Živjo.
Naj vam razlozim kako sem prišla do pisanja tega sporočila.
No obiskoujem 6razred in imam probleme z učiteljico za matematiko ki je res rez res zelo stroga(vedno hoče res,disciplino,tišino, znanje.) No in meni matematika res negre zato imam posledično tudi napačno izdelane domače naloge. Pri njej pa to poteka da ce nimas domace naloge oz. Je napacno idelana rabis podpis staršov jaz pa si seveda ne upam staršom dati podpis saj bi bili zelo jezni ????.Kaj naj naredim? Se delam da sem bolana?naj recem da nimam podpisa?
Hvala za branje! Lp.
ni
nina80
hej,
prvo lahko poveš staršem za razlog zakaj si dobila ta podpis, da je učiteljica veliko zahteva od učencev oz. poveš še to da si se trudila narediti domačo nalogo in ti nišlo vredu zato ker ne razumeš. če ne razumeš snovi vprašaj npr. učiteljico, prijateljico ...
upam da sem ti kej pomagala Lp.
Uredništvo
Špela Dugonik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si podelila situacijo, v kateri se nahajaš.
Pišeš, da se soočaš s težavami z učiteljico za matematiko. Ta od tebe in tvojih sošolcev pričakuje red, disciplino in znanje. Kar se zadeva domačih nalog, ne zahteva zgolj doslednost pri reševanju, temveč tudi pravilnost rešenih nalog. V primeru, da tega ni, sledi podpis staršev. Razumem, zakaj ti to predstavlja stisko, še posebej glede na to, da ti matematika ne leži najbolje. Strah te je, kaj bodo rekli starši in te skrbi, da bodo nate jezni. Zato razmišljaš, kako se temu izogniti.
Najprej je vredno omeniti, da ima težave z matematiko veliko učencev in povsem v redu je prositi za pomoč – tudi pri sami učiteljici. Učitelji so tukaj zato, da ti pomagajo napredovati. Kaj meniš, da bi se zgodilo, če bi do učiteljice stopila, ji povedala, da ti matematika povzroča težave in jo prosila za pomoč? Praviš sicer, da je stroga, a tudi, da od vas pričakuje znanje. Morda pa bo tvoje dejanje dojela kot željo po znanju. Kaj praviš?
Ker tvoje učiteljice ne poznam osebno, lahko s teboj podelim zgolj splošno razmišljanje; če bi mi želela sporočiti še kaj več o njenem/vajinem odnosu, pa seveda z veseljem dopolnim svoj odgovor. Določeni učitelji red in disciplino vpeljujejo z namenom vzpostavljanja dobrih navad, ki bodo učencem koristile na dolgi rok, četudi so kratkoročno naporne. Pri tem podpis staršev morda ni mišljen kot kazen, temveč zgolj seznanjanje. Tako vedo, kaj se dogaja, in ti lažje stojijo ob strani. Se ti je v preteklosti že zgodilo, da sta se morala starša podpisati, ker nisi naredila domače naloge oz. si jo naredila napačno, in sta bila zato jezna?
Hkrati me zanima, kaj meniš o vsem preostalem. Prepoznaš kaj od zapisanega tudi v svoji situaciji?
Matematiko boš – vsaj do določene mere – potrebovala tudi kasneje v življenju. Tako razmišljam, ali je smiselno izostajati od pouka, saj boš s tem izgubila prvo razlago snovi, ki je običajno najbolj celovita. Poleg tega je to popolna priložnost, da že v začetku postaviš kakšno vprašanje v izogib kasnejšim dilemam. Podobno lahko storiš v primeru, da greste pri pouku skupaj skozi domačo nalogo.
Kar se zadeva reševanja domače naloge in nasploh učenja: ali obstaja možnost, da se »povežeš« s kom v razredu, ki je v matematiki dober? Skupno učenje lahko poveča produktivnost in učenje naredi bolj zabavno. Hkrati pa se boš z védenjem, da je naloga pravilno rešena, izognila tudi vsem povezanim skrbem.
Sicer pa je v vsakem primeru smiselno, da se pogovoriš tudi s svojimi starši ali drugo bližnjo osebo. Zelo verjetno je, da se boš po tem počutila bolje – kot da je bilo s tebe dvignjeno težko breme – in tudi starši bodo morda v situaciji, kjer morajo dati podpis, tega dojemali drugače, saj bodo vedeli, da se resnično trudiš. Ob presoji, da je to potrebno, se lahko skupaj dogovorite tudi za naslednje korake (npr. dopolnilni pouk, inštruktor).
Vedi, da znanje matematike ni »zapečateno«. S trudom in vztrajnostjo se daleč pride :)
Prosim sporoči mi, kaj meniš o zapisanem. V primeru pomislekov ali dodatnih vprašanj sem ti na voljo.
Želim ti vse dobro,
Špela Dugonik, dipl. psihologinja (un)