Imam prijateljico ki mi noče zaupati da se boji konj. Ne vem kako ji naj pomagam in nočem ji razkriti da sem vam to povedala in tudi to je problem ker učasih me sploh ne mara učasih pa ja rada bi da mi pomagate nimam pojma kako naj to razvozljam in še za šolo imam zelo veliko.????
Ampak jaz imam zelo rada konje.
In
Brezveze da jo silis. Lp
Uredništvo
Tina Jeromen

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala za zanimivo vprašanje, ki, če sem prav razumela, odpira temo prijateljstva, natančneje, odnosov med prijateljicami: kako si medsebojno pomagati in kdaj, kaj skriti in kaj povedati, včasih se imamo radi, kakšen dan si gremo na živce … Povem ti, da se nam vsem dogoaja nekaj podobnega v prijateljskih zvezah.
Začniva pri konjih: ena ima rada konje, druga pa se jih boji. To je čisto normalno – med prijatelji se seveda zgodi, da imajo radi različne stvari. Podobno bi lahko rekli tudi za druge hobije, na primer: nekateri uživajo v višini in radi hodijo na gugalnice ali plezajo, drugim tam ni prijetno; eni obožujejo pse, drugi se jih bojijo; nekdo rad poje pred drugimi, spet drug je pri tem bolj sramežljiv.
Pomembno je, da se kljub tem razlikam poslušata in si dasta prostor, da sta lahko različni, a hkrati dobri prijateljici. Ljudje nismo kopije drug drugega – prav razlike nas bogatijo in nam pomagajo spoznavati same sebe. Prijateljstvo lahko ostane močno, tudi če nista vedno navdušeni nad istimi stvarmi.
To, da imaš rada konje in hkrati želiš pomagati prijateljici, kaže, da si zelo skrbna. Tvoja prijateljica se verjetno sramuje svojega strahu, zato ga skriva. Najboljši korak je, da ji pokažeš, da jo razumeš, ne da jo siliš. Lahko ji rečeš nekaj takega: “Razumem, da ti je pri konjih malo neprijetno, jaz jih imam rada, tebi pa jih ni treba imeti. Vseeno lahko skupaj preživivljava prosti čas.” S tem ji boš pokazala, da je strah nekaj normalnega in da jo sprejemaš. Če bo kdaj želela, ji lahko predlagaš zelo majhne korake (npr. da jih gleda od daleč), a nikoli ne na silo.
Tako ostaneš dobra prijateljica in ji daš prostor, da sama odloči, kdaj in koliko želi poskusiti.
Upam, da sem odgovorila na tvoje vprašanje, če ne, mi še kaj napiši.
Lepo bodi,
Tina Jeromen, univ. dipl. psih.