Pozdravljeni, v zadnjih časih imam veliko psihičnih problemov, bolj pogosto se mi dogajajo psihični napadi in živčni zlomi...to vse se dogaja zaradi naslednjih stvari, ki otežujejo moje življenje:
- moja starša sta se ločila eno leto nazaj in mami je odšla od doma par dni nazaj
- 1 leto nazaj sta poginila moja dva najljubša konja, s katerimi sem preživela 8 let
- v šoli imam probleme s prijatelji in ne morem nikomur zaupati
- 1 leto nazaj mi je umrla babica
- (probemi s fanti)
V šoli se ne moram zbrati ravno zaradi teh stvari, posledično se tudi težko učim in zdi se mi da me nihče ne razume. Doma velikokrat molim in se sprašujem kdaj se mi bo namenila sreča, vendar vsak dan je slabše...o samoumoru hvala bogu nisem nikoli razmišljala, ker bi rada živela...Prosim pomagajte!
• Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
Res se ti je v zadnjem času zgodilo veliko hudega. Pa greva po vrsti:
- Verjamem, da imaš duševne težave, saj takšni dogodki pustijo posledice. Ne strinjam pa se, da imaš živčni zlom, čeprav je bolečina včasih tako huda, da imaš občutek, kot bi se zlomila. Ali si že poiskala kakšno strokovno pomoč oz. pogovor pri svetovalni delavki na šoli? Če še nisi, ti svetujem, da to storiš.
- Ločitev staršev je za vsakega otroka boleča, je pa včasih nujna. Vprašaj se, kako bi bilo živeti v družini, kjer so prepiri, obtoževanja, žalitve na dnevnem redu, vsak dan? Ne pričakujem, da boš danes razumela starša, zakaj sta se odločila za ta korak. Morda bo situacija z leti bolj jasna in ju boš skušala razumeti. Ne vem, zakaj je tvoja mama odšla. Ali za vedno, ali samo začasno? Ali vedve ohranjata stike ali ne? To bi morala vedeti, da bi ti lahko konkretno svetovala. Zdaj pa ti lahko rečem zgolj to, da ohranjaš stike z obema; mamo in očetom.
- Verjamem, da te je babičina smrt pretresla in da je bila to zate veliko izguba. Toda smrt je del življenja, brez katere tudi življenja ne bi bilo. Ko ti je hudo, se v mislih pogovori z njo in razmisli, kaj bi ti svetovala. Včasih so ti namišljeni pogovori zelo zdravilni. Vprašaj so, kaj bi si želela zate? In potem ravnaj v tej smeri.
- 8 let, ki si jih preživela s konjema, je bilo lepih. Spominjaj se teh lepih trenutkov in bodi hvaležna, da si imela to možnost, družiti se s tako veličastnima živalima. Morda bi si lahko nabavila kakšnega kužka, ki bi vsaj malo izpolnil praznino, ki je nastala po odhodu konj.
- Ne vem, zakaj in čemu ne zaupaš prijateljem? Ali imaš slabe izkušnje, ali pa je kaj drugega? Tudi zato bi bil pogovor s strokovnjakom koristen.
Na koncu tvojega pisanja, se sprašuješ, kdaj se ti bo nasmehnila sreča. Lahko ti zgolj odgovorim, da se je potrebno za srečo zelo truditi in ubirati poti, ki navidezno nimajo veze z njo. Poskušaj si odgovoriti na vprašanje, kaj bi v življenju rada počela? Kje se vidiš kot odrasla oseba in potem delaj v smeri, da boš ta cilj dosegla. Najdi v sebi stvari v katerih si dobra in jih razvijaj naprej (npr. ukvarjanje s konji) in pomagaj ljudem, kjerkoli in kadarkoli.
Veš, utemeljitelj logoterapije (smer v psihoterapiji) Viktor Frankl je dejal: "Kjer situacije ne moremo spremeniti,
se prav tam od nas zahteva, da spremenimo sebe, se pravi, da zorimo, rastemo, preraš
čamo sami sebe. To pa je mogoče vse do smrti."
Torej draga mladenka, preusmeri svojo pozornost od tvojih res nemajhnih problemov drugam. V ustvarjalno življenje, saj boš tako lahko prerasla sama sebe in postala srečnejša oseba. Ne bo lahko, toda vredno je vsakega truda.
- Glede fantov pa tole. Pusti ta problem zaenkrat ob strani. Ni ti potrebno, da se pri 13 letih še s tem ukvarjaš. Ne tako ne drugače. Ko bo čas, se bo tudi to rešilo.
Prav prisrčno te pozdravljam in želim, da se z optimizmom lotiš reševanje tvojih težav.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja