Živjo,
sem dijakinja 2. letnika in sicer na 4 letni poklicni šoli. To šolsko leto sem precej obremenjena. Profesorji so zelo izgubljeni in mi šola postaja tako fizično kot psihično breme. Vstajam zgodaj in domov prihajam ob 16h. Imam le 2 prijateljici s katerima se pogovarjam o vsem in kadarkoli, a tudi njima ne povem čisto vsega. Doma vsak dan isto, pridem iz šole, se zaprem v sobo, na vsaketoliko me pride kdo od družinskih članov pogledat kaj delam potem pa spet nič. Doma ne povem skoraj ničesar razen kar se mi zgodi v šoli. Sedaj bolj pogosto se zvečer ali pa ponoči razjočem, kadar vem, da ne bo noben prišel v mojo sobo saj jim nočem razlagati da mi je vse breme. Ker je tudi čas zime mi je še težje zaradi slabega vremena, ker ne morem iti ven vsaj na zrak ali krajši sprehod kjer bi si 'preluftala' možgane. Nevem kako naj zdržim teh par mesecev brez, da bi se počutila obupno. Kaj bi lahko naredila?
• či
čist_simpl
za začetk se malo manj zapiraj u sobo, ker stem sporočaš, da hočš da te pustijo na miru-v resnici pa potrebuješ bližino
• ra
rawr
Hej girly res te cist razumem js sm zj v 3. letniku gimnazije in vem točno, kako je v drugem letniku. Zame je bil takrat najtežji čas, izgubila sem svojo edino prijateljico v šoli in bilo je res hudo, ampak kljub temu nisem obupala. Sem zelo vesela, da nisem, in upam, da tudi ti ne boš. Drugi letnik je res zahteven za vse, ampak zmoreš, majhni koraki, pogovor s prijateljicami ali nekom zaupanja vrednim, mini pavze … vse to pomaga. Nisi sama in bo bolje, ko boš pogledala nazaj in videla, da si zdržala. Če se počutiš preobremenjeno, poskusi narediti majhne stvari, ki ti dajo občutek nadzora nevem napiš dnevnik, poslusi glasbo, ali si vzemi 5–10 minut za raztezanje ali kratek sprehod, tudi če je le po hiši ali dvorišču, al pa pac neki kar te sprosti. Poskusi tudi z nekom od prijateljic deliti vsaj del tega, kar te teži, da ne boš vsega nosila sama. In če kdaj res ne zmoreš ali se počutiš zelo slabo, se lahko obrneš na šolsko svetovalno delavko ali na nekega odraslega k mu zaupas res ni sramotno prositi za pomoč, tut ce tak zgleda, glih nasprotno, to je znak da si mocna.
Vse bo oki ne skrbi :)
• La
Labelca
Pač sej se ne skos ampak itak smo doma usak zase kr nismo glih neki loving familija in tko.
• La
Labelca
Vse bo oki ne skrbi :)
Hvala girly????❤️
• Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Razumem, da doživljaš stisko, ker se počutiš osamljeno. Morda tudi neopaženo.
Kolikor se bomo zaupali prijateljem ali družinskim članom, je povsem odvisno od tega, koliko se počutimo varni v teh odnosih. Včasih se ne zaupamo tudi zaradi tega, ker se nam zdi, da bi s tem koga dodatno obremenjevali. Ampak s tem sami sebe prikrajšamo ob to, da se počutimo slišano, sprejeto, razumljeno. Včasih se nam zdi, da nas drugi sploh ne bodo razumeli in nas že to omejuje pri tem, da bi se sploh odprli in pokazali svojo ranljivost.
To, da se nekomu zaupamo, pa pomeni tudi, da s tem predelujemo situacije, doživljanja, čustva in stiske. S tem vse te misli, ki se pletejo po glavi, “popredalčkamo” na svoje mesto. Zato bi ti jaz svetovala, da si najdeš nekega sogovornika, ki mu boš lahko zaupala. Ni nujno, da je to prijateljica ali pa družinski član. Lahko je svetovalna delavka na šoli. Ali pa kakšna druga oblika svetovalne pomoči.
Če ne najdeš sogovornika, pa je odličen način za predelovanje tudi pisanje. Pisanje bodisi dnevnika ali pa samo v obliki beleženja misli ali pa morda pisanje sebi v prihodnosti /preteklosti. Najdi nek način, ki tebi ustreza.
Ah, ja, zima, tema, mraz. To je obdobje, ko narava počiva, tudi nekatere živali si privoščijo zimski spanec. In tudi nas, ljudi, narava spodbuja k temu, da se umirimo, upočasnimo, se obrnemo vase. To seveda ne pomeni, da se ugasneš pred svetom, ampak si daš nekoliko več pozornosti. Zraven šole, učenja in predelovanja čustev, si vzemi čas za razvajanje same sebe.
In na koncu bi te pohvalila, ker instinktivno iščeš načine, da se povežeš sama s seboj. Spoznaj se, sprejmi se in potem bodi pristna ti. Si ena in edina na tem svetu in boš videla, ko se boš zares spoznala in sprejela, boš tudi s strani svojih bližnjih dobila občutek sprejetosti.
Vse dobro ti želim!
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike