Pozdravljeni! Pri slovenscini smo imeli govorne nastope in jaz sem opisala depresijo ("zakaj pa ne?" Sem si mislila) in vec kot sem brskala bolj se mi je zdelo, da jo imam. Po babicini smrti se je more psihicno stanje se bolj poslabsalo kot je ze bilo. In potem od male samozavesti, pa do samopodobe in potem se anksioznost, pa se motnje spanja, pa nerazumevanje v druzini, in neprestano razmisljanje o samomoru (probala sem ga ze naredit) nevem, kako bi to lahko obrazlozila starsem, da bi me lahko dali se na kaksne teste, da bi se lahko zacela zdravit. Trenutno nimam nobenega, s katerim bi se lahko pogovorila (niti pri mamici mi ni prijetno) razen solske socialne delavke. Problem je pa tudi, da sploh nevem kaksna sem. Cel cas se spteminjam za druge, ko pa probavam bit normalna p mi vsi govorijo da sem otrocja, cudna in se mnogo vec grsih stvari. V soli pa me vsi "judgajo" po mojih oblekah, stilu zgledu, znamkah, za istalo pa jih briga.  Zdaj res vec nevem, kaj naj naredim. Naj vse koncam, ali naj trpim do konca zivljenja...
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če te razumem pravilno, si pri sebi prepoznala nekatere znake depresije, med drugim so prisotne tudi samomorilne misli in celo poskus samomora. Slišati je, kot da doživljaš precejšnjo stisko, ki bi jo bilo zagotovo smiselno nagovoriti.
Sama si opazila, da potrebuješ pomoč in si jo pričela pravzaprav tudi aktivno iskati, kar se mi zdi vredno pohvale. Kot razumem pa trenutno ne veš točno, kako se zaupati svojim staršem. Praviš, da ti z njimi ni prijetno govoriti o tem, kar lahko razumem, saj je o stiskah, ki jih opisuješ, ponavadi nasploh težko govoriti, ne glede na to, kdo je naš sogovornik. Vseeno pa si zapisala, da bi lahko govorila s šolsko socialno delavko. To se mi zdi dober vir podpore, na katerega se lahko obrneš. Konec koncev je šolska svetovalna služba tam prav s tem namenom, da pomaga učencem v stiski. Prav tako se lahko obrneš na razrednika/-čarko ali katerega izmed učiteljev/učiteljic ki mu/ji zaupaš. S starši se lahko nato pogovorite vsi skupaj. Tako boš imela ob sebi nekoga, ki mu zaupaš in te razume.
Verjamem, da trenutno izgleda, kot da ni nikjer nikogar, ki bi ti lahko priskočil na pomoč in da se boš tako počutila večno, pa vendar verjamem, da boš v šoli našla nekoga, ki ti bo stopil ob stran in te usmeril v pravo smer, ter ti pomagal narediti korake, ki se trenutno morda zdijo nemogoči.
Lepo te pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije
• Ma
Mancikaa
Pozdravljeni, spet sem jaz- samo, da sem si naredila pravi racun^^
no vglavnem, saj bi res rada sla do socialne delavke, ampak nevem, kako sploh pristopit pa obrazlozit celo situacijo. Mami je sicer rekla, da je to samo "del odrascanja in pubertete" a sploh se nimam menstruacije niti nic. Sem se pogovorila z starejsim bratom in mi ni pomagalo niti to. Res razmislam o pogovoru z socialno delavko, ampak kot sem ze rekla, nevem, kako sploh vprasat...  vesela bi bila, ce bi mi lahko svetovali.
hvala se enkrat!
~mancika
• Uredništvo
Amadeja Jurič
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
zelo me veseli, da si se ponovno oglasila!
Trenutno te torej zanima, kako sploh pristopiti do socialne delavke na šoli in kako ji zaupati svoje doživljanje.
Najprej se je dobro zavedati, da je namen svetovalne službe na šoli prav to, da te sprejmejo takšno kot si in ti pomagajo pri težavah, četudi so le »del odraščanja«, kot pravi tvoja mama. Ne glede na to, kako blage ali hude so težave, če te te zelo obremenjujejo, si seveda zaslužiš biti slišana in socialna delavka te bo zagotovo sprejela z oprtimi rokami.
Če ti je težko do socialne delavke pristopiti v živo, ji lahko za termin pišeš preko maila, pri čemer ji lahko že v mailu nakažeš, kaj te muči – včasih je lažje zapisati, kot izraziti v živo. Tako bo tudi ona pripravljena na vajino srečanje. Na samo srečanje se lahko pripraviš in si že vnaprej zapišeš točke, o čem bi si z njo želela govoriti, oziroma kaj bi ji želela zaupati. Tudi te svoje dvome in negotovosti glede tega, kako ji sploh zaupati stvari ji lahko čisto jasno izraziš.
Svetovalna delavka te bo v pogovoru znala usmerjati in pomiriti, zato je tvoja naloga trenutno res le to, da zbereš pogum in pristopiš. Kaj je sicer najhuje, kar se lahko zgodi, če pristopiš do nje? Kaj je najboljše, kar se lahko zgodi? Kaj je bolj verjetno, da se bo zgodilo?
Vsekakor je težko nekomu, če tudi je to svetovalni delavec, popolnoma zaupati kar takoj, zato je pomembno, da se ta odnos gradi postopoma. Verjamem, da te tudi vaša svetovalna delavka ne bo silila k pogovoru o temah, o katerih ti bo na začetku morda težko govoriti, zato je kakršenkoli strah odveč.
Verjamem, da zmoreš in da boš zbrala pogum. Vesela bom, če mi javiš, kako je šlo.
Lepo te pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije
• Ma
Mancikaa
Hvala še enkrat za nasvete! Danes bom napisala e-mail, in vam sporočim kako bo šlo. Lp!:)