Trenutno pavziram in nevem ali bi sploh nadaljevala ta studij. Depresijo imam ze od 13 leta vendar se zravim nekaj več kot 1 leto. Moje vprasanje je kako naprej. Nikol nism mislila da bom prezivela do 18 leta kaj šele do 24. Zato nism ne imela sanj ne delala za kakrsno koli kariero. Komaj sem naredila gimnazijo in se vpisala na FF ker nism vedela kaj drugega bi. FEna smer mi je postala všeč vendar sem drugo(1. izbiro) malce zasovražila. Nekako pa po 4 letih še kar vstrajam tu (še vedno 1. letnik). Po eni strani bi rada koncala in zapustila ta faks hkrati pa nevem kaj drugega bi delala. Kako sploh naprej ko neveš kaj bi? ko nimaš planov za prihodnost in ko nikoli nisi niti vedel da boš tako daleč prišel?
Uredništvo
Anja Jularić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Ob tvojem zapisu sem razmišljala kako lepa in hkrati zahtevna so leta, ko prehajamo iz mladostnika v mladega odraslega. Na eni strani je odprtih veliko poti in možnosti, na drugi pa je strah in zaskrbljenost katero pot izbrati, kako si postaviti življenje. To so pomembna vprašanja ob katerih se velja ustaviti.
Žal mi je, da že desetletje živiš z depresijo in si si zato težje v mislih predstavljala svojo prihodnost. A tudi nepredstavljivo se zgodi. To prihodnost živiš. Zdaj, v tem trenutku. Ob vsem tem si opravila gimnazijo in vztrajaš na študiju! Bravo. Praviš, da ti je ena smer bližje in ti je všeč – mogoče lahko raziščeš možnosti na tem področju? Možnosti so lahko znotraj študija ali po drugih poteh. Izgleda da vseeno nekaj veš o tem, kaj bi :)
Pišeš, da se zdraviš že več kot eno leto – ali to vključuje tudi psihoterapevtsko podporo? Lahko ta razmišljanja predelata skupaj s terapevtom? Imaš na voljo tudi koga od svojih bližnjih, s komer se lahko pogovoriš o svojih dilemah?
Pomembno je, da ne ostaneš sama v razmišljanju. Ne moraš pa imeti načrtovane svoje celotne prihodnosti. Razmisli kaj je tisto v čemer uživaš zdaj, kaj si želiš in kaj bi te lahko osrečevalo. To bo za začetek čisto dovolj.
Prav toplo te pozdravljam.
Anja Jularić, mag. psihologije