vsakic ko mami obljubim da nocem, spet naredim kaksno bedarijo. kako naj neham? nocem ji lagat pa skrivat, ampak ne vem kako naj postopam. nisem v redu. danes me je videla kako kadim cigareto, in se je razjeznila na mene. spet sem tole naredla ceprav sem ji obljobila da ne bom vec nikoli. kaj naj delam naprej?
Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si nam zaupala svojo stisko in se obrnila na našo svetovalnico.
V vprašanju si omenila kajenje, kar je nekaj, kar si želiš opustiti, hkrati pa tudi tvoja mama ne odobrava tega. Kajenje je res škodljivo zdravju, tako da tu se strinjam s tvojo mamo. Če sama ne moreš opustiti kajenja, bi ti svetovala, da čimprej poiščeš strokovno pomoč. Za pomoč lahko npr. zaprosiš v šolski svetovalni službi, kjer te bodo usmerili naprej. V Sloveniji prav tako obstaja telefonska linija namenjena opuščanju kajenja. Več si lahko prebereš na tej strani.
Če sem prav razumela iz tvojega sporočila, so poleg kajenja bila še drugega vedenja, za katera si želiš, da jih ne bi naredila. Ali lahko malo več poveš, kaj drugega se je še dogajalo? In kaj se je dogajalo pred temi vedenji - si pred tem doživela kakšno stresno situacijo, kakšno stisko? Si se mogoče poskusila o svojih občutkih kaj pogovoriti z mamo? Kaj v tistih trenutkih, ki te vodijo do vedenj, ki jih želiš opustiti, občutiš, katera čustva? Kakšne misli pridejo? Kaj bi potrebovala v tistih trenutkih?
Vem, da sem ti sedaj postavila kar veliko vprašanj. Hvaležna bom, če boš pripravljena odgovoriti na kakšno izmed njih. Vem, da ni najlažje razmišljati o teh vprašanjih in iskati odgovore, ampak najučinkovitejši način, da spremenimo neko vedenje je, da najprej odkrijemo vzrok, zakaj se zatečemo v določena vedenja. Potem pa lahko najdemo alternativna, bolj primerna vedenja. Ni vedno lahko, ti pa vsekakor lahko uspe. Je pa že to, da se zavedaš, da nekatera vedenja niso najboljša za tebe in tvoje zdravje, zelo pomemben korak do iskanja rešitev in spremembe. Si na dobri poti! :)
Lepo bodi,Sara Seršen, mag. psihologije
An
Anastasija
ja poleg kajenja je se stvari. ampak rajse ne bom povedala. dogalo se dost tega. mojj starsi so se locili in mi je bilo ful hudo. tud se strinjam z mamo da je kajenje hudo po zdravje. nisem se navadila prevec na cigarete da bi rabila it zdej k zdravniku zarad tega. poskusila sam se ze stokrat z mamo pogovorit ampak ni šlo. dvakrat sem se tudi začela rezati, enkrat je zvedla zdej drugic pa ne ve. takrat ko mama vse zve sam rabim osebo za objem i pogovor ker se vsi obrnejo proti mene :( hvala ker ste mi odgovorili ker mi veliko pomeni. lep pozdrav♡
Uredništvo
Sara Seršen
Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si se ponovno oglasila.
Če prav razumem iz tvojega zapisa, sta se starša ločila, ob čemer si začutila hudo stisko in je to eden izmed razlogov, da si se zatekla k vedenjem, ki niso dobra za tvoje zdravje. Ločitev staršev je lahko zelo stresen dogodek in normalno je, da si ob tem začutila neprijetna čustva. Če ti bo kaj v pomoč, prilagam članek na to temo.Kot sem prej omenila, je povsem razumljivo, da si se ob taki situaciji znašla v stiski, ampak naj te ni strah ali sram zaprositi za strokovno pomoč. V takih trenutkih vsi rabimo podporo in prav je, da za njo zaprosimo. Če boš potrebovala kakšno pomoč pri iskanju strokovnjaka, napiši in ti bomo z veseljem pomagali.
Na koncu si omenila, da ko si v stiski rabiš osebo za objem. A imaš mogoče kakšno sestro ali brata? Kakšno prijateljico ali drugega sorodnika, ki bi ga lahko prosila za objem? Si mogoče kdaj mamo prosila oz. ji povedala, da ko si v stiski, bi ti vsaj malo pomagal že en objem?
Lepo bodi,Sara Seršen, mag. psihologije