Pred nekaj casa sem izgubila skorej vse prijateljice in zdaj nimam vec nikogar, s katerim bi se lahko pogovorila o svojih tezavah. Tezave so postale tako slabe, da sem se zacela rezat. Razmisljala sem tudi o samomoru a si ga ne upam narest. Zdej to postaja ze tok neznosno da enostavno moram nekomu povedat. Ker nimam drugega, sem razmisljala da bi povedala nekomu iz solske svetovalne sluzbe, a ne vem kako naj do nje pristopim, zacnem pogovor... Zelo bi bila vesela nasveta
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Opisala si svojo čustveno stisko ob izgubi zaupnih oseb, s katerimi bi lahko delila svoja doživljanja, svoj vsakdan. Domnevam, da tvoja bolečina izhaja tudi iz neprijetnih dogodkov, povezanih z izgubo prijateljev. Ker praviš, da nimaš nikogar drugega za pogovor, pa sklepam, da staršev ne dojemaš kot osebe, ki se jim lahko zaupaš?
Super je, da si se spomnila na svetovalno delavko v šoli. Predvsem za svetovanje in pogovore je ona oz. on gotovo pravi naslov. Čeprav je konec leta blizu, ga oz. jo še lahko poiščeš na šoli, potrkaš na vrata njene pisarne in poveš, da bi potrebovala pogovor - to bo najbrž dovolj, da boš dobila termin. Morda te bo takoj vprašal/-a, v zvezi s čim prihajaš, v tem primeru lahko poveš, da si precej na tleh zaradi izgube prijateljev, da se težko prebijaš skozi dan in potrebuješ nekoga, ki ti bo pripravljen prisluhniti.
Če sama ne boš uspela priti do svetovalnega delavca, se lahko obrneš tudi na razrednika in ga prosiš, da ti pomaga navezati stik. Včasih imate na spletni strani šol tudi objavljeno, da lahko svetovalnemu delavcu pišeš na mail ali v MS teamse ali preko Easistenta, ter ga prosiš za termin pogovora. Razišči in najdi pot, verjemi, splačalo se ti bo.
Če ne veš, ti povem še, da se lahko tudi na tej spletni strani pogovoriš s svetovalcem, preko chat-a. Termini so objavljeni tukaj. Obrneš pa se lahko tudi na svoj lokalni Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov, ki je tam prav zato, da se nanje obrnete mladi v stiski, zato ti naj ne bo nič nerodno ali čudno, če boš odšla do njih oz. jih poklicala.
Seveda pa bom vesela, če mi boš čez čas še kaj napisala, kako ti gre iskanje osebe za pogovor, vedno se lahko tudi tukaj znova oglasiš s kakšnim vprašanjem ali dilemo.
Prijazen pozdrav,
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja
• ja
jaz_
Pozdravljeni,
za moj problem z prijatelji je izvedela (ubistvu ugotovila iz mojega obnasanja se mi zdi) moja mami in imeli sva kar dolg pogovor. Pogovarjali sva se tudi o stresu ki ga imam zelo veliko za vsako majhno stvar. Na koncu je mami kontaktirala razrednika in po nekih govorilnih urah so se odlocil da bom naslednje leto zacela hodit k solski svetovalni delavki na pogovore. Kar je verjetno dobro, ne vem.Dobro bi blo ce bi se jaz to zivcnost naucila cim prej obvladovat ker sm na tej tocki ze 90% dneva zivcna. Za rezanje pa to ne ve se noben ker enostavno ne morem dat tega iz sebe ko se pogovarjam z ljudmi ki so mi kokr tok blizu.
• Uredništvo
Nives Laul
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Če sem prav zaznala, te skrbi dvoje: kako naslednje leto pristopiti do svetovalnega delavca in kako bo, ko bosta imela pogovore.
Prvi korak je naredila že tvoja mama, ko je kontaktirala razrednika in sta skupaj ugotovila, da bi ti pogovor z nekom izven družine lahko koristil. To je super. Ker pomeni, da je mama zaznala tvojo stisko, ker sprejema zunanjo pomoč, in ker je naredila korak v pravo smer - svetovalni delavci v šolah so tam prav zato, da pomagajo učencem, ki imajo takšne in drugačne težave.
Ko boš septembra nazaj v šoli, čim prej potrkaj na vrata svetovalne službe, povej, kdo si (svetovalni delavec te bo gotovo pričakoval, saj mu bo razrednik 'napovedal', da prideš) in se bosta nato dogovorila za termin pogovora. Morda lahko že letos s sprehodom mimo vrat svetovalne službe preveriš, ali ima morda na vratih napisano, kdaj je dosegljiv za učence - nekateri si določijo del dneva, spet pri drugih lahko potrkaš kadar koli. Če ti je potrkati težko, lahko svetovalnemu delavcu napišeš tudi mail (najdeš ga na spletni strani ali v easistentu) z vprašanjem, kdaj se lahko oglasiš.
Glede pogovorov pa ti svetujem, da razmišljaš tako: z osebo, ki te bo spoznala na novo in ni obremenjena z ničemer, se boš lahko pogovarjala o vsem, kar te teži, skrbi, tudi veseli, skratka lahko boš to kar si, ne da bi se obremenjevala, kako bo to na to osebo vplivalo, kako jo bo morda kaj, kar boš povedala, osebno prizadelo. Poleg tega je svetovalni delavec 'strokovnjak za pogovore', če se malo pohecam - njegovo delo je, da posluša, skuša razumeti drugo osebo in se nanjo ustrezno odzvati, z namenom, da tej osebi pomaga. Ima orodja in znanja, s katerimi si lahko pri tem pomaga. Skupaj bosta lahko razmišljala, kakšne so poti reševanja tvojih težav in, če bo potrebno, ti bo kakšno stvar pomagal skomunicirati pri starših. Torej, vzemi pogovore kot eno pozitivno stvar, ki ti bo v prihodnje pomagala pluti skozi življenje, ob tem pa se vedno znova opomni, da je to človek, ki mu lahko zaupaš vse, tudi samopoškodovanje. Le, če boš odkrita z njim, bosta lahko dobro delala.
Želim ti, da s svetovalnim delavcem vzpostavita zaupen odnos, ki ti bo res v pomoč. In nikar ne skrbi: svetovalne službe smo vajene vseh vrst zgodb in nas je skoraj nemogoče presenetiti ;). Pogovor je odgovor, le pogumno!
Drži se, miren zaključek šolskega leta ti želim.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja