Pozdravljeni,
ker enostavno ne vem več na koga naj se obrnem, sem se odločila, da vprašanje zastavim vam. Uglavnem zadeva se dotika izbire faksa in občutkov, ki me ob tem zadevajo. Nikoli namreč nisem bila naravoslovne narave, ravno nasprotno, ure fizike in kemije sem nadvse sovražila. Ker pa sem skozi celotno gimnazijo imela odlične ocene in me je poklic zdravnika zares očaral, no predvsem poklic psihiatra, sem se odločila, da vseeno poskusim medicino. Kljub temu da vem, da je minil šele slab mesec, imam občutek, da temu nikakor ne bom kos. Čeprav sem se vsa štiri leta gimnazije slepila in prepričevala, da naravoslovni predmeti tu ne bodo tako zahtevni, ali pa da bodo vsaj nekoliko zanimivi, sem spoznala, da temu še kako ni tako. No, saj se boste ob odgovarjanju na to sporočilo najbrž tudi sami spomnili teh študijskih časov. Dejstvo je, da se še nikoli do zdaj nisem počutila tako nemočno, vedno mi je namreč vse vsaj z nekoliko truda uspelo. Sedaj pa imam občutek, da močno intelektualno zaostajam za ostalimi, vsi namreč aktivno sodelujejo, sorašujejo vprašanja, medtem ko jaz komaj sledim tekoči snovi. Skrbi me tudi, da bom ravno zaradi te intelektualne ovire, ki je ne bi ravno ovrednotila kot ovire, saj gre le za pomanjkanje interesa v naravoslovni stroki, študij opravljala s preveliko muko, da ne bom od življenja imela nič drugega, kot pa le zčenje. Za vsako stvar namreč porabim se enkrat več časa, da jo razumem, če mi jo razumeti sploh uspe. Tako nesrečno se nisem počutila še nikoli, sem namreč zelo športne narave in ob misli na to, da mi bodo odvzeti vikendi smučanja, planinarjenja, me kar boli. Zjutraj z muko vstanem, v dnevu se več ne veselim ničesar, ker si nekako niti ne pustim veselja, ko pa vem, da tega nisem vredna, saj puščam na cedilu sebe in s svojo izobrazbo s svojo nesposobnostjo. Včasih se vprašam zakaj nisem izbrala kakšne družboslovne stroke, a enostavno nikoli nisem razmišljala o ničemer drugem. Ampak zdaj se pa ne morem ne spraševati o pravilnosti te odločitve, ne vem več kaj hočem, niti kdo sem. Počutim se mrtvo, sprašujem se o smislu svojega obstoja. Saj ne vem v bistvu, kaj mi lahko sploh svetujete, ne vem niti kaj sprašujem... naj sledim srcu ali razumu? Ne želim le preživeti teh šest let na faksu, želim jih doživeti.
ze vnaprej se zahvaljujem za odgovor
• Sa
Samo človek
Živjo,
tud jaz sem letos zacel studij medicine, in ja, kar si napisala se zdi precej znano. Res velik je snovi, profesorji so hladni in strašijo da bi to vse morali že znat, prjatli in starši ti skoz govorijo da si izbral tak studij da ne bos imel nic od zivljenja....pa tud študentje k se mečejo vn s ful naprednimi vprašanji sigurn nič ne pomagajo.
V kolikor pa sem se pogovarjal z ostalimi "sotrpini" ti lahko povem da imamo tudi drugi podobne strahove, se soočamo s podobnimi vprašanji, dvomimo v naše kognitivne sposobnosti in pozabljamo da smo navsezadnje samo ljudje.
Da ne bom preveč klišejski... Na mf v Ljubljani imamo tole:
https://www.mf.uni-lj.si/o-studiju/informacije-za-studente/podpora-studentom?q=%2Fo-studiju%2Finformacije-za-studente%2Fpodpora-studentom#Psihosocialna%20svetovalnica
Tukaj verjetno najdes koga ki bo znal odgovoriti na tvoja vprašanja. (Če študiraš v Mariboru imate verjetno podobno, če ne pa sigurno lahko pišeš tudi sem)
Upam da pomaga!
Vso srečo,
samo človek
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Hvala ti za pismo, v katerem iskreno pišeš o svojem doživljanju študija. Zahvaljujem se ti zato, ker verjamem, da bo ob njegovem branju kakšen študent malce lažje zadihal, ko bo videl, da ni osamljen v svoji stiski – skoraj vsako leto, nekaj mesecev po začetku študija, se k meni oglasi kakšen bivši dijak, ki ugotavlja podobno, kot ugotavljaš ti: da so bila njegova pričakovanja študija zgrešena, da se je slepil glede študija, ki ga je izbral, da morda ni dovolj premislil, kateri študij bi bil pravi zanj … Pogosto bruci rečejo tudi, da se jim zdi študij prezahteven. Potem pa so še študenti, ki ob velikem vložku zmorejo, a ugotovijo, da jim je cena, ki jo za to plačujejo (pomanjkanje prostega časa, nezmožnost početja česar koli drugega ob študiju, nezmožnost opravljanja sočasnega študentskega dela itd.) previsoka.
