Pozdravljeni, star sem 20 let. Na gimnaziji sem bil odličen, brez težav sem delal, obvladal sem razporejanje časa...sedaj sem na fakulteti in mi nič ne gre. Ne izdelujem izpitov, čeprav se ogromno učim. Izgubil sem starega sebe,ki mu je šla šola z levo roko. Ne znam se več učiti, hudo mi je
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Dovoli mi, da rečem, da si opisal zanimivo situacijo, o kateri se redko pogovarjamo, a je v resnici zelo pomembna - kako študirati?? A preden poskusim, skupaj s tabo, o tem razmišljati, bi poudarila eno stvar: če si gimnazijo, kot praviš, z lahkoto delal in bil celo odličen, potem tvoje sposobnosti zagotovo niso problem. So pa morda tvoje visoke sposobnosti 'problem' (bile) v smislu, da so ti zagotavljale položaj, ko v gimnaziji nisi potreboval razviti strategij učenja, saj jih nisi zares potreboval. Sedaj, na fakulteti, pa seveda ni več tako. In posledično se ti je zataknilo.
Dejstvo je, da večina srednješolcev, še toliko bolj pa gimnazijcev, v srednji šoli mora oblikovati lastne tehnike učenja, saj brez tega preprosto ne morejo biti uspešni. To je dobra popotnica za študij, kjer te tehnike nadgradijo, preoblikujejo, dopolnijo in tako 'vozijo' naprej skozi študij. Morda se je tebi na prehodu na faks zalomilo zato, ker tega v gimnaziji nisi potreboval narediti, sedaj pa je ob veliki količini snovi, ki je tudi kompleksnejša, to težko hitro osvojiti? Težko sklepam, saj nisi napisal veliko, le ugibam in ti zato postavljam vprašanja ;). Pomagalo bi mi razmišljati, če bi opisal, kako se učiš (oz. študiraš, kot poudarjajo na faksu). Si uporabil kakšne vire pomoči in informacij starejši kolegov, npr. zapiske, pomoč tutorjev? Koliko časa si vzameš za pripravo na posamezen izpit? Koliko ti je snov že v osnovi (ne)razumljiva? Si se poskusil učiti skupaj s kakšnim sošolcem? Razmisli o teh stvareh; vesela bom, če mi boš napisal, kaj boš ugotovil.
V pogovoru z bivšimi dijaki, ki prihajajo na obisk kot študenti, ugotavljam, da je prehod na faks večini velik izziv in jih pogosto iztiri in prestraši. Pomembno se mi zdi, da ne obupate, pa da hkrati razmišljate čim širše: ste izbrali pravi študij, kako vas pritegne izbrana stroka, kaj so vaši motivi, da ste na tem študiju ipd.
Kot sem že napisala, res verjamem, da sposobnosti pri tebi niso problem. Morda niti ni problem v načinu učenja, ampak se skriva kje drugje. Imaš v bližini koga, s komer bi se lahko pogovoril? Kakšen strokovni delavec na faksu? Starejši kolega? Lahko se obrneš tudi na ambulanto za študente in poveš, kako se počutiš, pa te bodo usmerili naprej, če se jim bo zdelo primerno. Morda se lahko obrneš tudi na svetovalno službo svoje nekdanje gimnazije; k nam vsako leto pride na pogovor nekaj bivših dijakov, ki se na faksu ne najdejo ali ne znadejo in potrebujejo pogovor, nasvet ... In smo jih veseli :).
Če bi želel podeliti še kakšno informacijo, doživljanje, ... si zelo dobrodošel. Želim ti, da se ti stvari obrnejo na bolje, če ti lahko še kako pomagam, pa mi le napiši.
Lepo te pozdravljam
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja