Zdravo. Ze dolgo casa sem obupana in imam obcutek kot da vse bolezni zadanejo ravno mene. Ze celo zivljenje se spopadam z migrenami, vsakodnevnimi glavoboli nad katerimi so zdravniki ze obupali da bi mi pomagali. Lani in letos me je prizadel tudi vaskulitis tako fizicno kot tudi psihicno saj nisem smela dleati dobesedno nic. Zdajle pa vam pisem ker nemorem zaspati ze vec kot tri ure in se morsm ces tri ure vstati. Muci me da bi lahko dobila dovolj spanca ce bi zaspala hitro kot normalen clovek in nemorem vec prenesati da se po vec ur vsak dan obracam v postelji. To sem omenila zdraviku ki mi ni zeleu pimagati, prav tako tudi za glavobole. Strah me je da bom se hune zbolela zaradi teh tezav, ce ze bi raje umrla, ker ne morem vec tako trpeti. Zdi se mi da sem ogromno zamudila svoje mladosti zaradi teh tezav, vseh izletov, veselic, partijev, druzenj in vedno se mi nekaj zgodi da ne morem uzivati. Vedno ko so orsvi ljudje, pravi fantje in najbolsa prijateljica na isti zabavi kot jaz, jaz morsm domov zsradi problemov zdravstvenih in res res nevem vec kaj se naj naredim.
• Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
V svojem sporočilu omenjaš stisko, ki je povezana s tvojim zdravjem. Kot praviš, se soočaš z migrenami in nespečnostjo, imela si vaskulitis. Lahko te razumem, da ti je zaradi vsega naštetega težko. Konec koncev že naše splošno počutje ob različnih bolezenskih stanjih ni optimalno, poleg tega pa smo pogosto primorani prilagoditi svoje vsakodnevne obveznosti ter tudi vse lepe in zabavne stvari - omenjaš, da si zamudila marsikateri dogodek, zabavo. Občutki, ki jih doživljaš, so normalni - praviš, da si že naveličana vsega skupaj. Najbrž ob tem lahko občutiš jezo, žalost, obup.
Glede migren in vaskulitisa ti težko podrobneje svetujem, saj nisem strokovnjak na tem področju. Vsekakor je pomembna dobra zdravstvena obravnava in morda je vredno razmisliti še o kakšnih drugih možnostih. Kaj na tvojo zdravstveno obravnavo pravita starša? Bi lahko skupaj z njima razmišljala o pridobitvi drugega mnenja, npr. glede glavobolov?
So pa lahko nespečnost in glavoboli med seboj tudi povezani. Pogosto je nespečnost del začaranega kroga, iz katerega ni najlažje izstopiti. Sprašujem se, kako se z nespečnostjo spopadaš. Kaj narediš, kadar ne moreš spati, kaj razmišljaš? Razmišljanje o tem, da ne moremo spati in da se približuje jutro ter s tem obveznosti naslednjega dne, navadno našo nespečnost precej poslabša. Bolj kot se boš obremenjevala s tem, slabše bo. Zato ti svetujem, da poskusiš nekoliko drugače. Če ne moreš zaspati, se najprej poskusi umiriti - tako na telesnem kot na duševnem nivoju. Močno ti svetujem izvedbo sprostitvenih tehnik, ki bodo umirile tako tvoje telo kot um, kar posledično vodi do boljšega spanca. Veliko vodenih sprostitvenih tehnik najdeš na youtube-u, tako v slovenskem kot v angleškem jeziku. Svetujem iskanje vodenih vaj s pomočjo iskalnih besed, kot so čuječnost (mindfulness), sprostitvene tehnike (relaxation techniques), vaje dihanja (breathing exercises). Vaje lahko izvajaš ob vodeni meditaciji, lahko jih izvajaš tudi sama. Svetujem ti, da poskusiš. Verjamem, da boš lahko našla vajo, ki ti bo pomagala in ti bo všeč.
Zapisala si, da bi raje umrla, kot da še naprej trpiš. Še enkrat bi ti rada sporočila, da te v tvoji stiski razumem in verjamem, da ti ni lahko. Vsekakor pa si zate želim, da bi zmogla vztrajati in da boš zagledala luč na koncu tunela. Sprašujem se, ali se morda srečuješ tudi s samomorilnimi mislimi? Zelo bom vesela, če mi zaupaš… Verjemi pa, da je vredno vztrajati ter da te v življenju zagotovo čaka še marsikaj dobrega. Če boš želela, se še kaj javi. Vedno si dobrodošla in z veseljem preberem o tebi še kaj več.
Želim ti vse dobro, predvsem pa veliko zdravja!
Lea Prinčič, mag. psihologije