V najstniških letih sem pred prvim resnim fantom imela odnos s prijateljem, v katerega sem bila zaljubljena. Takrat tega nisem doživljala kot surovo spolnost - to se mi je zmeraj upiralo - ampak zdaj vem, da sem se mnogo prelahko spustila v takšen odnos. Danes to zelo obžalujem in vem, da bi to mojega partnerja danes zelo prizadelo, saj bi me videl kot "lahko punco". Hkrati me boli, da mu tega ne priznam, saj čutim krivdo, kot da mu lažem/prikrivam.
On pravi, da si želi vedeti takšne stvari o meni - a hkrati vem, da bi ga to zelo prizadelo in me skrbi, da tega ne bi zmogel predelati. Skrbi me, da bi me videl kot osebo, ki sem bila takrat (predvsem naivna) in ne kot osebo, ki sem danes.
Koliko podrobno je prav, da povem o teh stvareh svojemu partnerju, s katerim si želim ustvariti življenje in koliko je normalno, da ostane neizrečeno...?
• Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
trenutno si se znašla v nezavidljivi situaciji glede odnosa in komunikacije v odnosu s partnerjem. V preteklosti si imela spolni odnos s prijateljem, v katerega si bila zaljubljena. Ko sedaj gledaš nazaj, obžaluješ tovrstno izkušnjo, saj se ti zdi, da je bila prezgodnja in sedaj tega ne bi naredila. Po eni strani bi zdaj svojemu resnemu partnerju o tem želela povedati, po drugi se bojiš njegovega odziva ter kako bi on le-to sprejel. Nekako te to bremeni, ker se ti zdi, kot da mu nekaj prikrivaš in mu iskreno ne poveš celotne situacije. Bojiš se, kako bi te po tem, če bi to izvedel, gledal in kakšno mnenje bi si ustvaril o tebi. Rada bi vedela, v kolikšni meri je o tovrstnih stvareh dobro povedati svojemu resnemu partnerju, s katerim želiš imeti tudi prihodnost oziroma ali te stvari raje pustiti zamolčane.
Težko je tukaj dati točno enoznačni odgovor, kaj narediti in kaj povedati ali rajši ne povedati, saj so takšne situacije kompleksne in ni točno določenega pravilnega odgovora. Kot smo tudi posamezniki med seboj različni s svojimi značilnostmi, odzivanji, vedenjem in drugimi posebnostmi, tako so tudi takšne situacije specifične. Tako da bi ti težko povedala točno, kaj narediti, kaj mu povedati oziroma ali mu sploh nič ne govoriti o tem, ter potem še, kakšen odziv bi bil od njega, kaj bi se zgodilo naprej, ipd. Lahko ti pa skušam podati vsaj nekakšen odgovor, ki ti bo morda vsaj malo v pomoč. Če predpostavljaš, da bi s tem partnerjem rada ostala skupaj in si ustvarila življenje, je vsekakor iskrena ter resnična komunikacija izhodišče za celoten odnos in prihodnje odločitve. Kot si sama rekla, nisi ti več tista naivna najstnica oziroma dekle, kot si takrat bila in kakršne odločitve si takrat sprejemala, tebe sedaj več ne definirajo, ker so se okoliščine spremenile, ti si bolj dozorela, postala zrelejša. Od tistih preteklih odločitev si se, verjamem da, marsičesa naučila ter preko njih tudi ugotovila veliko o sebi ter odnosih okrog sebe. Iz tega vidika bi te spodbudila k temu, da se z njim o svojih preteklih izkušnjah pogovoriš iskreno, mu poveš, kaj si se iz tistega naučila, kako te je oblikovalo v osebo, kakršna si danes, kaj bi morda spremenila ali naredila drugače, če bi lahko. Verjetno ima tudi sam kakšne izkušnje s puncami iz preteklosti, zato morda tudi čuti, da bi takšne stvari o tebi rad vedel. Če ob tem, da mu ne poveš, čutiš še krivdo oziroma ti je neprijetno, to lahko kaže na to, da si v notranjosti želiš o tem spregovoriti in razčistiti preteklost. Vendar pa vse do mere, do katere se počutiš varno in do katere si sama želiš. Ob tem ti ni potrebno iti v določene podrobnosti in mu to lahko tudi tako poveš, da mu razložiš preteklo izkušnjo, vendar to takšne meje, do katere si sama želiš. Potem, ko se o tem pogovorita, pa lahko poveš, da o tem ne želiš več razglabljati, ker je to preteklost in nima vpliva na vaju ter vajino prihodnost. Lahko mu zaupaš tudi strahove, ki te skrbijo, da bi te gledal drugače oziroma ne bi mogel sprejeti ter se o tem pogovorita. Če pa se ti zdi, da teh stvari nikakor ne bi mogla povedati in da si ne upaš, pa razmisli o tem, zakaj je temu tako, zakaj torej mu ne bi mogla zaupati o tem, če si z njim želiš ustvariti prihodnost. Morda boš potem ugotovila, da je vseeno boljše povedati o tem ter si olajšati dušo. Če bi ti bilo pretežko in neprijetno govoriti o tem, mu morda lahko tudi vse to napišeš ter na tak način to daš iz sebe.
Upam, da ti bo odgovor v pomoč in v primeru, da bi te kaj še zanimalo, se še oglasi.
Vse dobro ti želim,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije