Hejla, stara sem 17 let in že nekaj časa hodim z nekaj let starejšim fantom. Moji starši so že od nekdaj zelo proti temu, da mam fanta in zato staršema nisem povedala za to ker sem se bala, da mi bosta vse to prepovedala. No in nekako sem enkrat zbrala pogum in vse to zaupala mami. Nekaj časa je celo to skrivala pred očijem, ki je kar strog. Danes pa mu je povedala da se dopisujem z nekom in baje sta se oba strinjala da najprej šola...česar se popolnoma zavedam. In sedaj samo čakam da me ukrega kaj se grem.
In zanima me kaj naj mu rečem da se bo nekako sprijaznil s tem da imam fanta in da bom solo se vseeno naredila in se trudila in da se mu ne mislim odpovedat? Kaj mi predlagate?
Hvala za pomoč♡
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
zelo mi je všeč, kako si iskrena in odprta glede svojih občutkov ter situacije, v kateri si se znašla. Pogumno je, da si se odločila deliti to s svojo mamo in razumem, kako težko ti mora biti zdaj, ko čakaš na odziv očeta. Občutek negotovosti in strahu pred kritiko je popolnoma naraven, še posebej, ko gre za ljudi, ki so nam pomembni, kot so naši starši.
Ko boš imela priložnost govoriti z očetom, je morda dobro, da pristopiš k pogovoru z zrelo in mirno držo. Pomembno je, da izraziš svoja čustva. Povej, da razumeš skrb glede šole in tvoje prihodnosti, ter izrazi, kako pomembno ti je tudi to področje. Poudari, da ti je mar za svoje izobraževanje in da se zavedaš pomembnosti šolskih obveznosti. Staršema lahko na kratko opišeš, kaj ti pomeni tvoj fant in kako pozitivno vpliva nate. Morda poudari kakšne njegove lastnosti ali dejanja, ki kažejo na to, da je dober vpliv v tvojem življenju. Svojo zrelost lahko dokažeš tudi tako, da jasno izraziš, da si pripravljena vzpostaviti ravnotežje med šolo in zasebnim življenjem.
Morda lahko predlagaš način, kako bi lahko starši bolje spoznali tvojega fanta, na primer preko skupnega kosila ali kakšnega drugega srečanja. Tako bi lahko tudi oni videli, zakaj ti je ta oseba pomembna. Poudari tudi, da si odprta za pogovor in razumevanje njihovih stališč ter da upaš na njihovo podporo in razumevanje.
Pomembno je, da se med pogovorom trudiš ostati mirna, tudi če se stvari ne razvijejo takoj v smeri, ki si jo želiš. Starši potrebujejo čas, da sprejmejo spremembe, še posebej, ko gre za otroke in njihovo odraščanje. Tvoja sposobnost, da izraziš svoja čustva in misli na spoštljiv način, lahko pripomore k temu, da te bodo lažje razumeli in morda celo podprli.
Ne pozabi, da je v odnosih z ljudmi, ki jih imamo radi, komunikacija ključnega pomena. Izražanje svojih občutkov, želja in skrbi je pomemben del vzpostavljanja razumevanja in medsebojnega spoštovanja.
Upam, da ti bodo ti nasveti v pomoč in da boš s svojim očetom našla skupen jezik.
Veliko sreče in poguma ti želim! ♡
Živa Pirc, mag. psihologije
Ro
Rožica
Hej
Hvala vam za odgovor.
Kaj pa naj naredim če mi oči po pogovoru še vseeno ne dovoli, saj jaz se fantu ne mislim odpovedat. Strah me je tudi da me bo tepel zaradi tega.
Uredništvo
Živa Pirc
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
veseli me, da si se ponovno javila. Razumem tvojo zaskrbljenost in strah, ki je povsem upravičen v takšni situaciji. Pomembno je, da se počutiš varno in spoštovano v svojem domu in v svojih odnosih. Če se bojiš, da bi lahko bil tvoj oče nasilen ali če doživiš kakršnokoli obliko nasilja, je ključnega pomena, da poiščeš pomoč.
Če se po pogovoru z očetom znajdeš v situaciji, kjer ti še vedno ne dovoli biti s fantom, kljub temu pa se ti ne želiš odpovedati tej zvezi, je pomembno najti ravnotežje in skleniti kompromis. Poskusi razumeti, zakaj tvoj oče zavzema takšno stališče. Morda je njegova zaskrbljenost osnovana na skrbi za tvojo prihodnost, izobraževanje ali varnost. Razumevanje njegovih pomislekov ti lahko pomaga oblikovati argumente, ki bodo naslovili njegove skrbi. Nadaljuj s komunikacijo s svojimi starši na zrel in odgovoren način. Izrazi, kako pomemben je ta odnos zate in kako si pripravljena uravnotežiti svoje šolske obveznosti in zvezo. Morda lahko predlagaš kompromis, kot je omejitev časa, ki ga preživiš s fantom, dokler ne pokažeš, da lahko ohranjaš svoje šolske obveznosti. Pokaži zrelost in samostojnost tako, da prevzameš odgovornost za svoje obveznosti in odločitve. To lahko vključuje doseganje dobrih ocen, skrb za svoje obveznosti doma in dokazovanje, da lahko modro upravljaš s svojim časom in odločitvami.
Napisala si, da te je strah, da bi bil oče fizično nasilen. Ali se je to že kdaj zgodilo? Najprej, pomembno je, da veš, da nasilje ni sprejemljivo in ni tvoja krivda. Poišči nekoga, ki mu zaupaš, morda drugega družinskega člana, prijatelja, učitelja ali svetovalca na šoli. Pomembno je, da imaš nekoga, s katerim lahko deliš svoje skrbi, in ki ti lahko ponudi podporo. Razmisli o varnostnem načrtu za situacije, ko se počutiš ogroženo. To lahko vključuje dogovor z prijateljem ali sorodnikom, da lahko prideš k njim, če potrebuješ varno zatočišče, ali pa seznam telefonskih številk zaupanja vrednih oseb in organizacij, ki nudijo pomoč in podporo, npr. TOM Telefon, 116 111 ali pa SOS telefon za ženske in otroke, žrtve nasilja, 080 11 55. Zares pomembno je, da v situaciji nasilja poiščeš pomoč in veš, da nisi sama, saj ti bo nekdo pomagal.
Spremembe stališč in prepričanj sicer pogosto terjajo čas. Morda bo potrebno nekaj potrpežljivosti in vztrajnosti, preden tvoji starši vidijo, da si zmožna ohranjati ravnovesje med zvezo in drugimi pomembnimi vidiki svojega življenja. Pomembno je, da ohranjaš odprto komunikacijo s svojimi starši in si prizadevaš za razumevanje, hkrati pa se zavedaš svoje vrednosti in pravic. Včasih je lahko koristno poiskati zunanjo pomoč ali posredovanje, da se najde skupna rešitev, ki upošteva potrebe in želje vseh vpletenih.
Topel pozdrav,
Živa Pirc, mag. psihologije