Pozdravljeni, zanima me kako si lahko pomagam pri tem, da skoraj dnevno razmišljam o tem, da je moje življenje brez pomena. Štiri leta nazaj sem hotela storiti samomor, vendar sem bila pri tem neuspešna in sem našla uteho v samopoškodovanju. S tem sem se počutila kot da imam nadzor nad svojimi čustvi in se to ni poznalo pri mojem učnem uspehu ali pri mojem socialnem življenju. To mi je uspelo skrivati tri leta, dokler  moja mami ni me zalotila z ranami. Nevem kako ampak sem bila dosti odločna, da sem po tem se odločila, da tako ne morem nadaljevati in sem pozabila na takšno obliko samoobvladovanja, vse do današnjega dneva. Vsak dan se počutim, kot da se ponovi in najraje se sploh ne bi zbudila. Kako naj najdem nazaj navdih do življenja brez, da iščem kontrolo v samopoškodovanju ali razmišljanju, da je lažje se samo ubiti?
• Uredništvo
Patricija Knez

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Kot razumem se soočaš s precej težkimi občutki in verjamem, da ti ni lahko. Kot praviš, se ti življenje zdi nesmiselno. Lahko ti povem, da nisi edina, ki se soočaš s takšnimi občutki. Verjamem, da so trenutki, ko se ti je še posebej težko boriti, vendar sem ponosna nate, da vseeno vztrajaš! V tem ne rabiš biti sama in ponosna sem nate tudi zato, ker si se odločila zapisati svoje občutke. Že to je velik korak.
Samopoškodovanje in razmišljanje o samomoru sta pogosto načina, kako poskušamo obvladati zelo močne občutke, kot so bolečina, obup ali občutek, da smo izgubili nadzor - globoke stiske. Ta načina pa ne prinašata dolgotrajne olajšave, ampak le še večje breme. Kot si opisala, je mama opazila rane, po tem pa si uspela biti dovolj močna in odločna, da s samopoškodovanjem prenehaš. Mi lahko zaupaš kaj več? Si se lahko z mamo pogovorila o tem? Že sam pogovor te lahko zelo razbremeni. S čim pa se soočaš v tem trenutku? Zelo pomembno je, da poiščeš podporo – tako pri strokovnjakih kot pri bližnjih, ki ti lahko stojijo ob strani. Meniš, da bi lahko takšno podporo našla tudi v tem trenutku pri mami? Oporo lahko najdeš tudi pri kakšnem drugem družinskem članu, prijatelju, ki mu zaupaš, ali pri šolski svetovalni službi - nisi in ne rabiš biti sama v tem ter s svojimi občutki. Vem, da se v takih trenutkih zdi, kot da ni izhoda, ampak prosim, verjemi, da obstajajo ljudje, ki jim je mar zate in ti želijo pomagati.
Poskusi se za zdaj osredotočiti na majhne stvari - počasi. Razmisli, kaj rada počneš v prostem času. Kaj te nasmeji? Kaj ti daje dober občutek? Ko se zalotiš pri mislih na samomor ali samopoškodovanje, se spomni na te majhne stvari, ki jih lahko narediš v tem trenutku, da se počutiš malo bolje. Misliš, da bi zmogla? Lahko je to tvoja najljubša glasba, sprehod, risanje... karkoli te spravi v vsaj malo boljše počutje.
Poskusi vzdrževati dnevno rutino - odhod v šolo, redno prehranjevanje in spanje. Če zmoreš, se poskusi gibati na prostem, v naravi.
V trenutkih, ko ti bo res težko in ne boš zmogla sama ter ne boš imela v bližini koga za oporo, lahko kadarkoli pokličeš tudi TOM Telefon ali zaupna telefona Samarijan in Sopotnik (tel.: 116 123, aktivni 24h), kjer ti lahko v trenutku stiske takoj priskočijo na pomoč in se pogovorijo s tabo. Obrneš se lahko tudi na centre za duševno zdravje otrok in mladostnikov, ki se nahajajo po Sloveniji, ali na svetovalne centre (več možnosti pomoči lahko najdeš tudi tukaj).
Tu sem zate in čakam na tvoj odziv. Do takrat pa vedi, da si močna oseba in zmoreš skozi te temne misli, kar si že tudi dokazala - verjamem vate.
Patricija Knez, dipl. psihologinja (un)