zaljubljena sem v nekoga in nevem kako mu bi to povedala ampak to ni več problem. Problem je da mam občutek da me zdaj sovraži. Prej me ni, seveda je amo občutek. Ampak mislim da ga morem pozabit. Ampak nevem kako! kako na j pozabim na njega?
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Oh, ta ljubezen. Zdi se, da se počutiš zmedeno in negotovo. Si zaljubljena, a hkrati te je strah to fantu priznati, ob tem se ti zdi, da te sovraži in da bi ga bilo najbolje kar pozabiti, a kaj, ko ne veš, kako.
Želela bi si vedeti kaj več o tvoji situaciji. Praviš, da se ti zdi, da te sedaj sovraži, prej pa te ni. Kdaj prej? Pred čem? Kolikor razumem, on še ne ve, da ti je všeč, saj ne veš, kako bi mu to zaupala. Torej, kaj se je spremenilo? Po čem sklepaš, da te sovraži? Vidim, da si sicer tudi sama že spoznala, da je to najbrž le plod tvoje interpretacije dogajanja, ne pa nujno tudi resničnost. Beseda, ki si jo izbrala, »sovraži«, je tudi sicer precej močno, neprijetno čustvo, ki ne nastane kar iz nič. Se ti zdi, da bi te resnično sploh lahko sovražil?
Zapisala si še, da zdaj misliš, da ga moraš pozabiti. Najprej me zanima, zakaj se ti zdi, da bi ga morala kar takoj, na hitro pozabiti? Ljudje smo namreč nagnjeni k izogibanju neprijetnim situacijam. Velikokrat želimo pozabiti, ker se želimo tako izogniti konfrontaciji, strahu, nepredvidljivosti, zavrnitvi, ... Ker pričakujemo oziroma se bojimo negativnega izida. Se morda prepoznaš v tem?
Res je, da se lahko zgodi kaj neprijetnega. Je pa res tudi to, da se lahko zgodijo čudovite stvari, ki jih morda zaradi izogibanja kdaj zamudimo, zato se je dobro včasih vprašati, koliko in kaj smo pripravljeni tvegati. Je huje, če poskusimo, pa smo pri tem neuspešni, ali je huje to, da sploh ne poskusimo in se potem vse življenje sprašujemo, kako bi bilo, če bi poskusili.
Kakorkoli že, sama praviš, da si sedaj več ne prizadevaš za to, da bi mu zaupala svoje doživljanje, pač pa si ga želiš le pozabiti. Zagotovo je zaljubljenost nemogoče kar naenkrat odsloviti in hkrati ni za nas nič kaj koristno, če to le potlačimo oziroma ignoriramo, zato ti predlagam, da pomisliš na situacijo iz drugega zornega kota. Kaj si se iz nje naučila? Kaj ti je pri tem fantu všeč? Kakšnega partnerja si želiš v prihodnosti? Si spoznala kaj novega o sebi? Kakšne misli te obdajajo? Lahko jih zapišeš in poskušaš nanje pogledati objektivno, iz zornega kota tretje osebe. Na primer pomisliš, kaj bi ti svetovala prijateljici, še bi se ta soočala s podobno situacijo. Ko poskušamo »pozabiti«, oziroma preboleti neko simpatijo, nas včasih obdajajo tudi misli, da ne bomo nikoli našli drugega človeka, podobnega tej naši simpatiji, zato je dobro ostati odprt, spoznavati nove ljudi in s tem pridobivati nove izkušnje, nova poznanstva, prijateljstva in morda s tem tudi nove simpatije.
Upam, da se še javiš in z mano deliš še kak delček svojega doživljanja.
Lepo te pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije
• Hs
Hsvdnskaksh
Edina restiev je cas. Vem da tega nocs slisat sam nimas lih druge restive. Probi se nase sfokusirat, solo, treninge ce mas, prjatle pa to pa bo s casom bols