Pozdravljeni,
Imam sestro staro 19 let in je decembra prišla do mene in mi povedala, da želi narediti samomor. O tem sva se pogovorili in je za par tednov prišla živeti k meni, saj je takrat opisala največji problem starši in šola. Čez par tednov je sama želela domov in je nekaj časa bilo vse v redu.
Zadnji mesec je vse slabše oz. mi je zaupala kakšne težave ima. Vsak dan joče ker jo kar naenkrat postane strah, se začne tresti in ne ve od česa oz. koga jo je strah.
Pravi, da ima v glavi moški glas, ki ji pravi: "pridi, zdaj je pravi čas nihče ne bo vedel. Zelo lepo se imam goraj". Govori tudi, da za sliko, ko ji govori ta glas ima 3 lete pokojno omo (babico), ki jo je imal zelo rada.
Vsak dan je slabše, najbolj v večernih urah. Ponoči se zbuja, ker sliši ta glas. Pravi, da dobi pogum, da naredi samomor.
Zanima me kako ji lahko pomagam, ker se mi zdi, da bolj kot ji želim pomagati bolj mam občutek, da je kmalu ne bo več ob meni.
Imava dogovorjeno, da pokličeva osebno zdravnico za napotnico psihologa/psihiatra ampak me tudi zanima kako dolgo bo trajalo, da jo bo kdo sprejel in ji vsaj malo pomagal. In ali je boljše, da greva samoplačniško kam če bo prej na vrsti ker se mi zdi, da ne bo dolgo zdržala.
Hvala za odgovor
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Glede na to, da se mi zdi stanje tvoje sestre zelo resno oziroma zaskrbljujoče, bi te lepo prosila, da jo nagovoriš/pospremiš do vam najbližje psihiatrične bolnišnice, do sprejemne ali triažne ambulante. Tam jo bodo znali ustrezno usmeriti in v kolikor ocenijo, da je tako najboljše zanjo, tudi hospitalizirati.
Lahko odide tudi najprej do osebne zdravnice, a sem prepričana, da jo bo zaradi samomorilnih misli in slušnih halucinacij tudi ona napotila na psihiatrilčno obravnavo.
Res ni za čakati na reden pregled pri psihologu/psihiatru, ker so čakalne dobe na žalost zelo dolge, sestra pa potrebuje pomoč takoj.
Lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije