski univerzitetni študij psihologije. Psiholog mora po zaključenem študiju na drugi stopnji za delo v zdravstvu najprej opraviti pripravništvo, ki traja 6 mesecev in ga ob tem spremlja mentor. Pred koncem pripravništva mora opraviti tudi strokovni izpit iz področja zdravstva. Po tem se lahko zaposli kot psiholog v zdravstveni dejavnosti.
Za pridobitev poklica kliničnega psihologa je po zgoraj opisanem postopku potrebna še štiriletna specializacija iz klinične psihologije, ki se zaključi s specialističnim izpitom. Poleg tega mora biti vključen v usposabljanje za eno od smeri psihoterapije.
Razlika med psihologom in kliničnim psihologom je v stopnji izobrazbe, oblikah in področjih dela. Psihologi v zdravstvu tako opravljajo večinoma svetovanje in delujejo na področju preventive, klinični psihologi pa izvajajo zahtevnejšo diagnostiko in se ukvarjajo pri delu večinoma z ljudmi, ki imajo duševne motnje oz. težave.
Če te še kaj zanima, vprašaj.
Prijazen pozdrav,
Anja Jularić, mag. psihologije
Ej
Eja
Spoštovani,sem 3.letnik gimnazije in tako zelo želim postati psiholog,ampak so žal omejitve za vpis zelo visoke in že vem,da toliko točk ne bom uspela zbrati.
Zanima me,če je to mogoče po kakšni drugi poti?
Lepo vas pozdravljam in zahvaljujem za odgovor.
Uredništvo
Anja Jularić
Odgovor svetovalke:
Eja, pozdravljena.
Razumem, da te skrbi glede vpisnih točk za vpis na študij psihologije. To, da veš, kaj želiš početi v življenju, je dobra popotnica in te spodbujam, da slediš svojim ciljem.
Razmisli sama pri sebi kaj je zate najbolj pomembno pri izbiri tega poklica, zakaj se določaš zanj. Študij psihologije je sestavljen iz dveh stopenj - dodiplomskega in magistrskega študija. Ena izmed poti do poklica psihologa je tudi, da se na prvi stopnji vpišeš v soroden študijski program (npr. socialno delo, pedagogika in andragogika, socialna pedagogika, specialna in rehabilitacijska pedagogika, biopsihologija...) in se potem vmes ali na drugi stopnji preusmeriš - torej opraviš diferencialne izpite in se prepišeš. Lahko izbiraš tudi študije v tujini.
Srečno na tvoji poti.
Anja Jularić, mag. psihologije
so
sončnica
Pozdravljeni!
Sem študentka psihologije na drugi stopnji (pridobljen že imam naziv univ. dipl. psihologinja).
Rada bi vas samo opozorila na vaš odgovor (o diferencialnih izpitih). V kolikor je znano meni (vsaj za Filozofsko fakulteto Univerze v Mariboru) prehajanje z drugih programov na študij psihologije ni mogoče, tudi z opravljanjem diferencialnih izpitov. Prehaja se lahko samo na primer s študija psihologije v Ljubljani v Maribor, in obratno. Pri tem je izključen tudi študij biopsihologije na Primorskem.
Rada bi omenila še to, da v zadnjem času Univerze spreminjajo vpisne pogoje na podiplomski študij psihologije. Na Univerzi v Ljubljani so uvedli sprejemne izpite, prav tako pogoje za vpis spreminja Univerza v Mariboru.
Prav tako bi priporočila, da se podrobno pozanimate o morebitnih plačljivih študijih psihologije, saj le-ti pogosto niso videni kot enakovredni s strani stroke psihologov, so lahko vprašljive kvalitete ali pa celo niso priznani v Sloveniji.
Glede vsega tega vam priporočam, da se raje obrnete direktno na oddelke na Univerzah, ali pa stopite v stik s tutorji na študijskih smereh psihologije, ki vam bodo z veseljem pomagali pri iskanju odgovorov, ter so v času teh sprememb glede študija psihologije najbolj obveščeni.
Želim vam vso srečo,
Študentka psihologije:)
Bt
BtB
Ali ni na biopsihologiji druga stopnja navadna psihologija on se lahko zaposliš kot psiholog? Za prepis na FF sem slišala da rabiš zelo visoke ocene na dodiplomskem ker so omejena mesta in pridejo na podiplomski večinoma tisti z dodiplomskega iz psihologije na FF? In tudi da rabiš precej diferencialnih izpitov ki so zelo težki in si jih kao moraš sam plačati?
p
pozdravljeni,
zanima me,če se lahko po končanem šolanju na ekonomski gimnaziji vpišem na študij psihologije.
