Zdravo,
jaz bi se vam najprej rada zahvalila, ker ste mi že večkrat pomagali, čeprav sem bila pod drugim imenom.
Torej, imam manjši problemček, ki se vleče že dobri 2 leti. Vse se je začelo s prehodom na srednjo šolo. Izbirala sem jo po svoji presoji in nisem vedela kdo izmed prijateljev gre kam. Na prvi šolski dan sem bila uvrščena v razred, kjer sem skoraj vse poznala tako ali drugače. Majhen svet, pač. Pa tudi veliko mojih sošolk iz osnovne šole je v rezredu.
Najbolj sem se družila z dvema puncama. Recimo jima Pika in Poka. Vse 3 smo se družile že od prvega razreda. Zaupale smo si vse, skupaj imele fantazije o prihodnosti, v glavnem, dojamete bistvo. Kmalu po pričetku prvega letnika, so moje ocene doživele prosti pad. Iz stalnih petic na dvojice, trojice, tam pa tam se pogojno najde kakšna petica. Pika in Poka sta videli moj padec in začeli graditi distanco. Zakaj? - Tudi mene zanima, ampak mi odgovor na to ne bo pomagal. Oni dve sta se večino prvega letnika držali zase, nato pa je tudi vsaka izmed njiju našla nove prijateljice.
In sem ostala tam, kjer ni muh. Ampak ne za dolgo. Našla sem skupino punc, ki jih nisem tako dobro poznala. Hitro smo se ujele. Tu sem prišla do prvega problemčka. Če prav razumem izraz "alfa", potem je ta skupina ena izmed "alfa skupin". Odnosi znotraj te skupine so zgolj površinski. Temeljijo na trendih iz socialnih omrežij (jaz jih nimam več), iz skupne zgodovine, (katere nisem bila del), in tako naprej. Kakorkoli se skupini prilagodim, ne bom ostala kdor sem. V razredu smo sedele vse na kupu. To je prišlo s svojo ceno: opozarjanje in grdi pogledi s strani profesorjev, grozni pogoji za sledenje ali sodelovanje pri pouku. Zato sem se presedla sama v sprednji del razreda. Zdaj imam mir. Na momente ga je preveč. Saj je super, ker lahko aktivno sledim pouku, ampak ni pa kul, ko se vsi med odmori smejijo, me nihče ne povabi zraven, ali pa se probam vključiti, ampak "ona tega ne bo razumela"- ja, dejansko mi točno to v obraz reče ena izmed teh punc vsakič, ko se pogovarjajo o spolnosti in podobnem. Ja, poante določenih stvari ne razumem kar ne pomeni, da ne želim biti del pogovora. Tudi temo sem že spreminjala in vedno dobila čudne poglede. Varno lahko rečem, da sem sama s svojimi mislimi. Zakaj se nihče noče pogovarjati o knjigah? O prihodnosti? O skrbeh? Zakaj nihče ne pozna globine?
Če bi si lahko zaželela 1 stvar, bi to bila oseba z globino. Res, res ne bi bila zbirčna okoli osebnostnih ali telesnih lastnosti. Samo, da ima globino in razmišlja s svojo glavo, ne s pomočjo UI (čeprav jo tudi jaz uporabljam) ali družbenih omrežij. Rada bi se odprla, pokazala svojo norost, bila jaz, brez nošenja filtra. Izčrpana sem od stalnega pretvarjanja.
Pa še eno stvar pogrešam... Objemčki! Najboljši so tisti od otrok na poletnih taborih. Samo pritečejo do tebe, roke zvijejo okoli tvojega trupa, ti se pa ob tem topiš... Glava utihne, telo se sprosti.
Preden sem šla to pisat, sem naredila že nekaj korakov. Čeprav sem v svojem vsakdanu nevidna in sama, imam v šoli pogovore s šolsko psihologinjo. Tudi zunaj šole sem si našla svetovalko s katero bom kmalu pričela seanse. Vseeno pa odrasla oseba ni isto kot vrstnik. Ja, tudi na tem področju sem naredila nekaj, včlanila sem se kot prostovoljka v društvo, umislila sem si tudi trening nečesa, kar upam da se bo kmalu uresničilo (delam na tem). Ampak problem je, da ima že vsak nekoga! Vem tudi, da je srednja šola težko prehodno obdobje in da odnosi tu večinoma temeljijo na "hahaha" in ne na globini in da ta večinoma pride šele na fakulteti. Do fakultete pa je še takooooo dolgo!
Moje kompleksno vprašanje se glasi:
Kako najti svojega, globokega človeka? Ne kje, ampak kako.
Vesela bom vsakega odgovora, trika in priporočila.
