zivjo,rabila bi nasvet oz. pomoc,ker ste mi ze veliko pomagali upam da mi boste lahko se pr tej stvari.Pač grer za to da jaz skus mislim da sm drugačna od drugih pač zato ker sem že od kar mam neke slabe izkušnje iz otroštva pač ko sem b la se majhna sem se veliko družla z toksičnimi ljudmi ko sploh nism vedla da sm se, pred 1 letom sm pa še bla v toksičnem razmerju.Pač vedno ko sem z frendi se ne morm sprostiti in biti jaz kwr me je strah da me bodo zavrnili ali pa nvm kaj bi rekla pa tt pr men mi gre to na ziuce npr. da eno stvar ko se pogovarjamo jo vsakic oz. vsak dan ponavljam namest da bi kej novega rekla sm kaj ko nvm in pol zarad tega sem tiho in resna in smejim samo trkt ko se moje kolegice pogovarjajo z mano al pa ko rečejo lkaj smesenga. Drgac so mi te dve kolegice s nima ko se druzim so mi ze rekle dej se sprosti in tt uprašale da zkj se tako rzim ampk sm jima rekla da mam slabo izkusnjo iz otrostva in da me je strah kako bodo reagirale.One so mi pa rekle da kaj se sekiram da sm cist uredu in da naj sm to kar sm.In zdj mam jst za vas uptrašanje kako naj ne ponavljam svojih stari napak pač npr. da sem neki naredila moji kolegici ali pa rekla in mi je zamerlq pol?pa kako naj neham razmislajti o tem ce sem slaba oseba oz kako nehat overthinkat? pa kako biti manj resna in bolj sproščena ob frendih. stara sm 16 in hodim na srednjo solo
lp hvala za v naprej
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
kot sem razbrala iz tvojega sporočila, si se znašla v vrtincu svojih misli in čustev, kar te zelo obremenjuje. Omenila si kar nekaj stisk in če te prav razumem, bi želela preseči ponavljajoča vedenja iz preteklosti in se bolj sprostiti ob prijateljih.
Najprej bi ti povedala, da vse, kar si doživela, te je izoblikovalo v to, kar si danes. Žal ne vem, kaj si doživela v otroštvu in kakšni so bili tvoji odnosi z ljudmi v preteklosti, ampak želim te opomniti, da nas naše izkušnje ne opredeljujejo v popolnosti. Čeprav si imela slabo izkušnjo v odnosih, ne pomeni, da bodo vsi tvoji odnosi takšni. Verjamem, da je prijateljicam težko in strašno povedati, ampak tako kot so ti že same povedale, da si lahko to, kar zares si, ob ljudeh, ki te sprejemajo. Ko boš pripravljena z njimi deliti, jim lahko zaupaš svoje misli in čustva. Tisti, ki nas resnično sprejemajo, bodo sprejeli tudi ne tako ‘popolne’ dele nas in tudi naše slabe spomine. S tem pa te bodo morda tudi še bolje razumele, ti pa se boš lahko morda ob njih bolj sprostila. Seveda zaupaj tistim, ki si jim pripravljena zaupanja in so vredni tvojega zaupanja. V kolikor se ti zdi, da ti primanjkuje tem za pogovore in da pogovor s prijateljicami ne steče, lahko premisliš o temah, o katerih lahko govoriš, kaj te veseli, o čem razmišljaš, kakšni so tvoji plani za bližnjo ali daljno prihodnost ,ali pa kaj vprašaš tudi prijateljice.
Omenila si, da si ne želiš ponavljati ‘napak’ iz preteklosti in prizadeti bližnje. V odnosih pogosto pride do nesporazumov, nestrinjanj, prepirov, konfliktov, zamer. Med seboj se namreč razlikujemo. Pomembno je, da se z drugimi pogovorimo o tem, kaj nas je prizadelo in zakaj. Tako tudi izvemo, kako se oseba počuti, razmislimo lahko, kako smo se mi ob tem počutili, raziščemo lahko, kaj bi oseba želela od nas, kaj bi mi želeli od nje. Na takšen način si lahko tudi razjasnimo situacijo, s tem pa ta postane tudi manj obremenjujoča. Zaradi svojih dejanj nismo ožigosani za vedno. ‘Napake’ bomo vedno počeli, saj smo na koncu dneva vsi le ljudje, so pa te nenazadnje priložnost za učenje in rast.
Vse dobro,
Lina Buršič, dipl. psih. (UN)