Živjo sem micika.
socam se z pisihicnem nelagodju. Neznam se uklopiti v družbo in tezko se zaupam ljudem. Mam malo prijateljov a vsaj na te se lahko zanesem. Moja starša sta ena najboljših straši v na svetu. A ju dosti ni doma saj ji služba tega neomigoca. Da nebo pomote nismo revni in nasreco ni prizadelo vremensko razmerje ki so dogaja v tem času. V prostem času rada plesem. obiskujem zadnji razred osnovne sole. No in tukaj se začne problem. V soli sem že od nekdaj tarča napadov. Psihičnih velik okarat so se že spravljali name in jaz sem se vedno branila trudila sem se biti mocna. A zadnjih dveh letih je umrel moj dedek in stvari so mi začele uhajati izpidnazora. Dedka sem imela rada in vedno me je znal nasmejat in vedno je vedel kaj je prav. Izgubila sem vse prijatelje iz sole saj ker sem bila  bolj zadržana so mi vsi zarili nož v hrbet. Trenutno imam neko virozo in nemorem pride ti do šolskega gradiva. Se. razrednicarka je ukrepala a zamanj. Večina mojega razreda se norčuje iz mene in me opravljajo. Počutim se grozno. V mislih ko sem sama si predstavljam popolno zivlejenej ki je želi daleč od realnega zivjenja. Moja starša sta sončka in ker vem da se trudita zame da vi čim bolje živeli in prideta iz službe utrujena. Nočem se jih obstati se z mojimi problemi čeprav vem da jima lahko zaupam. Rada bi ustavila to. Kaj naj naredim . Hočem zaustaviti to da se norčujejo iz mene,da me upravljajo in da sem točka napadov žaljenja. Starši smo probali to zaustavit a se poslabslo se je. In tega jim nočem povedati. Pomagaj te mi prosim. Povejte kaj naj naredim. In se se opravičujem sem dislektik in vrjetno je v besedilu mnogo slo močnih napak. Prosim pomagaj te mi da se bom lahko počutila bolje. Da mi nebo muka iti v solo zardi sošolcev . Prosim.&
• Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalke:
Draga punca, pozdravljena!
Najprej bi ti rada povedala, da si zelo pogumna in močna, da si zmogla napisati vse to, kar se ti dogaja in te muči. V šolskem okolju je lahko zelo lepo ali grdo, odvisno od sošolcev ter odnosov, ki se razvijajo. Kar se tebi dogaja, je huda situacija, saj praviš, da se večina razreda norčuje iz tebe in te opravlja. Kot si omenila, ste najbrž skupaj s starši ter učiteljico to že skušali ustaviti, ampak je šlo zdaj še na slabše. Od sošolcev ne moreš pridobiti niti zapiskov oziroma gradiva, ki ga zdaj obravnavajo v šoli, da bi lahko sledila pouku. Ko tole berem, sploh ne morem verjeti, da so lahko tako nesramni v zadnjem razredu. Je morda kakšna možnost, da bi učitelji, ki te učijo to leto, naložili ta gradiva v spletno učilnico oziroma ti poslali tisto, kar se učijo pri določenem predmetu? Morda jih lahko razredničarka povpraša in ti ona posreduje snov?
Veseli me, da si v vsej svoji stiski uspela videti tudi določene pozitivne stvari okrog sebe, kot so, da vas niso prizadele vremenske nesreče ter da imajo starši dobro poskrbljeno za finančno varnost. V takšnih situacijah je namreč lahko zelo težko okrog sebe videti pozitivno, ampak ti to zmoreš. Poskušaj si vsak dan narediti seznam pozitivnih stvari oziroma nekaj, za kar si lahko hvaležna. S takšnimi vajami boš tudi lažje šla skozi zadnji razred. Vidim, da imaš zelo rada svoje starše, kar mi pove tudi  stavek, da jih nočeš obremenjevati s tem, kar se ti sedaj dogaja v šoli. Vendar te tvoji starši imajo zelo radi in bi se zelo obremenjevali, če ne bi vedeli tega, kaj se dogaja s tabo, kako se počutiš v šoli, kakšne odnose imate v razredu, zakaj ti je težko hoditi v šolo, tebi bi se pa kaj zgodilo. Res bi te spodbudila, da jima poveš to, kar se dogaja. Onadva te najbolj poznata in te lahko potolažita, spodbudita in ukrepata naprej. Mogoče bi bilo dobro, da bi razredničarka sklicala sestanek z vsemi starši in bi se tam pogovorili o tem, kakšno nasilje izvajajo nad tabo. Ne vem, če so bili tem učencem že izrečeni kakšni ukrepi oziroma sankcije zaradi psihološkega nasilja? Če jim še niso bili, bi morala tvoja razredničarka ukrepati tako, da bi se pogovorila z učencem, ki je nasilen, nato z njegovimi starši, v nadaljevanju s šolsko svetovalno službo ter na koncu z ravnateljem in oni bi morali sprejeti določene ukrepe in sankcije.
Ali bi bilo morda možno, da bi šla v drug oddelek? Morda lahko o tem povprašaš svojo razredničarko. Če so v drugih oddelkih sošolci oziroma prijatelji, s katerimi se boljše razumeš, bi morda lahko razmislila o tem skupaj s starši. V prvi meri pa vsekakor zaupaj staršem svojo stisko, ker ti bodo zagotovo pomagali. Dobro je o tem povedati tudi učiteljici, kateri najbolj zaupaš na šoli. Morda imate v šolski svetovalni službi tudi kakšno psihologinjo ali pedagoginjo, s katero bi se lahko pogovorila o svojem doživljanju in situacijah v razredu ter potem skupaj poiskala rešitev, kako naprej?
V primeru nasilja in nasilnežev je žal tako, da je o teh stvareh potrebno povedati odraslim osebam, ki potem lahko reagirajo in ukrepajo naprej. Če boš te stvari zadrževala za sebe, boš škodovala sebi in svojemu zdravju. Potem se boš začela izogibati šole in imela vedno večji odpor do šolskega okolja. Sedaj je začetek šolskega leta in 9. razred bi moral biti zate najlepši ter najbolj prijeten. Zato te spodbujam k temu, da res spregovoriš in zaupaš najprej staršem, nato pa učiteljem, katerim zaupaš. Nasilneži imajo moč nad drugimi, ker mislijo, da ti ne bodo ukrepali in spregovorili, zato velikokrat manipulirajo z žrtvami. Če ti spregovoriš osebi, ki ji zaupaš, lahko skupaj naredite spremembo. V Sloveniji je mladostnik tudi kazensko odgovoren za svoja dejanja od 14.ega leta starosti, česar mogoče nisi vedela. Tvoji starši tako lahko zahtevajo disciplinski ukrep zoper te sošolce, ker stvari trajajo že nekaj časa in gredo še na slabše. Če tega ne boš naredila, boš imela skozi celo šolsko leto odpor in ko se boš kasneje spominjala za nazaj, slabe spomine na osnovno šolo. Naslednje leto boš že v srednji šoli, v katero boš sama želela iti, spoznala boš veliko novih ljudi, pridobila prijatelje ter odnose, ki bodo trajali tudi celo življenje. Zdaj ob koncu osnovne šole pa spregovori o nasilju najbližjim in se počasi uči tega, kako se postaviti za sebe. Šola ima ničelno toleranco do nasilja, zato je dolžna ukrepati ob takšnih situacijah. Zato le pogumno povej in boš videla, da se stvari lahko spremenijo na boljše.
Upam, da ti bo uspelo in vesela bom, če se boš še oglasila,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije