Pozdravljeni,
Sem star 19 let, in vam bom na na kratko opisal svojo stisko, ki me preganja skoraj celo življenje...
Zaradi zapletene družinske situacije v mojem otroštvu ni bilo očeta...(Ni živel z nami), do mojega 11 leta je z nami živela moja babica, ki je nažalost umrla(Preostali stari straši so bili ob mojem rojstvu mrtvi...) Po mojem 11 letu sva ostala samo jaz in moja mati...
Zaradi zgoraj omenjega dejstva sem bil izpostavljen velikim pritiskom, mami se je občasno obnašala kot, da sem njen mož in pričakovala odraslo razmišljanje...Po drugi strani ni razumela mojih realnih potreb, kot npr., da bi treniral borilne veščine, biatlon, cestno kolesarnjenje...(Zato sem bil pod stalnim stresom saj sem trpel stalno omenjevanje, prepoved kot je iskanje moškosti...)Mati je stalno imela težave, da bi se ukvrajal se čemer koli, saj je name izstresala travme iz njenih zgodnjih let...
Zaradi vseh prepovedi, nasilnih sovrstnikov(Predvsem na psihični ravni), itn. imam do današnjega dne enormne težave...
Ker nisem imel možnosti razvijati veščin, ki sem jih želel nimam samozavesti plus čutim praznino, ki je povezana z odstnostjo očeta...
Zaradi slednjega nikoli nisem imel punce, prijateljev in sem bil igonoriran...
Kljub zgoraj omenjam travmam sem po 17 letu imel nekaj več moči pri oločanju...(Sem se nekaj tednov nazaj vpisal na željeno dejavnost, vendar imam tisti občutek kot gaimam pri vseh stvareh v življenju vse ni ok in ko se že zgodi je mal prepozno, da bi imelo nek učinek...)
Ko sem bil otrok so mi diagnosticirali aspergerjev sindrom...(Moja mati me ni sprejemala takšnega kot sem...)
Kako naj nadomestim odsotnost očeta?(To vprašanje me muči želim dolga leta...)
In res nevem kako naj naprej živím z vso to težo na plečih...?
Lep pozdrav !
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen.
Hvala, da si se obrnil na nas in nam zaupal svojo zgodbo. Žal mi je, da si tako zgodaj doživel takšno odsotnost oz. odhod očeta in potem še smrt babice.
Bi pa te na začetku rada pohvalila, ker imaš tako globok uvid v svojo situacijo in razumevanje tako svojih kot maminih čustev v smislu veliko prezgodnjega in neprimernega prevzemanja vloge očeta, kar je zaznamovalo tvoje odraščanje, odnose z drugimi in odnos do samega sebe.
Situacijo in družinsko dinamiko, ki jo opisuješ, pogosto doživijo otroci, ki jim prezgodaj umre eden izmed staršev, potem pa drugi nanje projicira svoje potrebe in želje. Ta drugi starš vmes nehote pozabi, da otrok ni nadomestek partnerja in da je otrok v končni fazi otrok ter da je starš dolžan skrbeti za njegove (in svoje) potrebe, ne pa obratno. Kot pravilno ugotavljaš, v takšni situaciji otrokove želje in potrebe niso zadovoljene, otrok izgubi sam sebe in stik s tem, kaj si pravzaprav želi in kako si naj to sam zadovolji, če mu nihče drug ne pomaga pri tem. Tako je potem fokus usmerjen v dinamiko družine, namesto v otroštvo, igranje, šport, hobije, spoznavanje prijateljev, učenje pristopanja k nasprotnemu spolu in podobno. Zato te popolnoma razumem, ko navajaš, da je vse to zelo vplivalo nate in te na nek način oropalo tega, kar si ti najbolj potreboval. Ker tega nisi dobil, si sedaj na nek način prikrajšan za vse tisto, kar nisi imel, pa bi lahko. Verjetno se počutiš, kot da sta te na neki točki oba starša pustila na cedilu – oče je odšel, mama pa ti ni znala biti mama, ampak je v tebi iskala nekaj, kar ji ti nikoli ne bi mogel dati. To vse je v tebi pustilo bolečino in veliko stisk.
Super se mi zdi, da si nekaj moči le dobil in da se sedaj lahko odločaš o več stvareh, vseeno pa bi te spodbudila, da morda poiščeš pomoč pri psihologu in začneš predelovati zgoraj omenjene stiske. Na ta način bi lahko spregovoril o vsem, kar si tiščal v sebi in začel zdraviti tiste dele sebe, ki so ranjeni in neizpolnjeni, ki pogrešajo figuro očeta ali pa očeta samega. Tako bi se lahko naučil, kako na drugačne načine zapolniti njegovo odsotnost. S pogovorom o tem bi se razbremenil in lažje nosil težo, ki te muči in lažje razumel, kaj se dogaja, zakaj in kako živeti s tem. Kaj praviš, bi te to zanimalo? Če ja, ti spodaj navajam vire pomoči, ki jih pri tem lahko uporabiš.
Obiščeš lahko Centre za duševno zdravje odraslih – obstajajo na večih lokacijah po Sloveniji, klikni na spodnji link, da vidiš, če je katera blizu tebe, pol pa jih lahko pokličeš in se naročiš. Za to ne rabiš napotnice, obiski so brezplačni: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/odrasli/#seznam
Na voljo pa so še brezplačne svetovalnice Centra za psihološko svetovanje Posvet - jih je več po Sloveniji, tudi tukaj ne rabiš napotnice, poglej pa na njihovi spletni strani, katera ti je najbližje: www.posvet.org
Upam, da boš našel fajn psihologa ali svetovalca in tako začel iskati odgovore na vsa svoja vprašanja. Čeprav pot vsaj na začetku ne bo lahka, boš z večjim razumevanjem in predelovanjem svojih stisk lahko počasi pozdravil tisto, kar te najbolj muči.
Želim ti vse dobro, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije