Zdi se mo da imam disleksijo. Zelo si želim to povedati staršem ampak ne morem. Rada bi šla na testiranje a ne najdem besed da bi to poedala staršem ker se vedno bolj odtujujem od niju saj če sem iskrena ne znata biti odlična starša. Seveda ju imam rada ampak vsak dan kričita name za vsako malenkost (dobim 4 se dereta čeprav se zelo trudim, mi naročita 5 stvari da jih naj naredim ne morem vseh narediti na enkrat spet kričita). Ne upam sima povedat
Hvala
Uredništvo
Urška Horvat

Odgovor svetovalke:
Praviš, da se ti zdi, da imaš morda disleksijo in bi si želela iti na testiranje, vendar ne veš, kako bi to povedala staršem. Obenem opisuješ, da doma pogosto doživljaš kričanje in imaš občutek, da tvoj trud ni opažen, zaradi česar se od staršev vedno bolj oddaljuješ.
Pomembno je, da svojih občutkov ne zadržuješ povsem zase. Staršema lahko poleg težav v šoli poveš tudi, kako se počutiš, ko kričita nate in kako to vpliva nate. Morda bi bilo lažje, če bi se najprej zaupala tistemu od staršev, za katerega meniš, da bi te lahko bolje razumel ali mirneje poslušal.
Mogoče bi lahko pogovor začela z nečim preprostim, na primer:
»Zadnje čase imam občutek, da mi je v šoli težje kot prej in me to skrbi. Rada bi vama povedala, kaj se mi dogaja.«Ni ti treba takoj omeniti suma na disleksijo. Za začetek je dovolj, da poveš, kaj opažaš pri sebi in kako se ob tem počutiš.
Koristno bi bilo tudi, da se o svojih težavah najprej pogovoriš s šolsko svetovalno službo, ki ima izkušnje z učnimi težavami. Pomagajo ti lahko bolje razumeti, kaj se dogaja, ter skupaj s tabo razmislijo o nadaljnjih korakih in o tem, kako pristopiti k pogovoru s starši.
Urška Horvat, dipl. psihologinja (UN)