S fantom sva skupaj preživela 4 leta in pred tremi dnevi sva imela pogovor kjer se je odločil da bi bilo primerno zvezo končati. Dan za tem sem ga prosila za klic kjer sem mu povedala vse kako se počutim in zakaj mislim, da bi se še lahko oba potrudila in nadaljevala zvezo. Rekel je da se je že odločil, da odkar sva se nazadnje skoraj razšla ni več isto čutil in si je drugače želi za prihodnost. Zvezo sva končala brez zamerij, ker je bila to prava stvar za naredit. To je bila moja prva resna zveza in še nikoli se nisem počutila tako grozno. Vedno ga bom imela rada, zelo ga pogrešam in bi še rada bila z njim, čeprav vem, da to ne bi bilo pravilno. Vsak dan trpim in nič me ne more razveseliti. Včasih imam pogovore s prijateljicami kjer se mogoče malo bolje počutim, po tem pa postanem spet depresivna. Najhujša so jutra, ko se zavem vsega in pol ne vem kako preživeti dan. Ne vem več kako naprej..
An
Anya
Pozdravljena
Jaz te razumem sem v isti situaviji kot ti sem bila tudi v prvi zvezi in podobno se je zgodilo meni pač narazen sva šla pred 2 mesecema tudi meni je bilo na začetku težko sam enkrat bo že boljše pri meni je bilo boljse ko sem navezala stike z novimi drugimi fanti mogoce bi tudi tebi to pomagalo men je pomagalo da nisem mislila na njega in ga prebolela če imaš karkoli od njega kar ti je dal nekam pospravi da bos mela za spomin js sem kar vrgla v kanto da se ga ne bom spominjala lahko sta dobra kolega če se oba strinjata pri menj ni tp delovalo pac ne obupaj bo že prišel drugi fant jih je ogromno na svetu mogoče pogrešaš tudi skupne stvari ko sta jih počela ker js jih nenormalno pogrešam si že 1 mesec iscem enega pa ga še vedno nisem nasla pravega tako da ne obupaj bo ze prisel mimo tebe fant k te bo spostoval imel rad in vse to samo ne smws obupati js te custo razumem sem če želiš se lahko o tem pogovarjava kje drugje če maš kaj od socialnih omrežij mislim da bi ti znala veliko svetovati k sm js pac že polnoletna in vem kako je to sploh pri mlajsih mislim da ti je hudo za njim samo tko gde življenje bivsi bodo zmeraj bili aveš zivljenje teče dalje prepricana sem da bo prisla nova ljubezen do tebe samo ne obupaj se enkrat
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Manca, lepo pozdravljena,
Najprej se ti opravičujem, ker si morala malo počakati na odgovor. Upam, da ti bo vseeno v pomoč.
Pišeš, da si se pred kratkim razšla s fantom, s katerim sta bila v zvezi štiri leta. To je bila predvsem njegova odločitev, a si se z njo strinjala tudi sama. Kljub temu si po razhodu zelo žalostna, saj ga imaš še vedno rada in ga pogrešaš. Vsak dan trpiš in težko preživljaš dneve. V pomoč so ti pogovori s prijateljicami, vendar tudi ti ne morejo odvzeti tvoje bolečine.
Občutki, ki jih opisuješ, so po razhodu z dolgoletnim partnerjem pričakovani in popolnoma razumljivi. Gre za izgubo enega najpomembnejših odnosov v tvojem življenju, poleg tega pa je zate to prvi razhod s partnerjem in tako nepoznana situacija, ki je verjetno zaradi tega še težja. Razumljivo je, da fanta pogrešaš, se spominjaš vajinih lepih trenutkov in si želiš, da bi jih lahko doživela še več. Glede na to da sta zvezo končala brez zamer, verjetno do njega še vedno čutiš predvsem naklonjenost in hrepeniš po njem. Pogosto se po končanem odnosu le-tega spominjamo na (pretirano) pozitiven način oz. ga idealiziramo, torej se spominjamo predvsem lepih trenutkov, tiste manj lepe pa malo pozabimo. Čeprav je lepo in koristno za nas, da osebo ohranimo v lepem spominu, je pri prebolevanju lahko v pomoč tudi to, da se spomnimo težav v razmerju in razlogov, zakaj se je končala. V pomoč je lahko tudi, da naredimo seznam lastnosti, ki si jih pri partnerju želimo, pa jih morda bivši partner ni imel. Zavedanje, da partner ni bil popoln in da sta imela v razmerju težave, ki jih nista mogla premostiti, ti morda lahko pomaga zmanjšati hrepenenje po njem in usmeriti tvojo pozornost k temu, kakšnega razmerja si želiš v prihodnje.
