Pozdravljeni,
Moja sošolka je slabša v šoli in bi ji rada pomagala. Ampak nevem kako bi ji pomagala da si bi več zapomnila. Naj grema snov si narisat? Naj gledama kakšne filmčke ki prikazujejo to snov? Ali se naj samo pifla? Res bi ji rada pomagala ampak ji neznam pomagat.
Prosim za čimprejšnji odgovor, hvala.
Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Zelo lepo, prijazno in pozorno, da si želiš pomagati sošolki.
Super, da si navedla par strategij, kako bi ji lahko pomagale, da bi si bolje lahko predstavljala oziroma zapomnila snov. Ker pa smo si med seboj tako raznoliki, vsak na drugačen način vidi, dojame in sprejema stvari, kakor tudi snov za učenje. Nekaj, kar pomaga tebi, mogoče njej ne bo.
Zato bi vama svetovala, da začneta s tem, da ugotovita, katera zaznavna čutila so pri njej prevladujoča. To lahko naredita tako, da reši kakšen kviz o zaznavnih učnih stilih (v google napišita zaznavni učni stili). Potem bosta dobili rezultat, če je vizualni, bralni, slušni ali gibalni tip. Če je vizualni, bi ji pomagalo, da si morda nariše miselne vzorce, oporne točke ali pa na primer z barvami označi pomembne besede in podobno. Če je bralni tip, si največ zapomni s prebiranjem snovi. Če je slušni tip, si lahko morda snov posname in si že s poslušanjem posnetkov veliko zapomni. Če pa je gibalni tip, pa si snov najbolje zapomni, če je med učenjem v gibanju. Teh metod je ogromno in jih lahko, ko bosta izvedeli rezultat, pobrskata po spletu in jih preizkusita.
Pomembno je, da najde svoj način, ki jih najbolj ustreza in da si seveda vzame dovolj časa za učenje. Pomembna je tudi prehrana, ki naj bo čimbolj raznolika. Seveda je tudi gibanje in dovolj spanca. Nenazadnje pa je pomembno, da vase verjame, da zmore.
Sošolka ima srečo, da ima ob sebi takšno čutno osebo, kot si ti. Seveda pa moraš tudi ti vedeti, da ji do neke mere lahko pomagaš, nadalje pa bo morala ona sama prevzeti odgovornost za učenje in svojo prihodnost.
Obema želim veliko uspeha. Če te še kaj zanima, lahko seveda vprašaš. Bom pa tudi zelo vesela kakšne povratne informacije in ugotovitev, kako sta se vidve tega lotili in kaj sta odkrili pri raziskovanju, saj se s takšnimi dilemami sooča veliko mladostnikov in bo morda komu vajin odgovor prišel prav.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike