Pozdravljeni.
Hodim v 8. razred. V 5 razredu sem začela jahat. Ni bila ravno jahalna šola. Tam sem jahala edina in imeli so dva konja. Nanju sem se zelo hitro navezala. Začela sem skrbeti zanju (kidanje, hranjenje...) Lastniki so mi dovolila, da sama začnem delat z njima. Edino kar nisem smela je bilo jahanje. Pol pa je bla ta korona. Lastnica je zbolela in skrb za konje sem prevzela jaz. Zjutraj sem ju šla spustiti na pašo, ko sem prišla iz šole sem jima natočila vodo in zvečer ju šla zapreti v hlev. Vglavnem zelo sem se navezala nanju. Onadva sta me sproščala. Res mi vse pomenita. Zdaj pa so sklenili da ju bojo prodali. Ponudili so jih meni, ampak se starša ne strinjata zaradi stroškov, porabljenega časa zanju... Meni pa res veliko pomenita in ju hočem met. Naj še omenim, da samostojno jaham-tudi galopiram in imam veliko izkušenj z konji, vsaj sem 3 leta bila vsak dan v stiku z konji. Naj omenim še, da imamo prostor za njiju in velik vrt na katerem se bi lahko pasla Staršema sem že povedala koliko mi pomenita, da se zavedam koliko skrbi je zanju, ampak še vedno ne razumeta. Velikokrat smo se pogovarjali o tej temi a sem vedno dobila isti odgovor-ne. Želim ju prepričati. ne vem kako naj ju prepričam, vsaj sem poskusila že na veliko načinov. Konja imam zelo rada. Z njima sem delala kot da bi bila moja. Prosim za kakšen nasvet, kako naj staršema razložim, da mi pomenita vse.
• Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
lepo je slišati, da si v zadnjih letih tako vzljubila konja, da si rada v njuni družbi ter skrbiš zanju. Žal mi je, da ju lastniki želijo prodati in da tvoji starši niso naklonjeni temu, da bi jih vi kupili ter imeli pri vas doma. Sprašuješ, kako bi še lahko staršem razložila in ju prepričala, da bi se odločili za nakup konjev.
Kot si že napisala, si jima že skušala razložiti, kako bi si želela, da bi ju lahko kupili vi, koliko ti pomenita, ampak se ne strinjata zaradi stroškov ter časa zanju. Mogoče jima lahko skušaš povedati in razložiti na takšen način, da bi tudi ti želela finančno prispevati pri nakupu oziroma da bi jima po obrokih povrnila stroške za nakup. Morda lahko razmisliš, če bi šla čez poletje kam delat, da bi zaslužila denar in potem povrnila staršema (če bi ju dejansko kupili). Če imaš pa denar privarčevan, pa se lahko pogovoriš, da bi ju sama kupila in potem tudi naprej finančno prispevala za stroške. Če nič od tega ne bi šlo, morda lahko skušaš najti takšnega kupca, ki bi bil blizu, ki ga morda poznaš in veš, da bi se lahko kako dogovorila z njim za to, da bi skupaj skrbela za konja. Morda imaš kakšno jahalno šolo v bližini ali pa kakšna društva, ki se ukvarjajo s tem, ter se lahko dogovoriš z njimi. Vsekakor pa poskusi še staršem razložiti glede dobrobiti, ki jo ti imaš zaradi prisotnosti konjev (da se sprostiš, da ti je to že več kot hobi, da se učiš skrbeti za druge, da si več v naravi, da se učiš odgovornosti in skrbi za drugo bitje). Če ne bosta privolila, morda lahko skupaj najdete najboljšo rešitev, ki bi odgovarjala vsem (da ju kupi kdo v vaši bližini, morda poznata kakšna društva ali šole tudi onadva).
Upam, da sem ti pomagala pri tvoji dilemi in da se bo odvilo tako, kot bi si najbolj želela,
lep pozdrav,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije
• Objavljeno: 08 maj 2023 15:07
Hvala vam za odgovor.
Tukaj nastane problem. Tisti denar, ki ga dobim za rojstni dan, gre na skupno banko (račun od mene, Sestrice in brata) ki si ga bomo razdelili, ko bo sestrica končala deveti razred. Takrat bom jaz stara 21 let. Sama pa ne morem zaslužiti nič denara, vsaj še nisem stare 15. Tukaj ni nobene posebne šole jahanja, ali katere osebe, ki bi skrbela zanju. lastniki so že našli kupca. Imam še možnost da prepričam starša, a se ta možnost počasi izteka. Konja bojo prodali zelo daleč. Ni več rešitve. Vseeno vam hvala za nasvet. Upam, da bom zdržala do konca šolskega leta, saj je moja psiha že zelo slaba. Še enkrat vam hvala, ampak nič ne morem narediti. Čeprav se po navadi ne vdam se tokrat bom. prosila sem vas za pomoč in ste mi pomagali kakor ste znali. ne krivim vas, da se bom morala poslovit. še enkrat vam hvala, da ste si vzeli čas, čeprav vem, da imajo drugi še večje težave.
• Uredništvo
Urška Meolic Kotnik
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
vseeno upam, da ti morda uspe pregovoriti starša. Če pa ti ne bo, se morda lahko dogovoriš z novimi lastniki, da bi prišla občasno obiskat konja k njim, če bo to izvedljivo.
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije