Zdravo,
zadnje čase se veliko soočam z medvrstniškim nasiljem, ker sem gay, čeprav tega nisem še nikomur javno povedal. Vedno me vsi sprašujejo če sem gay in to je zelo nadležno. Vem, da izgledam kot gay, govotim kot gay in moja telesna govorica kar kriči da sem gay. Rad bi izgledal kot t.i. "top" ne pa kot "bottom". Rad bi se vsega tega znebil in začel življenje na novo. Trenutno hodim v 9.r OŠ a bi se do vstopa v srednjo šolo rad spremenil in bil bolj fantovski oz. bolj možat. Rad bi spremenil svoj izgled, glas in telesno mimiko. Rabim pomoč. Kako naj se spremenim, da ne bom izgledal gay? To je res žalosntno.
LP
• Uredništvo
Jasna Verčko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
zelo mi je hudo, da se moraš soočati z medvrstniškim nasiljem zaradi svojih lastnosti. Najprej naj povem, da nikakršno nasilje ni sprejemljivo in da zanj nikakor nisi kriv sam. Verjamem, da je izjemno težko, ko ugotoviš, da je tvoja spolna usmerjenost istospolna, pa ne veš, kako to razkriti okolici. Kljub temu, da je bilo narejenega veliko napredka na področju sprejetosti istospolnih oseb, pa se žal še vedno dogaja zbadanje in nesprejemanje.
Tvoje vprašanje je, kako se spremeniti. Moj odgovor ti morda ne bo všeč. Nikakor se ti ni treba spremeniti, sploh pa ne zaradi nasilja vrstnikov. Si edinstven in zaslužiš si, da te sprejmejo takšnega, kot si. V osnovni šoli je res lahko težko, vendar pa je možno, da bo v srednji šoli postalo nekoliko lažje. Z odraščanjem se mladostniki učijo tudi sprejemanja drugačnosti in se znajo bolje postaviti v kožo drugega. Lahko pa, da jim zbadanje na račun spolne usmerjenosti tudi ni več zabavno. Govor in telesna govorica pa sta tako močni lastnosti, da ju skorajda ni mogoče spremeniti. Poskus vplivanja nanju lahko deluje nepristno in povzroči, da se preveč osredotočaš nase, kar vodi v le še večje obremenjevanje.
Predlagam, da se namesto v spreminjanje sebe osredotočiš na to, da se nasilje ustavi. Najprej bodi nase ponosen, saj je prvi korak, da začneš ti sam sprejemati sebe takšnega, kot si. Ko deluješ samozavestnejše, je nekoliko manj verjetno, da se bodo vrstniki spravljali nate. Oporo lahko poiščeš pri vrstnikih, s katerimi se dobro razumeš. Ali obstaja kdo takšen v šoli? Imaš prijatelje? Obrneš pa se lahko tudi na odrasle osebe, ki jim zaupaš in verjameš, da ti bodo priskočile na pomoč. To je lahko kdo od učiteljev ali šolska svetovalna služba. Pomembno je, da nekomu zaupaš, kakšno stisko doživljaš, saj je dolžnost šolskih delavcev, da ustavljajo in preprečujejo medvrstniško nasilje.
Upam, da se ti bo moj odgovor zdel vsaj malo koristen, čeprav ni to, kar si si želel izvedeti. Zmeraj si dobrodošel, da odgovoriš ali pa nam še kaj zaupaš.
Želim ti lepe praznike!
Jasna Verčko, mag. psihologije
• sh
shhh
same girl same. Vsi me hejtajo ampak ok komaj oktober je in jaz sem bil ze pri ucitelci 3x ok poslusaj me ne se spremenit ker nebos srecen resno mislim ker mora vsak bit to lar je drugace enostavno nisi srecen pika. Ce ti kdo kaj dela da ti ni vsec mas 3moznosti: 1.jih ignoriras in se ti jebe za vse. 2.poves ucitelci 3.se jim mascujes in jim nardis cim vec sramote in skrbi in tezav. ????