P.S.: opazila sem, da je tako eno izmed mojih, kot tudi nekaj vprašanj mojih vrstnikov, z dni 12.2., 13.2., 14.2. in 15.2. ostalo neodgovorjenih.
Lep pozdrav,
Samnekdo
• Uredništvo
Uredništvo
Zdravo!
Res hvala za skrb za tvoje vrstnike :) Ja, res se je pri nekaterih vprašanjih zavleklo in dalj časa čakajo na odgovor, zaradi različnih razlogov - bomo poskrbeli, da tudi oni dobijo odgovore kar se da hitro.
Tvoje vprašanje pa smo že poslali svetovalki, ki ti bo odgovorila takoj, ko bo lahko.
Lep pozdrav iz uredništva!
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Hvala za dolg razmislek o tem, kaj se ti dogaja v vrstniških odnosih oz. predvsem za to, da si to delila. Kot si že ugotovila, smo odrasli lahko precej obremenjeni z vsemi vsakodnevnimi (in manj vsakodnevnimi) skrbi, tako se je zgodilo tudi meni, zato je moj odgovor kar pozen. A sedaj sem tu :).
Sprašuješ, kako najti osebo, s katero boš lahko imela manj površinske, bolj intimne pogovore - z intimnostjo imam v mislih predvsem psihično intimnost, v kateri delimo svoja čustva, misli, upanja, načrte ... Poskusila si se vključiti v neko skupino, a ugotovila, da ti bolj škoduje kot koristi. S sošolkami iz osnovne šole ste se prerasle in oddaljile. Prav imaš, srednješolsko obdobje je naporno, saj v njem opravite številne zahtevne razvojne naloge: raziskujete kdo ste in kaj bi radi s svojim življenjem naredili, v drugačni luči začnete spoznavati svojo družino, starše, odrasle, soočate se z nezadovoljstvi s kakšnimi svojimi lastnimi lastnostmi, razmišljate o svetu itd. Če to počnete v komunikaciji z nekom oz. če se lahko o vsem tem z nekom pogovarjate, je to bonus. Nekateri mladostniki imajo srečo, da najdejo zaupnega vrstnika, ki mu res lahko zaupajo in so z njim na isti 'valovni dolžini'. Tebi se to še ni zgodilo.
Kaj lahko narediš sama, da se to zgodi? Izziv vprašanje za vse nas ;). Mladostnikom običajno svetujem, da se aktivirajo na področjih, ki jih zanimajo, npr. v kakšnem društvu, športu, krožku, klubu (bralnem, medgeneracijskem ipd.); tam lahko spoznajo ljudi, ki imajo podobne interese in imajo zato več možnosti, da si bodo zanimivi ter zato motivirani, da se družijo tudi izven teh organizacij. Še ena stvar me je prešinila. Glede na to, kaj si zapisala in kako si to zapisala, se mi zdi, da bi ti morda ustrezala družba malce starejših vrstnikov, tudi njih pa bi lahko srečala v prej omenjenih interesnih krogih. Skratka, poskusi izkoristiti možnosti za spoznavanje ljudi izven svojih najožjih socialnih skupin, kot so razred, šola, bivši sošolci. Hkrati pa poskusi biti potrpežljiva. Odnosi, ki so tesni in zaupni, se gradijo dolgo časa, pri druženju z nekom pa je potrebno velikokrat presegati neka lastna vnaprejšnja pričakovanja, predsodke, stereotipe, napake prvega vtisa in še kaj.
Še nečesa bi se dotaknila. Ljudje, ne glede na starost, smo si različni. Dva nista enaka. So pa eni bolj 'klasični', 'konvencionalni', bolj običajni, če lahko tako rečem. Drugi pa izstopajo iz večine, nimajo klasičnih interesov in konvencionalnih razmišljanj. Slednjim je težje pri vključevanju v družbo in iskanju mesta v svetu ter pri navezovanju prijateljstev, predvsem zato, ker je takšnih ljudi v povprečju precej manj kot prvih. Zato, še enkrat, bodi potrpežljiva, ne obupaj in hodi po svetu z odprtimi očmi in pripravljena na nova srečanja in izkušnje. Verjamem, da boš slej ko prej naletela tudi na take ljudi, s katerimi boš čutila, da imaš nekaj skupnega in ji boš lahko imenovala prijatelji.
Super je, da si si poiskala osebo za pogovor v šoli in tudi izven nje. V pogovoru z odraslo osebo z določenimi znanji o psihologiji človeka, boš lahko prevetrila svoje poglede in razmišljanja in iskala ideje, kako naprej, da ti bo lažje in lepše.
Želim ti pogum in tudi srečo na tvoji poti raziskovanja, iskanja in srečevanja.
Lepo te pozdravljam
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja