Pozdravljeni,
sem ponavljala 1.letnik študija družboslovne smeri, saj mi je ostalo še nekaj izpitov. Sem se odločila ostati na fakulteti, ker nočem kar takoj obupat nad smerjo, ki sem si jo izbrala. Vendar, počasi ugotavljam, da mi je kar odvzela mentalne moči, da sploh nadaljujem z študijem. Se premišljujem, ali bi se prepisala na katero drugo fakulteto, ki je podobna mojem smeru. Ne mislim opustit učenja za sedanjo smer dokler se ne konča letnik. Na konec koncev me zanima, ali je prepozno?
Uredništvo
Sara Špiljak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Predstavljam si lahko, da ti je težko, ko razmišljaš o nadaljevanju svojega študija, vendar bi vseeno rada pohvalila tvojo vztrajnost in zavzetost temu, da z učenjem za trenutno smer nadaljuješ, dokler se ne konča tekoče študijsko leto.
Občutek izčrpanosti in dvoma o svoji izbiri je nekaj, kar na začetku študija doživlja veliko študentov. To, da v prvem ali drugem letu študija prideš do spoznanja, da te izbrana smer ne veseli, je nekaj povsem normalnega in v resnici sprememba študijske smeri ni nič neobičajnega, saj se veliko študentov odloči za prepis na drugo fakulteto. Pomembno je, da prisluhneš sama sebi. Če si sama pri sebi prepoznala, da te ta smer več ne veseli in da iz nje izhaja več stresa kot motiviranosti in veselja, je vsekakor dobro premisliti o tem, kakšen smisel je v nadaljevanju študija, sploh če imaš v mislih kakšno drugo smer, ki bi ti po tvojem mnenju nudila več veselja. Prepis na drugo fakulteto vsekakor ni poraz, pač pa je korak k temu, da najdeš nekaj, kar te bo veselilo in izpopolnjevalo.
Pomembno je, da si vzameš čas za raziskovanje alternativ, morda se lahko pogovoriš tudi s kom od profesorjev ali s kom od študentov iz sorodnih programov. Glede na to, da se bližajo informativni dnevi, bi bilo morda tudi smiselno, da razmisliš o tem, ali bi se udeležeila informativnega dneva na kateri izmed alternativnih smeri, o katerih razmišljaš. Tam lahko koga od profesorjev ali študentov neposredno vprašaš za nasvete, glede na to, da praviš, da gre za sorodono smer, pa se lahko pogovoriš tudi o možnosti prenosa katerih izmed opravljenih predmetov.
Morda bi bilo dobro tudi, da razmisliš, kaj točno ti trenutno povzroča težave - vsebina študija, način dela, morda okolje? Včasih ni nujno potrebna sprememba fakultete, ampak le prilagoditev načina študija ali iskanje dodatne opore.
Vendar pa bi rada poudarila, da se ne boj sprememb. Te niso nujno odraz neuspeha, pač pa poguma, da iščeš pravo pot.
Če imaš še kakšno vprašanje, sem ti na voljo.
Želim ti vse dobro,
Sara Špiljak, dipl. psihologinja (un)