hoj,
moja prjatlca ma zlo velike probleme zadne cajte. ma tezave v šoli kar se tiče ocen in delanje prijateljev. ima probleme z jezo..v kakor jo vidim kako ji gre... hodi v drugo šolo in ji ne morm pomagat kaj dosti. velikokrat me poklice ko ji je hudo in ji pomagam po svojih najbolsih močeh, ampak ji ne morem kaj dosti ker imam se sama veliko problemov: locili so se mi starsi in oktobra bo dobro leto od uradne ločitve, imam dva starejsa in odrasla brata, ki bolj skrbita zame kot oba starsa. mame ne vidim kaj dosti in se ne pocitim okej pri njej zaradi njenega partnerja, oče pa je po ločitvi padel v alkohol in takrat sem imela tudi hudo nasilje od njega. zdaj se je nasilje ustavilo in dobil je tudi novo partnerko. od ločitve naprej opazam da sem se veliko spremenila...opazam pa tudi da pogresam odnos ki sem ga imela z starsema. ostala sem pri očetu saj imam blizje prijatelje ki mi lahko hitro pomagajo. opazila sem da iscem pozornost ki sem jo izgubila pri očetu in sm začela iskati med malo starejsimi tipi ki so mi dali pozornost in naredili srečno, me poslušali in sm jim lahko zaupala(torej bi lahko rekli da imam daddy issues) vem da je tu zraven tudi puberteta. se veno imam tezave z samopoškodovanjem (self-harm) in je postalo vedno slabše. obrnila sm se na psihologe, bližnje prijatelje in zacela z več truda v verovanje boga. no nazaj k moji prijateljici. kot sm ze omenila prej ima probleme v soli ker nima prijateljev. imela je malo močnejšo postavo ampak je zacela z krizno dijeto in nehala jest. večkrat ji svetujem stvari iz mojih iskusen ker sm starejsa od nje in nočem da gre v isto smer kot sm sla js (droge, anoreksija, izguba menstroacije, bruhanje krvi, hoja v bolnico skoraj vsak mesec in tudi na koncu samomor) jaz se človeku hitro odprem in mi ni hudo včasih povedat stvari. ona pa bol drzi u seb in ne pove. svetujem ji naj gre pa gre k svetovalni delavki al pa pove nekomu ko ji bo lhko pomagu ker js ji tezko ker js morm zacet se zase poskrbet ker sm vedno dala ljudi pred mano in si nikol nism uzela casa zame. veno sm navoljo usakemu pa magari ob 3 zjutri in sm ji tut bla. hotla sm ji zrihtat psiholoha pa noce. rekla sm ji da bom pisala njenmu bratu (mojemu bivsemu fantu) ce ne odlozi rezila ko ga je mela u tistem trenudku v roki. res nevem kaj naj nardim da bo usem lažje na svetu. vem da je lahko to samo puberteta oz. odlomek v življenju ki ga prečka usak. ampak kaj če postane preteško in končas svoje življenje ze pri 15-ih letih?
hvala ce ste prebrali ali pa celo odgovorili, velikokrat se razpisem in ljudje pol ne berejo mojih težav do konca.
lep dan????
Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Hvala za to sporočilo. Hvala, da si se odprla. Veš, težko je živeti z mislijo, da moramo vsem pomagati. Jaz menim, da je ključno najprej pomagati sebi ter s tem biti vzor drugim in primer neke dobre prakse, da se da.
Zato bi najprej začela pri tebi. Težko mi je bilo, ko se brala tvojo zgodbo. Žal mi je, da si izgubila podporo staršev in zaupanje vanje. Res je, da so v tvojem razvojnem obdobju vrstniki oziroma prijatelji na videz najpomembnejši, a še bolj je pomembno to, da imaš ob sebi starše, na katere se lahko obrneš ter dobiš njihovo brezpogojno ljubezen. Super je, da imaš podporo starejših bratov, to je tvoja zelo pomembna varovalka. In čestitam ti za moč, da si se obrnila na strokovno pomoč. Upam, da boš zmogla premostiti težave s samopoškodovanjem. Se mi zdi, da je v življenju ključno to, da se začnemo ukvarjati sami s seboj, da postanemo zavestni in budni opazovalci svojih dejanj, reakcij, odločitev, misli in čustev. Čeprav je tvoja izkušnja težka, si lahko ponosna nase, saj si začela delati na sebi. Sebe moraš dodobra spoznati, da veš, kaj si želiš v zunanjem svetu. Od sebe si zaslužiš toliko pozornosti, da je ne boš rabila več od okolice. Zato čimoblj raziskuj, kaj je tisto, kar ti je všeč in kaj rada počneš, ter porktbi, da bo teh trenutkov čimveč. Seveda naj bodo to stvari, ki so zate zdrave in koristne, da boš živela dolgo in zdravo življenje ob neskončnem raziskovanju svojega notranjega in zunanjega sveta.
Zdaj pa k prijateljici. Kot sem že v začetku rekla, ne moreš pomagati vsem. K temu dodajam, da ne moreš nikakor pomagati nekomu, ki te pomoči ne sprejme oziroma zanjo ne prosi. Ampak glede na to, da je tvoja prijateljica mladostnica, ni povsem njena odgovornost, da si pomaga sama sebi, kakor ve in zna. Glede na to, da gre za resne samoogrožujoče dejavnike, bi te pri tem spodbudila, da prosiš za pomoč nekoga odraslega, vrednega zaupanja. Nekoga, ki veš, da mu je mar in lahko glede tega kaj naredi. To so lahko njeni starši, starejši brat, morda ti pristopiš do njene šole in njene svetovalne delavke. Verjamem, da se ti zdaj poraja v mislih, ali gre pri tem za izdajo zaupanja. Ampak v trenutku, ko gre morda celo za reševanje življenja, je vrednota zaupanja zanemarljiva. Svetujem ti, da ji poveš glede resnosti njenih težav in tvojih skrbi ter da se ti zdi na tej točki neizbežno, da vključi oziroma sprejme pomoč odraslega. Morda so to besede, ki jih mora slišati in bo pristala na to, da skupaj poiščeta pomoč. To, da ima tvoja prijateljica tako dobro prijateljico, kot si ti, je neprecenljivo.
Upam, da sem vsaj malo lahko pripomogla k temu, da bo tvoje življenje in življenje prijateljice lahkotnejše.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike