Na zimovanju sem s prijatelji delil skrivnosti in en teden po zimovanju so izdali to skrivnost. Zdaj se večina fantov iz razreda posmehuje iz mene in mislim, da me nihče ne mara. Rad bi se postavil zase.
• Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
žal mi je, da so tvoji prijatelji pozimi izdali tvoje skrivnosti in zaupanje, zaradi česar se sedaj norčujejo iz tebe. Verjamem, da ti je v tej situaciji težko in bi rad, da se to preneha.
Zanima te, kako se postaviti zase. Kako se posameznik postavi zase, je proces, zato ne gre za nekaj, česar se takoj naučimo ali že vemo in da bi se držali točnega "recepta", ampak moramo večkrat poizkusiti različne načine ter metode, ki so tudi v različnih situacijah različno sprejete ter učinkovite. Do nekaterih posameznikov bodo učinkoviti eni načini, do drugih spet drugačni. Dobro je začeti s tem, da se naučiš prijazno ter iskreno izraziti svoje občutke, ki jih doživljaš v tej situaciji. Tu gre za tako imenovana jaz sporočila, kjer sami povemo, kaj nam povzroča težavo, kakšne so posledice tega in kako se počutimo v situaciji. Na ta način izhajamo iz sebe, drugi tako nima občutka, da do njega pristopamo napadalno. Zaradi tega lažje rešimo težave, ki jih imamo, npr. v tvojem primeru občutek, kot da te nihče ne mara. Morda lahko do katerega prijatelja pristopiš na ta način, da mu najprej izraziš svojo težavo in čustva (npr. zaupal sem vam svojo dragoceno skrivnost, vi ste to povedali vsem, zaradi česar imam občutek, da se mi posmehujete in me ne marate, zato se počutim žalostno/osamljeno/jezno). Tako bodo sošolci oziroma prijatelji hitreje ugotovili ter izvedeli, kako so te prizadeli. S tem direktno ne napadaš njih, ampak izražaš svoja čustva in doživljanja. To narediš na miren, samozavesten način, kjer izhajaš iz sebe. Tako se učiš komuniciranja ter reševanja konfliktov. Prav tako je v teh situacijah pomembno ohraniti miren glas, samozavestno vzravnano držo ter očesni stik, saj s tem načinom pokažeš, da resno misliš in zaradi tega te drugi hitreje vzamejo resno. Nikakor ne smeš pokazati, da si morda prestrašen ali negotov, saj bodo to hitro izkoristili. Vnaprej si lahko pripraviš zapisano, kaj bi jim želel povedati ter se tega tudi naučiš. Kasneje, ko boš imel že več prakse, ti bodo takšni stavki stekli brez priprav. Lahko vadiš pred ogledalom, da vidiš svojo držo ter način, kar bo pripomoglo k večji samozavesti.
Če se bodo tovrstne situacije posmehovanja v šolskem letu pa še nadaljevale, te spodbujam, da se obrneš v šoli na osebo, ki ji zaupaš (npr. učitelj, svetovalna delavka, starši ali prijatelj) in o tem spregovoriš. Včasih je kaj takšnega potrebno, da lahko vsi skupaj razrešite težave, pri čemer vas odrasli usmerjajo in vodijo.
Želim ti, da bi ti bilo to v pomoč in bi tvoji dnevi bili brez tovrstnih konfliktov,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije
• To
Tomo
V mojem prejšnjem vprašanju sem pozabil omeniti, da so sošolcki to skrivnost spremenili, da me še bolj ponižuje in se mi ne zd,i da bi sošolci nehali če bi upošteval vaša navodila.
• Uredništvo
Urška Meolic Kotnik
Odgovor svetovalke:
Hvala za odziv.
V tem primeru bi ti toplo priporočila, da se morda na šoli pogovoriš z osebo, ki ji zaupaš ter ji poveš za svoje težave, ker bodo drugače lahko le še nadaljevali s tovrstnim početjem in norčevanjem. V šoli bi se pa moral počutiti varno in spodbudno, k čemur težijo učitelji ter ostali.
Morda imaš v razredu še kakega zaupnika, s katerim lahko deliš svoje skrbi in ti stoji ob strani. Če bo situacija kljub vsemu prehuda, mogoče lahko prosiš za premestitev v drugi oddelek, kjer bi se dobro počutil.
Lep pozdrav
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije