Pozdravljeni ,želela bi vas prositi za nasvet glede ene sosede ,ki je hkrati tudi mamina znanka že dolgo let nazaj in tudi nekdanja sodelavka oz. iz istega podjetja..imeli sva en velik nesporazum...tako midve kot one dve z mami...
Namreč nekaj let nazaj ne spomnim se kdaj je bilo ali leta 2021 ali 2022 ali 2023 nevem enkrat od tega je bilo...jaz sem šla v trgovine ona pa iz trgovin ..se srečava na cesti in me pozdravi v debati od vsakdanjega življenja in mislim ,da sva se pogovarjali od tega kam greva oz.kje sva bili me vpraša provokativno vprašanje ,kdaj bom imela dojenčka, in zraven se smeji ni bila resna ,brez kakršnekoli povezave na to temo..jaz vsa šokirana rečem ,da nikoli oz.da še ne nameravam ..v sebi pa sem jo želela nadreti zelo...
Ona nima otrok niti se razume z možem sta ločena a živita še vedno v istem stanovanju...skratka to ni poanta zgodbe ,poanta je ,da je mene zbodlo to vprašanje sredi belega dne...
In zdaj lansko leto v novembru jo mami vpraša glede te tematike ,ko sta se spet na cesti srečali iz trgovine ,ker obe hodita v iste trgovine ..skratka jo mami vpraša zakaj si ti moji hčerki rekla to in to..je rekla prisežem pri svoji materi ,da nisem .. potem jo spet jaz klicem in ji rečem to , še povem ,kje sva se srečali ..in reče  ,jaz ti tega nisem rekla ,vem ,da nisem ,to si se ti z nekom drugim pogovarjala .. a to kar je v tvoji glavi ..in jaz ,da nekomu izkopljem , oči ,da dokažem ,da sem rekla ,to pa nebom .. onedva z možem nimata otrok nevem zakaj ali nista želela ali pa ne moreta imeti ...
Imam svojih problemov dovolj nimam časa za te takšne stvari..sem rekla ,kako pa bova to potem rešili pa reče nazaj nevem rešuj kakor veš in znaš ..in prekini linijo na telefonu oz. klic...in potem se spet čez nekaj časa srečata mami in ona ,ko mami vpraša ,če je še jezna reče ne, potem reče ja sem, napako sta naredili in ti in tvoja hči...in ,da njo en zanima kdaj bo kdo rodil...
In potem me  zdaj ta soseda ne pozdravlja ,me sovraži pomoje očigledno in jaz tudi nje ne pozdravljam pa jo velikrat srečam od takrat in se je zelo bojim ..in ja.. tako je bilo vse skupaj...za vsak nasvet bom hvaležna kako iti čez to ,lep pozdrav...
• Uredništvo
Cita Jenko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Razumem, zakaj te je ta situacija tako zadela in te misel nanjo spremlja še danes. Vprašanja o otrocih, še posebej če začutimo, da so izrečena na nepričakovan in posmehljiv način, lahko hitro prečkajo našo mejo in pustijo občutke ponižanja ali jeze. Poleg tega je v tvoji zgodbi dodatno boleče, da druga oseba zdaj zanika dogodek.
Zanima me, kaj te je v tistem trenutku najbolj prizadelo? Samo vprašanje o otroku, njen ton (smeh), ali to, da si imela občutek, da te ne jemlje resno? In kako se počutiš zdaj, ko jo srečuješ? Je v tebi strah, jeza ali občutek krivice?
Možno je, da si je ona situacijo zapomnila drugače ali pa se brani z zanikanjem, ker ji je neprijetno. Pomembno se mi zdi, da sebi priznaš izkušnjo, torej kar se je zgodilo in da te je prizadelo. Sprašujem se, zakaj imaš potrebo po tem, da dokažeš sosedi, da imaš prav?
Žal mi je, da ob srečanjih z njo čutiš strah. Predstavljam si, da je to zelo neprijetno, še posebej ker živita blizu in jo morda lahko pogosto srečaš. Predlagam ti, da si v teh trenutkih dovoliš držati distanco. Ni nujno, da jo pozdravljaš ali z njo rešuješ odnos, če se ob njej ne počutiš varno. Lahko si vljudno nevtralna (kratek pozdrav ali nič) in se ne vpletaš v pogovore. S tem boš zaščitila sebe, hkrati pa boš ohranila osnovno spoštovanje. Pomembno se mi zdi zavedanje, da z nekaterimi lahko razrešujemo spore in odnose, z nekaterimi pa ne, saj se nikoli ne bi uspeli slišati in bi nas to še bolj obremenilo. Zato je včasih dovoljenje, ki si ga damo, da lahko nekatere odnose spustimo, zelo osvobajajoče.
Če pa čutiš potrebo po zaključku, bi bil miren, kratek pogovor smiseln le, če si pripravljena, da soseda morda ne bo priznala svojega dela. Takrat poskušaj govoriti iz sebe (npr. »mene je takrat prizadelo«) in ne dokazovati dejstev.
Na koncu je najpomembnejše, da poskrbiš za svoj občutek varnosti in miru. Žal ne moremo z vsemi razčistiti nesoglasij ali se čutiti slišane in razumljene.
Vesela bom tvojega odziva. Če boš želela še kaj podeliti, sem tu!
Objem
Cita Jenko, mag. psihologije