Johhh to res ni več vzdržnooo!!
Dost mam tega da sploh nemorem ispovnit vec svojih zadanjih ciljev. Moji cilji so naslednji:
-shujšam par kg in se začnem gibati in imeti zdravo prehrano
-se začnem zvesto učiti saj je moj učni uspeh malo padel:(
- naredim kaj okoli svojega obraza( saj imam grozno kožo mozoljasto, si spremenim obrvi ker nimam enakih na obeh straneh.
-Se po vsem tem sprejeti in uživati življenje :)
Amapk začetek take reforme, je pri meni situacija ne mogoče. Zakaj? Zato ker sem tako grozno lena , da se preprosto nemorem spravit k stvari in nekaj naredit zase. Joj nevem kje naj dobim pozitivno energijo in voljo. Prosim za nasvet kaj naj storim. Prosim!
• Uredništvo
Taja Širca

Odgovor svetovalke:
Živijo, Kaja!
Mladostništvo je obdobje, ko se telo spreminja. Te fiziološke spremembe velikokrat povzročijo, da se mladostnik v svojem telesu počuti nesiguren. Vedi pa, da so te spremembe popolnoma normalne in so indikator, da se tvoje telo pravilno razvija.
Ne glede na to, pa je tvoja stiska in doživljanje popolnoma utemeljeno. Verjamem, da se je trenutno težko sprejemati, saj si določene ''dele sebe'' želiš spremeniti. Sprašuješ se zakaj ne zmoreš izpolniti svojih ciljev in se označuješ kot ''leno''. iz zgoraj prebranega sem dobila občutek, da si zelo stroga do sebe. Imaš veliko splošnih ciljev in nezmožnost izpolnitve le teh ti prinaša občutke krivde. Zato ti predlagam, da si postaviš manj ciljev in le te oblikuješ tako da bodo bolj specifični in časovno merljivi (postaviš jim časoven okvir do kdaj boš cilj dosegla). Prav tako se spremembe loti postopoma - če si celo življenje vsak dan uživala sladko pijačo, je težko pričakovati, da se boš te navade znebila v enem dnevu. Morda bi si lahko za začetek zastavila cilj, da sladko pijačo zaužiješ le 3x na teden in nato številko postopoma zmanjšuješ.
Svetovala bi ti tudi, da se za vsak zastavljeni cilj povprašaš ali je ta res tvoj in zakaj ga želiš doseči. Ljudje si večkrat zastavimo cilje s katerimi bomo ugodili drugim in ne sebi. Ti cilji so večkrat vezani na fizični izgled (npr. ''Želim biti suha'' ali ''Imeti hočem dobro postavo.''). S takšnimi cilji sami sebi ustvarjamo pritisk in si na nezavedni ravni sporočamo, da nismo dovolj dobri takšni kot smo.
Poskusi biti bolj prijazna sama do sebe. Ti si edina, ki najbolje pozna svoje telo in bo morala v njem živeti. Zato zanj poskrbi in mu zaupaj. V skladu s tem preoblikuj svoje cilje - za začetek si izberi enega ali dva, ga zastavi bolj specifično - namesto ''Jedla bom zdravo'' si lahko rečeš: ''Vsak dan bom poskusila zaužiti vsaj eno vrsto zelenjave'' in poskrbi, da so časovno merljivi (npr. ''Ta teden bom vsaj 2x šla v fitnes.'').
Ljudje nismo roboti, zato bodi potrpežjiva do sebe. Če imaš slab dan/trenutek se zavedaj, da je jutri nov dan, ki ti omogoči, da poskusiš še enkrat.
Srečno,
Taja Širca, dipl. biopsihologinja