Odločam se med dvema poklicoma. Dermatolog ali psiholog. Ocene imam vse odlične, učenje mi gre dobro, zato me ne skrbi preveč, da gimnazije ne bi mogla opraviti. Me pa zanima ali je za oba ta poklica gimnazija edina možnost? Vem, da za psihologa lahko naredim srednjo šolo, potem pa še eno dodatno leto za maturo, me pa zanima kako je z dermatologom? Ali bi lahko šla na zdravstveno, pa potem od tam naprej? Ima mogoče kdo kakšno mnenje kateri poklic je boljša izbira? Oboje me zelo veseli me pa zanima kateri poklic je boljši
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalca:
ozdravljena!
Hvala za tvoje vprašanje. Me zelo veseli, da ti gre učenje dobro od rok in ti čestitam za odlične ocene!
Tako za izobraževanje za psihologa kot za dermatologa potrebuješ opravljeno splošno maturo. Slednjo lahko opraviš, če se vpišeš v gimnazijo ali če se vpišeš v kak drug izobraževalni program potem pa opraviš maturitetni tečaj, ki traja eno leto (nekoliko več informacij si lahko prebereš na https://www.gfml.si/index.php/programi/ ... etni-tecaj). Če imaš jasno zastavljene cilje, kaj si želiš, je moje priporočilo, da greš v gimnazijo, saj je tako lažje opraviti maturo in doseči točke na maturi, ki so potrebne za vpis (tako za študij medicine kot psihologije je potrebno zbrati visoko število točk). Je možno tudi po maturitetnem tečaju zelo dobro pisati maturo, ampak poenostavljeno povedeno, preko maturitetnega tečaja moraš v enem šolskem letu pridobiti znanje, ki ga gimnazijci pridobivajo štiri leta.
Če želiš postati dermatologinja, se moraš vpisati na Medicinsko fakulteto v Mariboru ali Ljubljani. Tam moraš najprej dokončati šestletni študij splošne medicine, nato pa narediti še specializacijo iz področja dermatovenerologije, ki traja štiri leta. Pri čemer te moram opozoriti, da je vsako leto razpis za specializacije, na katerega se morajo študentje prijaviti in ni 100 % zagotovila, da dobiš želeno specializacijo. Odvisno je od razpisanih mest, številka točk, ki jih študentje pridobijo na podlagi ocen, raziskav, izkušenj in seveda želja študentov v tistem času. Glede na to, da pa si še ti v osnovni šoli, če prav razumem, se lahko v teh letih tudi kaj spremeni sistem specializacij. S tem ti nikakor nočem vzeti motivacije, želim ti le podati vse informacije. Tudi če ti takoj ne uspe priti do želene specializacije, lahko npr. eno leto počakaš, si v tem času nabiraš izkušnje, in greš potem na specializacijo. Je več možnosti, kako lahko prideš do želene specializacije, samo ne smeš se tega ustrašiti in obupati. Ker sama ne študiram medicine, natančnega poteka ne vem, se pa lahko v naslednjih 10 letih tudi veliko spremeni.
Če pa želiš postati psihologinja, se moraš vpisati na študij psihologije na Filozofsko fakulteto v Mariboru ali Ljubljani. Zaenkrat je študij dvostopenjski, kar pomeni, da moraš najprej dokončati triletni dodiplomski študij psihologije, potem pa še dvoletni magistrski študij psihologije. Če pa želiš delati kot klinična psihologinja, moraš opraviti še specializacijo, ki traja štiri leta.
Na koncu si vprašala še, kateri poklic je boljši. Pri poklicih ne moremo govoriti, da je en boljši, drugi slabši. Vsi poklici so pomembni. Pri izbiri je najpomembnejše, da izhajaš iz sebe – torej da najprej čimbolj spoznaš sebe, kaj te veseli, katere so tvoje močne lastnosti, katere šibke, v katerih veščinah si dobra, kaj so tvoje vrednote itd. Potem pa, da pridobiš čim več informacij o poklicih ter poskušaš ugotoviti, kaj te najbolj zanima, kje bi ti delovni pogoji bolj ustrezali ipd. O posameznem poklicu lahko pridobiš več informacij preko spletne strani Kam in kako - https://www.ess.gov.si/ncips/kam-in-kako, kjer lahko bolje spoznaš tudi sama sebe.
Izbira karierne poti ni najlažja in najbolje pri tem je, da zbereš čim več informacij preden se odločiš. Tako je tudi dobro, da si ti že kar hitro začela z iskanjem informacij, verjamem pa, da vam bodo tudi v šoli pri tem še pomagali in vam podali vse potrebne informacije. Jaz sem ti sedaj za začetek podala nekaj osnovnih informacij in usmeritev. Ampak da ne bo vseh informacij na enkrat preveč, bom svoj odgovor tu zaključila. Ti pa z veseljem odgovorim, če te še kaj zanima o poklicih, možnostih izobraževanja ali karkoli s tem povezanim. Mi bo veliko lažje, če mi ti napišeš konkretna vprašanja, kaj te zanima ali če česa ne razumeš, kot pa da bi ti napisala zelo dolg in splošen odgovor.
Lepo bodi,
Sara Seršen, dipl. psihologinja (un)
• Kr
Krompirček
Sem krompirček. Stara sem 13 let septembra bom 14. To leto že začnem z 9. Razredom, bojim se, bojim se zbirati srednjo šolo imam tri kozmetično, oblikovalno, in medijski tehnik, bojim se izbrati ati in mami mi govorita da moram izbrati nekaj bolj resnega nevem kaj bi zbrala niti eno leto nimam več, že moram vedet kaj hočem biti, bojim se spoznati nove ljudi, mami in ati me prisiljujeta, da moram iti v dijaški dom, bojim se spoznati nove ljudi. Imela sem slabe izkušnje, in še jih mam z par mojimi sošolkami res nevem kaj želim postati bojim se da nebom dovolj dobra, študirati hočem it v neko vredu solo amapk se nevem v kero srednjo šolo hočem iti, sploh nevem kaj želim biti, kdo sem zakaj se, bojim se odrasti
• Uredništvo
Doroteja Vodopivec
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Navrgla si kar precej različnih informacij. Pri izbiri srednje šole ti predlagam, da malo preiščeš splet. Poglej kaj se za različne poklice pričakuje in kakšno je delo. Zelo pogosto uporabljam pri delu spletno stran mojaizbira.si. Napišeš poklic in si prebereš kaj ta poklic zahteva.
Zagotovo imej v mislih ali si ti primerna za takšen poklic, sploh če ne želiš spoznavati novih ljudi. Potem poklici, ki se navezujejo na delo z ljudmi, morda niso najboljša izbira. Če si s tem ne boš mogla kaj dosti pomagati, pa poglej na Zavod za zaposlovanje. Tam imaš veliko vprašalnikov, kjer lahko spoznaš sebe in svoje sposobnosti. Morda ti bo potem lažje poiskati primeren poklic.
Šele potem, pa sledi iskanje srednje šole. V mislih imej svoje želje in cilje, saj boš ti tista, ki boš hodila v šolo in na koncu sam poklic tudi opravljala.
Lep pozdrav.
Doroteja Vodopivec, mag. psihologije
• Ko
Korenček
zivjo, napiši mi na instagram @blackpanter37, sem 19-letna punca na gimnaziji, mogoce se lahko pogovoriva, ti bo lažje. Oprosti, ne znam odgovarjati na to sporočilo pravilno, tako da sem ti napisala spodaj.