Uredništvo
Eva Hršak
Odgovor svetovalke:
Zdravo,
pogoj za vpis na študij psihologije je opravljena splošna matura, tako da ja, saj po končani ekonomski gimnaziji opravljaš splošno maturo.
Lepo se imej,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike
oh
ohh
Pozdravljeni
Sprasujem ce lahko po koncanem studiju medicine postanem klinicni psiholog
hvala
Uredništvo
Eva Hršak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
direktno po študiju medicine ne moreš postati klinični psiholog, saj se na tej fakulteti šolaš za zdravnika.
Lepo se imej,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike
Oj
Vsebina je skrita.
Uredništvo
Pozdravljeni,
portal #Tosemjaz je namenjen mladostnikom in njihovim težavam pri odraščanju. Odrasli se lahko s svojim vprašanjem obrnete na med.over.net.
Prijeten pozdrav iz uredništva
An
Anja
Pozdravljeni,
mene zanima, če po uspešnem prehodu med programi in zaključitvi (torej, da ti uspe iz npr. pedagogike in andragogike na magisterij/2. stopnjo psihologije in tega uspešno končaš) si kvalificiran, da lahko pristopiš k specializaciji za kliničnega psihologa ali je za to
striktno potreben 5 letni faks psihologije?
L.p
Uredništvo
Eva Hršak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
tako je. Pomembno je, da imaš pridobljen naziv psihologa (magisterij), ne glede na to, če si prešla med programi.
Lepo se imej,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike
Kl
Klinični psiholog
Klinični psihologKlinična psihologija je povezava znanosti, teorije in kliničnega znanja z namenom razumevanja, preprečevanja in lajšanja psihično utemeljene stiske ali disfunkcije ter spodbujanja subjektivnega dobrega počutja in osebnega razvoja. V središču njene prakse so psihološka ocena, klinična formulacija, in psihoterapijo, čeprav se klinični psihologi ukvarjajo tudi z raziskavami, poučevanjem, svetovanjem, forenzičnim pričanjem ter razvojem in upravljanjem programov.
https://www.psiholog-slovenija.si/sl/Citiraj
Ka
Karol
Pozdravljeni,
Zanima me ali se lahko vpišem na filozofsko fakulteto MB/LJ s tem, da trenutno sem vpisana v 3-letni program In sem trenutno 2. Letnik na šoli.
Nato po 3-letni bi se vpisala na plus 2 ali na maturitetni tečaj. Samo kaj je boljše?
Gledala sem kako deluje če so omejitve in piše da za primeru omejitev (kar bodo) se štejejo točke is 3. In 4. Letnika plus matura.
Kaj pa če sem jaz naredila samo 3- letno in nato tečaj za maturo. Kaj se mi štejejo točke iz 2. In 3. Letnika? Ali samo od 3. Letnika? Če se mi samo 3.letnik šteje mam nato man zbranih maksimalnih točk?
Hvala.
Uredništvo
Helena Maher Resinovič
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Pogoj za vpis na psihologijo je opravljena splošna matura. Smiselno bi bilo, da po 3-letnem programu narediš še +2 (poklicno - tehniško izobraževanje), čeprav se lahko tudi po triletni šoli vpišeš direktno v maturitetni tečaj. Izkušnje kažejo, da so primanjkljaji v znanju po triletnem programu preveliki in le redki dijaki uspejo narediti maturo iz petih predmetov. Priporočam ti torej 3 + 2 in potem maturitetni tečaj, torej še eno dodatno leto.
K maturi lahko pristopiš tudi brez maturitetnega tečaja, kot t. i. 21-letnica; bi pa bila ta pot tudi zelo zahtevna, saj bi se morala sama pripravljati na pet obsežnih predmetov. Za občutek lahko na spletni strani ric.si pogledaš, kakšne so izpitne pole iz preteklih let.
40% točk prinese učni uspeh zadnjih dveh letnikov, 60% pa skupni rezultat na maturi.
Preveri še programa socialno delo (LJ) in socialna pedagogika (KP) - ta dva sta dostopna s poklicno maturo in 5. predmetom; torej bi lahko kandidirala za vpis po +2, če bi ob poklicni maturi opravila še t. i. 5. predmet.
Upam, da sem bila jasna, sicer se pa še oglasi.
Lep pozdrav,
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja