hej
potrebovala bi vaso pomoc...
jaz in moj najboljsi prijatelj sva si zelo blizu, poznamo se ze od vrtca in v osnovni sva bila sosolca do 8 razreda. On je padel 8 raz ampak sva se vedno ostala v zelo dobrih odnosih. nikoli nisva nila vec kot samo prijatelja. in pride en dan ko greva skupaj ven v park in se pogovarjava o vsemu in na koncu greva do njega in kar naenkrat me porine na njegovo posteljo v tem treutku mi ni bilo nic jasno nakar on iz predala potegne zascito in si jo zacne dajat gor ko sem to videla kaj on hoce z mano sem zbezala iz njegovega stanovanja. potem me je on klical in mi "grozil" da ce ne pridem mi ne bo dobro in mi je zacel trkat po vratih... po tem ko sem zacela odhajat iz njegovega stanovanja me je se zelo mocno prijel za roko tako da mi se pozna njegiv odtis.po tem vec nevem kaj naj in ali naj to povem mojim doma al ne?
mr
mrjanca
Boga ,a zdaj si vredu?
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
odnos, ki si ga gradila s prijateljem od vrtca, je bil zgrajen prostovoljno, v njega si zavestno svobodno vstopala, ker ti je bilo dobro z njim, ker si se ob njem dobro počutila, si z njim delila iste ali podobne interese, želje, razmišljanja, bila sta tudi sošolca in tako imela že v šoli lahko cel kup skupnih tem - učitelji in njihovo poučevanje, odnosi s sošolci, pa pogovor o simpatijah, govoricah, učenju itd.
Prostovoljnost v odnosu, tudi v ljubezenskem, partnerskem, je prvi pogoj za odnos, v katerem se lahko dobro počutimo. In ne, pomeni ne in to mora oseba na drugi strani spoštovati. In tu je bila ta prostovoljnost, ali bolje, svoboda odločanja s tvoje strani kršena. Pokazala si, da ti ni ok njegovo početje in to je tvoja pravica. Prestopanje meje - ne - pa nikakor ne sodi v odnos, v katerem se lahko dobro počutiš, kjer je v ospredju spoštovanje. Zakaj je to naredil? Odgovora nimava, na to lahko odgovori le on. Kaj to pomeni za vajino prijateljstvo? Za vajin odnos kot vrstnika na šoli? Kako razmišljaš? Se počutiš izdano, prevarano, izrabljeno, s kakšnimi mislimi se ukvarjaš?
Vsekakor bi predlagala, da se o dogodku pogovoriš s starši, jim poveš kako si se ob tem počutila in kako se počutiš sedaj - te je strah, si jezna, se bojiš ponovnega srečanja z njim, se bojiš z njim biti sama v sobi, bi se želela z njim pogovoriti ob prisotnosti odraslega...? Glede na to, da sta na isti šoli, predlagam, da se doma pogovorite ali bi se bilo smiselno o tem dogodku pogovoriti s svetovalno službo, razrednikom, ker se bosta s tem fantom na šoli srečala in kako boš na to odreagirala, bo to vplivalo na tvojo zbranost v učnem procesu itd.
Naredila si prav, da si pokazala, da ti ni bilo prijetno. Čustva kot so jeza, žalost, tudi sram so povsem na mestu in dovoli si o njih spregovoriti. O svojem telesu in odnosih odločaš ti, brez prisile in tu ni kompromisev - če bi.
Želim ti vse dobro. Tu smo zate tudi v naprej, v kolikor boš potrebovala še pogovor, usmeritev.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
aa
aaa
Hej najprej ti moram povedat da nisi naredila nič narobe. To, kar se je zgodilo, ni bil nesporazum. On je prestopil mejo. To, da te je porinil na posteljo brez tvojega soglasja, vzel zaščito, ti grozil in te močno prijel za roko, je resno in ni normalno vedenje. To je oblika prisile in nasilja.
Razumem, da ga poznaš celo življenje in da ti je težko to sploh dojeti, ampak nekdo, ki te spoštuje in mu je mar zate, te nikoli ne bi silil v nekaj, česar nočeš, in ti nikoli ne bi grozil. Tvoja varnost je veliko bolj pomembna kot vajino prijateljstvo.
Res ti svetujem, da to poveš doma mami, očetu ali vsaj eni odrasli osebi, ki ji zaupaš. Takšne stvari se ne skrivajo, ker si zaslužiš zaščito in podporo. Če ti je doma težko povedat, potem šolski svetovalni delavki ali komu drugemu, ki mu zaupaš.
Zelo pomembno je tudi, da se z njim ne dobivaš več sama. On je že pokazal, da ne spoštuje tvojih meja. Če ti še piše ali kliče, shrani sporočila in naredi posnetke zaslona. Če imaš odtis na roki, ga slikaj ne zato, da moraš takoj kam iti, ampak da imaš dokaz, če ga boš kdaj potrebovala.
Če bi ti še naprej grozil ali te nadlegoval, je to stvar za policijo. Grožnje in fizična sila niso nekaj, kar bi morala prenašati.
Prosim, ne ostajaj sama s tem. Jaz sem tukaj zate in te podpiram, ampak nujno je, da vključiš še odraslo osebo. Ti si vredna spoštovanja, varnosti in miru.