Zdi se mi super, da se v težkih trenutkih pogovoriš s prijateljicami in jim izraziš svojo stisko. Zagotovo ti lahko katera, ki je že doživela razhod s partnerjem, svetuje in pomaga pri prebolevanju. Nihče sicer ne more odvzeti tvoje bolečine, vseeno pa ti lahko pogovor z drugimi pomaga olajšati stisko in videti stvari v drugačni luči. Svetujem ti tudi, da poskusiš svoj čas zapolniti s čim več prijetnimi aktivnostmi, ki ti dajejo zadovoljstvo. To so lahko hobiji, ki jih imaš že od prej, lahko pa se lotiš tudi kakega novega. Zadajanje novih ciljev in ukvarjanje z novimi aktivnostmi ti lahko pomagata najti nov smisel in preusmeriti pozornost od preteklosti k prihodnosti. Če sta imela s fantom skupne hobije, se seveda lahko z njimi ukvarjaš tudi brez njega, če ti le to ne predstavlja prevelike stiske zaradi misli nanj in na izgubo.
Praviš, da so najtežja jutra, ko se zaveš izgube in ne veš, kako boš preživela dan. Morda ti bo lažje, če si boš za vsak dan zadala nek cilj, ki ga boš poskusila doseči. Lahko si poskusiš dneve malce bolj strukturirati, saj boš tako lažje ohranila občutek smisla. To seveda ne pomeni, da moraš vsako minuto vsakega dne načrtovati vnaprej in zapolniti z aktivnostmi. Pomembno je, da si pustiš tudi nekaj časa za žalovanje in razmišljanje o svojih občutkih, saj jih boš le tako lahko zares "predelala" in se iz njih naučila česa koristnega.
Kot je izpostavila Anya, lahko tudi spoznavanje novih ljudi (predvsem potencialnih novih partnerjev) olajša oz. pospeši proces prebolevanja preteklega razmerja. Vseeno pa ti svetujem, da se ne spuščaš v nove odnose izključno z namenom, da bi čim prej nadomestila bivšega partnerja. Razhod je lahko dobra priložnost, da si vzameš nekaj časa zase in razmisliš o svojih željah za prihodnost. Morda si v času, ko si bila v razmerju, zanemarila kakšno svojo željo ali zanimanje. Sedaj imaš priložnost, da te želje obudiš in uresničiš. Obstaja precejšnja verjetnost, da to ni bil tvoj zadnji razhod s partnerjem in boš morala iti skozi ta proces še večkrat. Zato je pomembno, da na prvo mesto postavljaš sebe in poskrbiš za svoje potrebe, želje ter za to, da se boš v svoji koži počutila dobro - ne glede na to, ali si z razmerju ali ne. Kljub temu da si ga imela oz. ga imaš še vedno zelo rada, je bil partner le ena izmed oseb v tvojem življenju. Sedaj jih ostaja še veliko, ki te imajo radi in ti stojijo ob strani. Če ti bo kdaj zelo hudo ali boš opazila, da občutki depresivnosti vztrajajo dolgo časa, pa se lahko kadar koli ponovno obrneš na nas ali na katerega izmed virov pomoči, ki so navedeni v rubriki "Poišči pomoč".
Želim ti vse dobro,
Anja Rakovec, mag. psihologije