Imam prijateljico, ki sem jo spoznala priblizno leto in pol nazaj na zacetku srednje sole. Zdaj nisva vec sosolki saj je ona letnik ponavljala se pa zelo dobro razumeva. Lansko leto sem imela v svojem zivljenju veliko tezav in je bila ona vedno ob meni in mi poskusala pomagati. Ze lani je zacela z uporabo drog kar me je malo motilo saj jaz niti kadim ne. Na zacetku se ni bilo tako hudo saj je kadila le travo pa se to le malokrat potem pa je zacela z trdimi drogami a tudi te samo obcasno. Njeni starsi so ji priblizno pol leta nazaj dali na testiranje za droge,njen test pa sem naredila jaz ker bi drugace bila ona pozitivna. Prosila me je ce ga lahko naredim in sem ga ker nisem vedela kaj se ji bo zgodilo ce ga nebi oz kam bi jo potem poslali. Ko se je spet zacela sola sva se zaceli bolj redno druziti ona pa je spoznala tudi eno novo prijateljico ki uporablja droge skoraj vsak dan. Ta prijateljica jo je predstavila drugim sovratnikom ki se tudi drogirajo. Zaradi njih zdaj droge uporablja vsak dan tudi veckrat na dan. Ker jo ze nekaj casa poznam vidim kako se njena osebnost oziroma ona sama spreminja na slabse. Vedno je v nekem svojem svetu izgublja spomin ne zanima jo nic drugega kot le droge. Zdaj je zacela malce odrivati stran svoje stare prijatelje in jih zamenjala z novimi ceprav se tega niti ne zaveda. Govorila sem ze z eno najino skupno prijateljico in tudi njej gre vse bolj na zivce. Razmisljala sem tudi da bi vsaj omenila to njenim starsem da bi ukrepali naprej a za njeno uporabljanje drog vejo in jim je dokaj useeeno. Ena od prijateljic mi je rekla naj se ne stresiram zaradi nje saj ji pomagati ne morem dokler ona nebo hotela. Nevem kaj naj naredim zdaj se pocutjm se krivo za to da sem takrta njen test za droge opravila jaz. Rada bi ji pomagala saj je tudi ona meni pomagala veliko lansko leto in jo zelo tezko gledam trpeti.
Hvala za odgovor
• Uredništvo
Mija Repenšek

Odgovor svetovalke:
Razumem, da si v težkem položaju in se počutiš nemočno ob opazovanju prijateljice. Pomembno je, da se zavedaš, da nisi odgovorna za njeno odločitev glede testa na droge. V tistem trenutku si želela storiti nekaj, kar bi ji lahko pomagalo, in to je bila tvoja dobra namera.
Kot so ti omenili že prijatelji, lahko drugem pomagaš le, če je on pripravljen sprejeti pomoč, ali pa se sploh zaveda, da jo potrebuje. Kljub temu obstajajo načini, kako ji lahko pokažeš svojo podporo in ji morda pomagaš razmisliti o svojih odločitvah. Poskusi sprožiti iskren pogovor o njenem vedenju, ne da bi jo obsojala, in ji povej, kako se počutiš zaradi sprememb, ki jih opažaš. Razloži ji svoje pomisleke in strahove ter pokaži razumevanje do njenih občutkov. Če je pripravljena sprejeti pomoč, ji ponudi svojo podporo pri iskanju ustrezne pomoči, kot je terapevt ali svetovalec.
Če meniš, da je v njenem najboljšem interesu, bi morda lahko razmislila o pogovoru z njenimi starši. Kljub temu se zavedaj, da to lahko vodi do konfliktnih situacij in odnosa, zato pretehtaj svojo odločitev. Pomembno je, da se zavedaš, da ne moreš rešiti njene situacije samostojno, vendar pa lahko s svojo podporo in skrbjo morda vplivaš na to, da bo razmislila o svojih odločitvah. Ne pozabi, da si tudi ti samo človek in da je tvoja dobrota v teh situacijah hvalevredna.
Verjamem, da boš našla rešitev, zavedaj pa se tudi svojih omejitev, kar so ti že povedali prijatelji, ter da nisi nikakor odgovorna za njena dejanja in odločitve. Stik z njo lahko vzpostaviš le z razumevanjem in brez obsojanja, predvsem pa iskanju rešitev in ne z obtoževanjem in vzbujanjem krivde.
Mija Repenšek, mag. zakonskih in družinskih študij, psihoterapevtka stažistka