Danes smo na šoli imeli primer ko je učenec napadel in fizicno poskodoval dijakinjo sam sem bil prica in sem ga videl... nevem kaj si naj mislim oz. Preprecim mišlenje na njega saj sem edini ki sem ga opazil
(pisem v srednjem spolu saj hocem ostati anonimen)
Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen/-a.
Najprej, hvala za zaupanje in pogum, da si se obrnil/-a na nas s svojo stisko.
Dogodek, ki se je zgodil, sproža pri tistih, ki so zanj samo slišali, neprijetna, lahko tudi intenzivna čustva. Pri tebi, ki si mu bil/-a priča, pa je gotovo to doživljanje še toliko bolj globoko. Nisi napisal/-a veliko, zato bi te vprašala, kakšne pa so tvoje misli o dogodku? Kako si ga doživel/-a? Kaj pomeni, da si ga edini/-a opazila - da si edini, ki je bil v tistem trenutku poleg, ko se je napad zgodil, ali si bil/-a priča že kakšnemu dogajanju pred samim napadom? Vse to te sprašujem, da bi si ustvarila boljšo sliko in ti znala bolj ustrezno odgovoriti.
Če si bil/-a priča samemu dogodku in imaš informacije o njem, ki so pomembne, bi ti vsekakor svetovala, da se obrneš na odraslo osebo, ki ji zaupaš (učitelj, razrednik, svetovalni delavec, starš) in mu/ji poveš, kar veš. Ni tvoja dolžnost in odgovornost, da pri sebi rešuješ dilemo, kaj je pomembno in kaj ni, da se o dogodku izve - to je prehudo breme, da bi ga nosil/-a sam/-a. Poleg tega bo pogovor pomagal tebi, dobil/-a boš podporo, ki jo potrebuješ in se razbremenil/-a. Kar se ti je zgodilo, je travma in z njo se boš najbolje spopadel/-a, če boš o njej spregovoril/-a. Prvi korak si že naredil/-a.
Vesela bom, če se boš še oglasil/-a. Drži se.
Prijazen pozdrav
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja
Bo
Bond007
Če si priča krivici, nasilju, zlorabi, je tvoja dolžnost, da ukrepaš - takoj obvestiš odgovorne odrasle, naprimer razrednika, svetovalnega delavca v šoli, ravnatelja, ali pa vsaj starše. Neukrepanje pri najhujših dejanjih pomeni sokrivdo. Delaj bolje! Bonus točke da si vsaj vprašal na tem forumu, se pravi razmišljaš v pravo smer.