Že tri leta se mi zdi ustajanje iz postelje zelo težko, nekatere dni bi samo ležala, raje bi bila v komi kot budna.Vsak manjši problem se mi zdi kot da je konec sveta, da nemorem rešiti tega problema.Težko mi je iti ven in videti kako so vsi veseli in dobre volje, kako se radi družijo in sodelujejo pri pouku.Vem da nisem edina ki ima take probleme ampak res nevem kaj je narobe.Nimam volje da bi delala kaj za šolo ali se posvetila svojim hobijem.Ponavadi sem uživala o poslušanju glasbe a zdaj je vse tako dolgočasno in eh, nimam več veselja do stvari ki so me veselile.Zelo rada bi dobila pomoč ampak me je preveč strah to povedati komu saj mislim da sem samo dramatična.
Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo stisko.
Brez osebnega stika, pogovora in pregleda žal ne moremo ugotoviti, ali ima nekdo depresijo. Vseeno pa simptomi, ki jih opisuješ, kažejo na depresivno razpoloženje, tako da je velika verjetnost, da se na tvojem čustvenem področju nekaj dogaja. Opisuješ tudi, da se že tri leta težko vstaneš in da se nikakor ne uspeš rešiti tega počutja. Kaj pa na to pravijo starši oz. ali ste že poskusili poiskati kakšno strokovno pomoč? Razumem, da te že misel na to, da bi se zaupala nekomu, ki ga ne poznaš, odvrača od tega, da bi poskusila, vseeno pa te toplo vzpodbujam, da razmisliš o tem. Mislim namreč, da nisi samo dramatična, ampak da si v veliki stiski, iz katere ni lahko priti sam.
Na razpolago imaš več možnosti, za začetek bi bil mogoče najlažje izvedljiv obisk šolske svetovalne službe, saj so tam zato, da mladostnikom v času šolanja in stiske stojijo ob strani. Če se ti zdi, da tega ne bi zmogla, ker te poznajo, lahko poskusiš tudi spodnje možnosti:
Centri za duševno zdravje otrok in mladostnikov - obstajajo na večih lokacijah po Sloveniji, klikni na spodnji link, da vidiš, če je katera blizu tebe, pol pa jih lahko pokličeš in se naročiš. Za to ne rabiš napotnice: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/
Svetovalnice Centra za psihološko svetovanje Posvet - jih je več po Sloveniji, so brezplačne, tudi tukaj ne rabiš napotnice, poglej pa na njihovi spletni strani, katera ti je najbližje: za mladostnike tvoje starosti so na voljo v Ljubljani, Celju in na obali www.posvet.org
Telefonsko svetovanje – lahko pokličeš na TOM telefon, ta je najbolj primeren tudi v primerih stisk oz. samomorilnih misli, čustev (116 111, vsak dan od 12. do 20. ure). Potem je še tu Klic v duševni stiski (01 520 99 00, vsako noč med 19. in 7. uro zjutraj) in zaupna telefona Samarijan in Sopotnik (116 123, 24 ur na dan).
Upam, da ti kaj od zgoraj navedenega pride prav in da čimprej najdeš pomoč, ki jo potrebuješ.
Želim ti vse dobro, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije