Dober dan.
Moji sošolci me nenehno zafrkavavajo brez razloga
O meni se lažejo jaz pa tega ne prenesem.
Enkrat so me celo pretepli in nisem povedala doma staršem ker me je bilo strah.
Zdaj me pa še bolj skrbi ko grem v srednjo šolo in gredo tisti nesramni učenci na isto šolo kot jaz.
Kaj naj v tem primeru naredim.
Lp.
Uredništvo
Zala Tacol

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
žal mi je, da si tarča nesramnosti in zafrkavanja. Nasilje v nobenem primeru ni sprejemljivo, zato je prav, da se nekomu o tem zaupaš in veseli me, da si se obrnila na nas.
Zanima me, ali laži in zafrkavanja trajajo že dolgo? Si komu od odraslih že povedala za to?
Do nasilja, tudi medvrstniškega, je potrebno imeti ničelno toleranco. Pomembno je, da se pred sošolci, ki te zafrkavajo, postaviš zase. Kako to storiti? Jasno in glasno jim povej, da se ne obnašajo primerno in da takšnega obnašanja ne boš prenašala. Nasilneže k nasilju pogosto spodbuja tudi odziv osebe, ki je žrtev nasilja - "hranijo" se s tem, ko vidijo, da je drugemu neprijetno, da ne ve, kaj bi rekel in kako bi se odzval, ko vidijo, da so drugega prizadeli. Zato včasih pomaga, če se do nasilneža obnašamo brezbrižno - ob tem, ko ti nekdo reče nekaj grdega, lahko na primer samo zavdihneš in rečeš "Joj, kako je žalostno, ko ljudje nimajo nič lepega za povedati." Ni zagotovila, da bo takšen odziv ustavil nasilje in v kolikor se bo zafrkavanje nadaljevalo, stopi do razredničarke ali šolske svetovalne delavke, jim zaupaj svojo težavo ter jih prosi za pomoč. Pomembno je, da se zaupaš odrasli osebi, ki bo lahko nato ukrepala naprej.
Glede na to, da boš novo šolsko leto začela na novi šoli, je to mogoče lahko dobra priložnost, da učencem, ki te zafrkavajo, pokažeš, kje je meja.
Upam, da ti bo odgovor vsaj malo v pomoč. V kolikor pa imaš še kakšno vprašanje, ga brez zadržkov zapiši.
Vse dobro,
Zala Tacol, univ. dipl. socialna pedagoginja