Zdravo.
Zdaj sem se po 5 letih spet rezala in ena od brazgotin je globoka. Problem je ker so rane na roki zdaj pa bo vroče odzunaj in jih hočem skriti. Imam že pomoč pri psihijatru. Ta teden sem začela obravnave. Vendar nočem da starši zvejo in morem skriti če mam kratke rokave. Prek ene rane imam obliž. Kaj naj naredim z drugimi ne vem. Tudi v šoli noćem da se bi opazilo. Prosim za nasvet kako naj to skrivam.
Lep pozdrav
Kr ena
• Uredništvo
Katja Nastran

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej hvala, da si se obrnila na našo spletno svetovalnico. Dobro je, da si začela z obravnavo pri psihiatru, saj ti bo zagotovo pomagal pri spoprijemanju s tvojimi stiskami. Spodbujam te, da z obravnavami nadaljuješ in upoštevaš nasvete, ki jih boš dobila. Predlagam tudi, da se tudi s psihiatrom pogovoriš o tem, kako se soočiti s tem, da bodo tvoje brazgotine mogoče opazili tvoji starši, profesorji ali sošolci. Skupaj lahko naredita nekakšen načrt, kako se v takih situacijah odzvati.
Praviš, da si se ponovno rezala in imaš rane na rokah ter te skrbi, da bi jih videli starši ali v šoli. Razumem, da želiš rane skriti pred drugimi – tako rane na roki kot tudi stiske, zaradi katerih si se rezala.
Glede ran na roki si že sama napisala, da jih lahko zakriješ z dolgimi rokavi ali obliži. Če se boš odločila za dolge rokave, potem izberi lahke in zračne materiale (npr. lan, bombaž, muslin, bambus ipd.), da ti ne bo vroče. Obliže lahko nosiš v javnosti, vendar je za celjenje ran dobro, da so na svežem zraku, da se ne bodo vnele ali zagnojile. Pazi, da boš skrbela za higieno ran, da se bodo lepo zacelile. Če so rane večje, lahko tudi v lekarni kupiš mazilo za rane ali kremo za celjenje brazgotin.
Kljub temu pa te moram opozoriti, da bodo verjetno ljudje, ki te dobro poznajo, opazili, da se s teboj nekaj dogaja. Sama delam v osnovni šoli in že večkrat se je zgodilo, da so ali učitelji ali sošolci opazili, da si neko dekle zakriva roke ali pa so opazili brazgotine in so se po nasvet oz. pomoč obrnili v šolsko svetovalno službo. Zato menim, da je mogoče, da bodo tudi v tvoji bližini ljudje, ki te imajo radi, jih skrbi zate in bodo opazili, da si v stiski. Razumem, da ti je to mogoče neprijetno in si tega ne želiš, ampak se mi zdi, da bi bilo dobro, da se tudi na to pripraviš. Ali bi v taki situaciji povedala, kaj se ti dogaja? Ali bi odvrnila, da o tem ne želiš govoriti, vendar imaš strokovno pomoč? Razmisli.
Dobro je, da imaš strokovno pomoč, ampak mogoče bi bilo zate tudi koristno, da bi imela vsaj eno osebo doma in/ali v šoli, ki bi poznala tvojo stisko in bi ti bila v oporo. Ali poznaš rek »Če deliš veselje, se podvoji. Če deliš žalost, se razpolovi«? Razmisli, na katero osebo doma in/ali v šoli bi se lahko obrnila in ji zaupala svoje stiske ter ji povedala, da obiskuješ psihiatra. Prepričana sem, da ti bodo ljudje, ki te imajo radi, bili v pomoč in podporo. V času stiske zelo pomaga, da nekomu lahko poveš, kako si in te samo posluša, je tam zate.  Spodbujam te, da zaupaš v dobro v ljudeh. In če ne najdeš takoj nekoga, ki bi ti lahko stal ob strani, vztrajaj in išči, dokler ga ne najdeš.
Pa še en vidik bi rada izpostavila. Mogoče je na šoli, ki jo obiskuješ, še kakšna dijakinja ali dijak, ki se je ali se še reže. Če se boš odločila, da svojih brazgotin ne boš skrivala, boš mogoče spoznala nekoga, ki se spopada s podobnimi stiskami kot ti in lahko drug drugemu pomagata, se spodbujata in podpirata.
Želim ti vse dobro!
mag. Katja Nastran, univ. dipl. psihologinja