Odvisno od tega, kaj zaznavajo, jim svetujem. Če se jim zdi študij prezahteven, a si poklica, ki ga prinaša, zelo želijo, jim svetujem, naj ne vržejo kar takoj puške v koruzo, ampak naj sedaj, ko že študirajo, vztrajajo do izpitov in bodo videli, kako jim bo šlo. Dejstvo namreč je, da je študij drugačne vrste delo kot učenje v srednji šoli: študent mora biti samostojnejši, snov pa je večinoma le z določenega področja in gre v globine in širine … Tisti, ki so izbrali pravo smer študija, sedaj (kljub velikemu delu, ki ga študij zahteva) lahko uživajo v raziskovanju področja, ki jim je blizu. Tisti, ki so, glede na svoje interese in potenciale, smer zgrešili, pa vse bolj ugotavljajo, da niso na pravem mestu. Slednjem svetujem, da dodobra raziščejo študijske možnosti in svoje interese in ponovno oddajo prijavo za vpis v prvi letnik naslednje leto; eno možnost (redne) menjave študija imate vsi, potem pa lahko študij zamenjate (brez napredovanja) le še z vpisom na izredni študij, a to gotovo že veš. Mislim, da bi bilo v tvojem primeru najbolje, da se dogovoriš za termin v Kariernem centru univerze, ki ji pripadaš. Lahko se dogovoriš tudi za pogovor s svetovalcem v Kariernem središču najbližjega Zavoda za zaposlovanje. Sama doma pa lahko rešiš vprašalnike, ki jih najdeš na www.mojaizbira.si, www.kariera-mladi.si, esvetovanje.ess.gov.si , verjetno bi se lahko obrnila tudi na svetovalnega delavca na svoji gimnaziji (ne skrbi, ne vračate se tako redko, kot se ti morda zdi, kot sem dejala, pride k meni vsaj en bivši dijak na leto, da se pogovori o ustreznosti spremembe študija ;) ).
Dejala pa bi ti še nekaj. Za večino brucev je začetek študija težak. Sploh prvi letnik je zahteven, saj ima večina študijev v njem tudi nekaj temeljnih predmetov, ki stopnjujejo znanje, zahtevano v srednji šoli. Nato z vsakim naslednjim letnikom pride več strokovnih predmetov in če so pravi zate, postane lažje, poleg tega sčasoma osvojiš način učenja na faksu, dobiš izkušnje z izpiti, na določenih področjih spustiš svoja pričakovanja in se zadovoljiš tudi z 'opravljeno' …
Če povzamem, pomembno se mi zdi, da raziščeš, ali bi bilo zate res dobro zmenjati študij, ker si imela o medicini napačne predstave in bi ti kakšna druga smer bolj ustrezala (pomagaj si z omenjenimi povezavami ter pogovorom z ljudmi, ki te dobro poznajo). Pomemben je tudi pogovor s samo sabo, da se morda ne slepiš zaradi strahu pred neuspehom in bi si v resnici z 'begom' s študija prihranila razočaranje (sebe in drugih). Razmisli pa tudi o tem, koliko ti pomenijo druge aktivnosti, za katere praviš, da jih sedaj pogrešaš – si se jim pripravljena zavoljo zahtevanega študija, kar medicina je, za nekaj časa odpovedati, ali so ti vendarle pomembnejše in bi bila zanje pripravljena opravljati kakšno drugo delo, do katerega boš prišla z manj truda?
Za konec pa še to: stiske, ki jo doživljaš, ni lahko nositi in bilo bi dobro, da jo deliš z nekom, ki te bo znal slišati. Lahko si poiščeš nekoga v svoji okolici, ki mu zaupaš in je empatičen, ali pa se obrneš po pomoč k psihologom – v Ljubljani in Mariboru imajo dobro delujočo Svetovalnico Centra za pomoč mladim, ki je namenjena prav temu. Menjava študija je pogosta in zaradi tega nisi slaba ali nesposobna. Pomembno je, da ugotoviš, kaj je res zate in nato narediš, kar je potrebno, da greš po tej poti. Morda rabiš le nekaj podpore in spodbude, morda pa spremembo smeri - a na koncu se bo vse uredilo tako, da bo ok.
Želim ti dobre odločitve in razmisleke, če ti lahko še kako pomagam, pa se le oglasi.
Prijazen pozdrav
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja