Stara sem 13 in hodim v 7 razred imam težave s hrano saj se počutim zelo debelo nevem kako si pomagati zadnje čase sem začela bruhati da bi shujšala in jesti zelo malo na dan ko pa sem se parkrat prekeršila sem se s škarjami popraskaala do ran po rokah, nevem komu se lahko zaupam, ampak usene vem da se nikoli nebi obila ali sploh poskušala to narediti.Prosim pomagaj
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Mimi, živjo.
V svojem sporočilu praviš, da se soočaš s težavami s telesno samopodobo in s samopoškodovalnim vedenjem. Verjamem, da ob tem čutiš veliko stisko.
Omenjala si, da ne veš, na koga se lahko v stiski obrneš - super je, da si se spomnila, na nas - na voljo smo ti tako na forumu kot tudi v obliki online chat svetovanja - naš portal je lahko zate ali za druge zmeraj prvi korak, če ne veš, komu bi se zaupala. Sicer pa, če ti ne bi bilo pretežko, se lahko zmeraj obrneš na svetovalno službo (psihologinja ali svetovalna delavka), ki jo imate na šoli. Imaš morda tudi koga v družini, ali bližnjega prijatelja/prijateljico, ki bi se jim lahko zaupala? Že samo pogovor nas pogosto zelo razbremeni, morda pa bi te tudi kdo od njih usmeril ali te pospremil do strokovnjaka v živo.
Dobro je slišati, da nimaš načrta končati svojega življenja, ampak razumem, da je tvoja stiska še vedno huda… Tako huda, da čutiš potrebo po tem, da samopoškoduješ. Razumem, da ti v trenutku, ko je stiska huda, to predstavlja neko olajšanje, ampak bi ti kljub temu predlagala, da poskusiš s kakšno drugačno tehniko sproščanja napetosti. Predlagam, da si prebereš tale prispevek, kjer naštevamo nekaj drugih, zate varnejših oblik sproščanja ob stiski.
Omenjala pa si tudi težave s prehranjevanjem zaradi slabe telesne samopodobe. Velikokrat sami sebe dojemamo drugače, kot nas dojemajo drugi in v večini primerov smo do sebe pretirano kritični, saj opazimo vsako malenkost in nas vsaka stvar zmoti, ki je pri drugih sploh opazili ne bi. Praviš, da se počutiš, da imaš preveč kilogramov in zaradi tega po zelo majhnih obrokih bruhaš - tako ekstremni načini poskušanja izgube teže se nikoli ne obnesejo dobro, ker si s tem bolj škoduješ kot pa koristiš. Zate bi bilo najbolje, da ješ več manjših obrokov večkrat na dan, ti obroki pa naj bodo uravnoteženi; prav tako pa kakšen posladek tu in tam, ne bo škodil. Trenutno si v obdobju odraščanja, ko tvoje telo potrebuje energijo in hranila iz hrane, ki je moraš zaužiti dovolj, da lahko normalno funkcioniraš - pa ne samo tvoje telo, ampak tudi tvoji možgani. Pomembno je, da se poleg uravnotežene prehrane tudi dovolj gibaš. Lahko je to že krajši sprehod vsak dan. Predlagam, da se poskusiš tudi glede tega s kom pogovoriti.
Ti lahko še kako svetujem? Kako te lahko podprem? Tukaj sem zate; sporoči, kaj bi potrebovala.
Lepo te pozdravljam,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)