Pozdravljeni!
Pišem Vam, ker me zanima kako najti prave prijatelje.Naj Vam na začetku malo opišem situacijo in se predstavim.Sem skoraj 16 letni fant, ki sem v osnovni šoli doživel medvrsniško nasillje zaradi posebnosti pred vsem pa sem bil tarča posmeha in žaljenja.Zato nisem bil priljubljen v razredu.Po končanem osnovnošolskem izobraževanju sem se slabim predznanjem vpisal na gimnazijo (zaradi slabše učne podlage sem imel boljše ocene predvsem zaradi DSP) kar se je poznalo tudi na mojih ocenah.
Ko sem prišel v dijaški dom sem bil tako srečen.., da sem se tružil z vrsniki in bil sem vesel, da sem prišel na boljše...veliko mi je pomenila tako družabnost, kot duhovnost
Zaradi številnih negativnih ocen sem se izpisal.
Trenutno sem doma saj se bom nasledjo šolsko leto vpisal na ekonomsko šolo.
Se pa počutim samotno in žalostno, ker v svojem kraju nimam nikogar s katerim bi se lahko tružil.
Sem tudi dober športik večkrat sem že bil na državnem tekmovanju iz atletike v disciplini nad 2000m v času 1km=3min prav tako rad igram klavir in orgle (igram po posluhu)
Če mislite da bi lahko našel prijatelje na treningu atletike se motite.Sicer se delajo,da smo "kolegi"ampak v resnici jih sploh ne zanimam. (gre za fante, ki hodijo v 9 razred)
Zanimivo je, da sem nekaterim puncam všeč.Sam mislim, da se igrajo z mano primer:
Imamo pavzo in ena punca reče naj ji pridem delati družbo potem pa me sprašuje bedarije oz.Kako si?, Kaj delaš?, Ti je vroće?, Kako si vroč, Kako velik in prijazen si ...druge punce pa se poleg smejejo..
Trenutno si pa želim bolj fantovske družbe. Da ne bo pomote nisem gej ampak bi rad pripadal neki skupini...
Trenutno sem samski če prav sem imel že dve punci je bila moja zadja punca v gimnaziji zato sem še bolj žalosten ta prejšna pa je bila zgolj iz radovednosti in bahnja.
Kaj bi se Vam zdelo naj bolj pametno, da storim in kaj bi storili vi na mojem mestu?
Hvala za odgovor
Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Sliši se, da si se v tem letu znašel v težki situaciji, ko si moral zapustiti prijateljsko skupino, ki si si jo ustvaril v dijaškem domu. Trenutno se počutiš precej osamljenega, saj nimaš nikogar, s komer bi se družil, zdi se ti, da se ti nekateri ljudje posmehujejo. Sprašuješ, kje bi lahko našel prave prijatelje.
Ker si omenil, da si športno aktiven in rad igraš na klavir in orgle, bi lahko raziskal lokalne skupine, ki se ukvarjajo s temi dejavnostmi. Morda se lahko pridružiš prostovoljnim organizacijam, ki te zanimajo (npr. Rdeči križ, Karitas). To je odličen način, da srečaš ljudi, ki cenijo dajanje skupnosti in imajo podobne vrednote kot ti.
Ko boš naslednje leto pričel obiskovati novo šolo, izkoristi priložnost za spoznavanje sošolcev. Sodeluj v šolskih aktivnostih, ki spodbujajo skupinsko delo. Bodi odprt in prijazen, a hkrati jasno izrazi svoje meje, kadar se počutiš nelagodno.
Zdi se, da pogosto zaznavaš, da se drugi ne želijo družiti s tabo. Včasih naša percepcija situacije ni popolnoma natančna in lahko negativno vpliva na naše razpoloženje in samopodobo. Spreminjanje tega mišljenja je lahko zahtevno, vendar je zelo koristno, saj ti lahko pomaga videti stvari v bolj pozitivni luči in izboljšati tvoje socialne veščine.
Ko opaziš, da razmišljaš, da se ljudje nočejo družiti s tabo, se vprašaj, kateri so dokazi za in kateri proti. To ti lahko pomaga bolj objektivno videti situacijo.
Delaj na stvareh, ki jih imaš rad in v katerih si dober. To lahko vključuje športne ali glasbene aktivnosti. Ko se počutiš samozavestno, to lahko pozitivno vpliva na tvojo samopodobo in kako se počutiš v interakcijah z drugimi.
Včasih je lahko koristno delati na razvoju socialnih veščin, npr. kako začeti pogovor, vzpostaviti stik z očmi, in aktivno poslušati. To ti lahko pomaga, da se boš počutil bolj pripravljenega in manj zaskrbljenega v socialnih situacijah.
Če se ti zdi, da se sam ne moreš spopasti s temi občutki, je lahko zelo koristno poiskati pomoč pri svetovalnem delavcu, učitelju ali staršu, ki te pri tem lahko podprejo.
Postavi si majhne, dosegljive cilje za socialne interakcije. Morda si lahko zadaš, da boš vsak dan spregovoril z eno novo osebo ali da boš enkrat na teden sodeloval v vsaj eni skupinski aktivnosti.
Poskušaj biti odprt za nove izkušnje in ljudi, a hkrati pazi, da ne zapadeš v družbo, ki ne ceni tvojih kvalitet. Prijateljstvo temelji na medsebojnem spoštovanju, zaupanju in podpori. Pravi prijatelji so tisti, ki te sprejemajo takšnega, kot si, in ob katerih se počutiš varno in cenjeno.
Upam, da ti bodo ti nasveti pomagali na poti do iskanja pravih prijateljev. Želim ti veliko sreče in uspeha v vseh tvojih prizadevanjih.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije