sem 13 letna punca ki hodi v 8 razred osnovne šole, imam problem z motivacijo za nasplošno vsem, nevem kako bi jo našla in nevem kje bi začela,šola mi nikamor ne gre in nemorem najditi motivacije da bi predmete popravila ker se mi zdi da mi ne gre,
ful sem ne koncetrirana in vedno rišem po zvezkih ker me sprosti. vzemam anti dipresive in neke teblete za koncentracijo, nobena ne deluje po mojem mnenju, kako naj najdem motivacijo?
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Veseli me, da si se odločila poiskati pomoč in da si z mano delila svoje stiske. Zavedam se, da ti ni lahko in se morda počutiš izgubljeno, ampak to, da si poiskala podporo, se mi zdi pomembno. Zapisala si, da nimaš motivacije za nobeno dejavnost, ki je povezana s šolo, zaradi česar pa se tudi težko zbereš, ko je potrebno opraviti šolske obveznosti. Kolikor razumem, za to tudi vzameš zdravila, za katera praviš, da ti ne pomagajo?
Omenjaš tudi, da moraš popraviti ocene… Sprašujem se, ali to pomeni, da imaš pri vseh predmetih nezadostne ocene. Prav tako se sprašujem, ali so ti ocene upadle zaradi nemotivacije pri učenju ali zaradi možnih učnih težav (npr. nerazumevanje snovi).
Motivacija in koncentracija sta namreč zelo prepletena. Ko smo motivirani, imamo jasen cilj, kaj želimo doseči in smo na to bolj osredotočeni. Po drugi strani, ko smo uspešni, to prinaša tudi več motivacije za naprej. Predlagam, da poskusiš razmisliti, kaj bi lahko pripeljalo do težav z motivacijo in koncentracijo pri tebi. Vabim te, da razmisliš, ali opažaš v svojem življenju še kakšne spremembe. Ali si imela že v preteklosti podobne težave. Kako se spopadaš s stresom in neuspehi. Razmisliš lahko tudi o tem, kako skrbiš za svoje zdravje (zdrava prehrana, spiš vsaj 8 ur, se redno gibaš). In ali imaš miren prostor za učenje. Glede na to, da omenjaš zdravila, imaš še kakšne druge težave?
Da smo motivirani za opravljanje dela in uspešni pri učenju, po navadi pomaga, da se vprašamo, kaj nas umerja k temu. Ko smo notranje motivirani, nas nekaj zanima zaradi interesa, radovednosti, želje po znanju. Takrat smo po navadi tudi uspešni, iz neuspehov pa se naučimo kaj novega. Ko nam nekaj ni zanimivo, smo motivirani zunanje, npr. da dobimo dobro oceno, da se pred drugimi izkažemo. Vendar lahko zaradi zunanje motivacije v času neuspehov začnemo dvomiti vase, ali pa se začnemo učenju celo izogibati, ker nočemo ponoviti napake. Poskusi razmisliti o svoji motivaciji. Kdaj si za nekaj notranje in kdaj zunanje motivirana, in kdaj bi potrebovala zunanjo ali notranjo motivacijo za učenje. Razmisliš lahko o tem, kaj te je motiviralo takrat, ko si bila uspešna in kaj ti je pomagalo priti do tega uspeha (npr. dobra organizacija časa). Kako lahko to uporabiš takrat, ko si nemotivirana ali neuspešna? Na primer omenjaš, da rišeš, da se sprostiš zaradi skrbi, ki jih imaš zaradi težav s koncentracijo in motivacijo. Super je, da si našla nekaj, kar te sprosti! Kako bi lahko risanje vključila v učenje? S tem boš naredila učenje bolj zanimivo, saj bo povezano z nečem, kar rada počneš.
Spodbujam te tudi, da razmisliš o tem, kako se učiš (spontano ali z izdelanim načrtom učenja). Ko imamo v naprej izdelan načrt, se namreč lažje osredotočimo. Predlagam ti, da si za vsak dan postaviš 1 do 2 manjša cilja, ki ju želiš doseči (npr. danes bom predelala 1 snov v učbeniku). Ti cilji naj bodo kratkoročni, specifični, realni in dosegljivi. Za to šolsko leto pa si postavi tudi 1 dolgoročen cilj, ki te bo usmerjal skozi celotno leto (npr. želim izboljšati uspeh na dober). Za vsak trud, ki ga boš vložila v delo, pa se ne pozabi nagraditi z nečem, kar rada počneš (npr. risanje).
Omenila si, da jemlješ zdravila in razumem, da si morda razočarana ali zmedena, ker ne delujejo, kot si želela. Morda bi bilo koristno, da se pogovoriš o tem s svojim zdravnikom, ki ti je predlagal zdravila.
Motivirani in osredotočeni smo tudi bolj, ko doživljamo prijetne občutke ter pozitivne izkušnje. To pa nas napolni z energijo. Predlagam, da počneš nekaj, kar te veseli (risanje, druženje s prijatelji). Pri tem pomaga tudi pogovor s tistimi, katerim jim zaupaš. Si že komu povedala za svoje skrbi? Če še nisi, te toplo spodbujam, da to narediš.
Verjamem vate in upam, da ti bo odgovor koristil. Lepo te pozdravljam, če pa se ti pojavi še kakšno vprašanje ali potrebuješ dodatno pomoč, kar napiši.
Ida Vraničar, dipl. psih. (UN)