Zdravo,
nič ne gre po načrtu, izgubila sem vse upanje, da bo bolje. Za starše se trudim, ampak me ponižujejo, da sem lena in nesposba u smislu sama si si kriva mi očitajo... prijateljice sem vse zgubila, ker so vse pametne in šolo nardile. js sm brez dela ostala pa ne morem niti na kavico s kom, da bi se pomenla. pač use sm zapraula za cote in travo. mal sem se spraula športat, ampak doma jih zanima samo denar js pa sm čist na dnu. pa kako delo sploh loh dobim k sm iz vasi doma....
Hvala :)
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
razumem, da se trenutno počutiš brezupno in da težko najdeš izhod iz situacije v kateri se nahajaš. Res je, da se ti zdi, kot da si se znašla v težkem in zapletenem trenutku v svojem življenju in verjamem, da ti ob tem ni lahko.
Razumem, da se ti zdi, da so vsi okoli tebe uspešni, medtem ko se ti boriš s svojimi lastnimi izzivi. Toda pomembno je vedeti, da vsak ima svojo pot in da tvoja pot ni nujno enaka kot pot tvojih prijateljev ali drugih ljudi. Ne primerjaj se z drugimi; vsakdo ima svoje težave in svoje zmage, ki so mu lastne.
Kar se tiče poniževanja s strani staršev, verjamem, da se ob tem ne počutiš prijetno in nemočno. Pogovor o svojih občutkih je lahko zelo osvobajajoč. Če se počutiš pripravljeno, bi bilo morda koristno, da jim poveš, kako se počutiš. S tem jim lahko pomagaš razumeti, kaj trenutno doživljaš in morda bodo lažje razumeli tudi tvojo situacijo. Če pa se ne počutiš, da bi to lahko storila, je v redu tudi to. Pomoč strokovnjaka, kot je npr. psiholog ali svetovalec, je lahko koristna za navigacijo skozi to situacijo. V svojem lokalnem okolju se lahko obrneš na Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov ali pa pokličeš na Tom telefon (161 111).
Glede službe, verjamem, da je težko iskati delo, še posebej, če si v manjšem kraju. Morda pa obstajajo možnosti za delo na spletu, ki jih lahko raziskuješ. Lahko obiščeš spletno stran študentskega servisa in preveriš ponudbo del za dijake in študente: https://www.studentski-servis.com/studenti
Začeti športati je odličen korak. Šport nam pomaga ohranjati dobro telesno in duševno zdravje. Poskušaj najti aktivnost, ki ti je všeč in jo nadaljuj. To je lahko tudi odličen način za srečanje novih ljudi.
Ne obupaj. Ne pozabi, da ima vsak od nas svojo pot in da je tvoja pot prav tako pomembna in vredna. Čeprav se morda zdaj ne zdi tako, obstajajo možnosti in priložnosti za tebe. Tudi to, kar zdaj doživljaš, je del tvoje poti. Vem, da je težko, vendar se stvari lahko izboljšajo. Če potrebuješ nadaljnjo pomoč, ne oklevaj in se obrni na strokovnjake. Dodatne vire pomoči lahko najdeš tukaj: https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/
Želim ti vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije