Živjo
Meni je ušeč bratranec od moje prijateljice nevem kako naj z njim vzpostavimo kontakt ali kaj podobno ušeč mi je že skoraj 2leti. Je pa res da je dve leti starejši od mene torej jaz sem 6.razred in pa 8.razred prosila bi za nasvet
LP
• Uredništvo
Kiara Katarina Florjanič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če te prav razumem, ti je že skoraj 2 leti všeč bratranec tvoje prijateljice in razmišljaš, kako bi z njim vzpostavila stik. Takšne situacije so lahko včasih malo nerodne, zato je čisto razumljivo, da razmišljaš, kako narediti prvi korak.
Da ti lahko še bolj pomagam, bi mi lahko povedala malo več o vajinem odnosu. Se kdaj vidita? Imaš občutek, da si mu tudi ti všeč? In ali prijateljica ve za tvojo simpatijo?
Pogosto je najlažje začeti s prijateljskim stikom. Sčasoma pa lahko vidiš, ali se razvije tudi kaj več in ali so občutki obojestranski. Ni treba narediti nič velikega, že preprost pozdrav ali vprašanje o šoli, hobijih ali športu je lahko dovolj za začetek.
Ker gre za bratranca tvoje prijateljice, je lahko prav ona ena od poti do stika. Če ji zaupaš, ji lahko poveš, da ti je všeč in morda predlaga kakšno skupno druženje. V skupini je običajno bolj sproščeno in lažje začeti pogovor.
Če tega ne želiš deliti z njo, lahko tudi sama predlagaš kakšno skupno aktivnost (npr. šport, družabne igre), kjer je več ljudi. Tako je manj pritiska in se lahko bolj naravno spoznata. Ključno je, da si sproščena in takšna kot si. Ni se treba pretvarjati ali delati posebnega vtisa.
Kar se tiče razlike v letih, dve leti pri vajini starosti lahko pomeni, da sta v malo različnih obdobjih, zato je dobro, da greš počasi in ne čutiš pritiska.
Pomembno pa je tudi vedeti, da ne moremo vplivati na to, ali bomo nekomu všeč tudi mi. Če bi ugotovila, da on ne čuti enako, je normalno, da te to lahko prizadene ali razočara, vendar se zavedaj, da se zavrnitev zgodi skoraj vsakemu in da neprijetni občutki sčasoma minejo.
Če želiš, mi lahko še kaj napišeš o situaciji in bova skupaj razmislili naprej.
Lep pozdrav,
Kiara Katarina Florjanič, dipl. psihologinja (UN)
• Sv
Svetovalka
Pozdravljena Micka,
tukaj imaš nekaj nasvetov, upam, da ti kateri pomaga.
???? 1. Začni čisto preprosto
Ni ti treba takoj povedati, da ti je všeč. Lahko začneš z nečim zelo nevtralnim:
Ko ga vidiš pri prijateljici, ga pozdravi.
Če se pogovarjata v skupini, lahko dodaš kak komentar ali vprašanje.
Če imaš možnost, ga lahko dodaš na kakšno družabno omrežje (če ga uporabljaš in če je to dovoljeno).
Majhni koraki so najboljši.
???? 2. Uporabi prijateljico kot most
Ker je njegov bratranec, ga ona pozna. Lahko ji omeniš, da bi ga rada malo bolje spoznala, ne rabiš pa ji povedati, da ti je všeč, če ti je to neprijetno. Ona lahko:
organizira kakšno druženje, kjer bo tudi on,
te predstavi na bolj naraven način.
???? 3. Ne pozabi na razliko v letih
On je v 8. razredu, ti v 6. To je v teh letih kar velika razlika, ker se fantje in dekleta razvijajo različno hitro. To ne pomeni, da se ne moreta pogovarjati, pomeni pa, da je čisto normalno, če je on bolj zadržan ali ga zanimajo druge stvari. Nič od tega ni tvoja krivda.
???? 4. Ostani sproščena
Najbolj privlačna stvar pri človeku je, da je prijazen, sproščen in samozavesten. Ni ti treba igrati nekoga drugega. Če bo prišlo do pogovora, naj bo naraven, kratek in prijeten.
???? 5. Ne pritiskaj nase
Če ti je všeč že dve leti, to pomeni, da ti je res simpatičen, ampak ni treba hiteti. V tvoji starosti je najpomembnejše, da se počutiš dobro, varno in da se stvari razvijajo počasi.
Svetovalka