Sem brez motivacije, nemorem se druziti z prijatelji in posledicno so se nehali druziti z mano, ocene so mi padle, nemorem itit v solo, nimam interesov, spopadam se z nespanjem in samoranilskimi dejanji. nocem se pocutiti tako.
• No
Nona15
Za kaj pa se tako počutiš,kaj je v ozadju?
• zi
zivimscimroma
3 leta valovnih obdobij samoposkodovanja kjer sem sla iz hudih in kriticnih trenutkov na mesece brez. poskus samomora v preteklosti, sedaj le veliko samomorilskih misli ki jih zatisam z vec in vec rezanja in nikotina. hud pesimizem na zivljenju, komaj ustanem iz postelje, ne hodim ven, ne v solo.
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovano dekle,
hvala za tvoje sporočilo. Pišeš o tem, da si brez motivacije in volje do šole, interesov in da se že 3 leta soočaš s samopoškodovanjem. V obdobju najstništva je najbolj vrednoteno mnenje sovrstnikov, sošolcev in družbe, ki si jo mladostnik najde in z njo preživlja prosti čas. Pri vsakemu doživljanju težjih situacij je zelo pomembno, da imamo vsaj eno zaupno osebo, s katero lahko o svojem počutju/dogajanju odkrito spregovorimo. Navajaš, da imaš tudi težave z nespečnostjo, da težko nadzoruješ svoje življenje in ugotavljaš, da se ne želiš počutiti tako. Pri tovrstnih občutkih je najpomembneje prepoznati občutek pomanjkanja, ki kaže na dejstvo, da nam nekaj manjka. Ključ je najti to, kar nam manjka. Kaj je to, kar smo izgubili? Tega pogosto ne zmoremo storiti kot posamezniki, zato potrebujemo nekoga, ki nam bo pri tem pomagal. To najbolje znajo za to področje usposobljeni strokovnjaki. Omenjaš tudi poskus samomora v preteklosti, ki je zelo resno dejanje. Kako pogosto razmišljaš o smrti oz. o tem, da te ne bi več bilo? Je to vsak mesec/teden/tu in tam/vsak dan? Kako dolgo že trajajo te misli? Kaj je tisto, kar te v tem trenutku najbolj bremeni?
Menim, da bi bila v tvojem primeru nujno potrebna strokovna pomoč. Si morda svoje misli že zaupala kakšnemu strokovnemu delavcu (osebni zdravnik, psiholog, šolska svetovalna služba, psihoterapevt, skratka nekdo, ki mu lahko zaupaš)?
Vedi, da samomor ni, ne more in ne sme biti rešitev, saj so vsi izzivi, težave, ki si jim trenutno priča, začasni in rešljivi. Morda boš že danes dobila odgovor na situacijo, ki se dogaja v tebi in se boš bolje počutila. Zaupaj v svojo moč in potencial, ki je v tebi, da se bolečina zmanjša ali celo izgine. Odloči se za življenje. Poišči tiste drobne stvari v sebi in okrog sebe, zaradi katerih si lahko že ta trenutek hvaležna. Sprejmi pomoč in podporo, brez pomislekov in sramu saj si ju zaslužiš, točno takšna, kot si. V pojmu pomoč se skriva besedica MOČ, ki je znamenje poguma.
Kadar se znajdeš v stiski in razmišljaš o samomoru, o tem NUJNO obvesti nekoga, ki mu zaupaš in o tem odkrito spregovori. Lahko pokličeš tudi na telefon 01 520 99 00 (vsako noč, med 19. in 7. uro zjutraj). Svetovalci ti bodo po telefonu nudili zaupni pogovor in ti pomagali poiskati poti iz tvojih težav. Dodajam še dve telefonski številki, ki se jih lahko poslužiš, če boš v hudi stiski:
•    TOM telefon (116 111 – vsak dan, od 12:00 do 20:00)
•    Zaupni telefon Samarijan (116 123 – 24 ur na dan, brezplačno, anonimno)
Toplo priporočam tudi ogled te spletne strani.
Si edinstvena in neponovljiva. Nikoli nisi sama, tukaj smo zate, vedno. Kadarkoli lahko tudi na tem portalu napišeš svoja vprašanja, dileme in razmišljanja.
Želim ti vse dobro iz srca,
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij