Pozdravljeni,
Že nekaj časa razmišljam in razmišljam in nikakor ne pridem do rešitve. Imam problem, ki se vleče že tako dolgo, da sem se odločila tej osebi oprostiti. Ampak nikakor nemoram oprostiti nekaj tako groznega. Gre se zato, da je oseba, ki bi jo morala imeti rada, posilila drugo osebo ki jo imam rada. Pravzaprav gre za moje starše ampak nerada govorim o tem. Tako zelo sem jezna pa hkrati tudi žalostna. Gre se zato da sem jaz to gledala in mi je uničilo kar velik del mojega življenja. Gre za nekaj kar se je zgodilo ko sem bila še zelo majhna in sem na stvar kasneje pozabila, a je spet prišlo na plan v prvem letniku ko je to mama sicer na skrivaj nekomu razlagala. Od takrat poskušam vse skupaj prebolet, pozabit. Ampam mislim da negre drugače kod da to oprostim? Toliko časa me že žre, s fanti (tudi tistimi ki jih sploh ne poznam) se preprosto neznam lepo pogovarjati, vedno sem nesramna. Drugače problema ne znam rešiti, nočem več bit žalostna zaradi tega kar se je zgodilo, rada bi pozabila.
• Ze
Zebra599
Živjo,
prvo kot prvo je zelo pomembno da veš, da ti nisi ničesar kriva. Ti nisi odgovorna za svoja starša in za to, kar se je dogajalo med njima.
Stvari, kot so posilstvo, so lahko zelo travmatične tudi, če jih le vidimo. To, da si pozabila, pa je naš obrambni mehanizem, saj se tako pred travmo zavarujemo. Spomine potlačimo do te mere, da nas ne ovirajo, težava pa nastane, ko pridejo nazaj.
O takih stvareh je težko govoriti in pisati, zato se mi zdi, da si s tem, ko si to napisala tukaj, že naredila zelo velik korak.
Mislim, da bi bilo zate dobro, da bi lahko z nekom spregovorila. Morda s psihologinjo, ali pa s psihoterapevtko, nekom, ki bi ti pomagal predelati te spomine. Kot sama praviš, si žalostna, jezna in morda bi ti pogovor z nekom pomagal, da te to ne bi obremenjevalo več toliko.
Sta tvoja starša ločena, živite skupaj? Ali tvoja mama ve za to, da veš kaj se je dogajalo? Sta se kdaj o tem pogovarjali? Je mama to prijavila, si poiskala kakšno pomoč? Vse te stvari lahko situacijo malo spremenijo. Če te zanima kaj več o travmah in njihovem vplivu na telo, je zelo zanimiva knjiga Body keeps the score. Sicer pa upam, da ti lahko strokovnjak da kakšne bolj konkretne nasvete.
• Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Najprej si poglejva, ali gre pri dogodku, ki si ga doživela, ko si bila še majhna, za kaznivo dejanje zoper spolno nedotakljivost. Da, tudi če gre za spolno občevanje v prisotnosti otroka, torej pred otrokom, še posebno v tvojem primeru, ko je šlo za posilstvo, se to šteje kot kaznivo dejanje spolnega nasilja oziroma spolne zlorabe otroka.
Spolne zlorabe, še posebno otrok, imajo na žrtev praviloma zelo hude daljnosežne negativne posledice. Travmatični spomini žrtve, četudi potlačeni v podzavest in navidezno pozabljeni, prihajajo na dan v različnih situacijah, predvsem pa takrat, ko je to najbolj moteče in izrazito negativno vplivajo na odnose do nasprotnega spola, do partnerja, na doživljanje spolnosti, do svoje samopodobe. Tudi pri tebi so prisotne negativne posledice travmatične izkušnje iz otroštva. Vse to skušaš preboleti in pozabiti, meniš pa, da ne bo šlo drugače, kot da to oprostiš.
Ni pa rešitev v tem, da oprostiš. Travmatično izkušnjo spolne zlorabe je nujno potrebno preseči, razrešiti, o svoji travmi se je treba z nekom pogovarjati, svojo bolečino izpovedati, svojo travmo razumsko in čustveno predelati, preseči in zaključiti. Najbolje je, da se takšna oseba zaupa strokovnjaku, ki bi jo razumel in bi ji znal pomagati, zelo priporočljivi pa so tudi pogovori z ženskami, ki so imele podobne izkušnje, ki so torej doživele spolno zlorabo. Kakšne drugačne učinkovite pomoči pravzaprav ni.
Svoje spomine na travmatično izkušnjo si potlačila v podzavest, navidezno pozabila, so pa spet privreli na dan. Nujno je, da daš svoje stiske iz sebe, že s tem ti bo lažje. Strokovnjak ti bo pomagal iz podzavesti izbrskati potlačene vsebine, da se boš z njimi soočila, jih razumsko in čustveno predelala in presegla.
Pomoč ustreznega strokovnjaka (psihiatra, psihologa, psihoterapevta) lahko poiščeš med zasebniki, lahko pa tudi v kakšni svetovalnici ali dispanzerju. Za obisk npr. psihiatričnega dispanzerja v katerem od zdravstvenih domov posebne napotnice svojega zdravnika ne potrebuješ, storitev je tudi brezplačna oz. sodi v okvir obveznega zdravstvenega zavarovanja. Dovolj je, da dispanzer pokličeš po telefonu in se dogovoriš za datum in uro obiska. S takšno pomočjo pa se ukvarjajo tudi različne druge institucije, društva, različni telefoni za pomoč idr.
Odloči se in poišči strokovno pomoč! Naj bo tvoje pisanje v našo spletno svetovalnico tvoj prvi korak, ki si ga storila in želim ti, da uspešno nadaljuješ z razreševanjem svojih stisk in težav, ki te mučijo.
Brane But, univ. dipl. psiholog