Hej!
Že štiri leta se samopoškodujem sicer imam že psihijatrinjo in terapevtko pa antidepresive ampak tudi ko za nekaj časa neham s samopoškodovanjem se kar naenkrat pojavi želja da bi se. Zdaj imam tudi zelo prijazno zdravnico ki mi pomaga a se mi zdi težko zaupati težave ljudem ki me že kar dobro poznajo.
Zato vas prosim za pomoč.
Pred kratkim se mi je nekaj zgodilo ( ni pomembno kaj) ampak je bilo zelo težko in od takrat se spet vsak dan režem. Veliko tudi mislim na samomor ampak ga ne morem naredit ker sem zelo navezana na družino.
Lp
ev
ev5i
Hej,
tko men pomaga, ko me zagrabi stiska, da v roke vzamem led in ga stiskam. Ali pa, da na list papirja zapišem vse svoje občutke, al pa da grem igrat kakšen inštrument, pač, da se z nečim zamotim. To so ubistvu te stop tehnike. Sej ne vem, če ti to kej pomaga, ampak nisi sama v tem:)
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga DD-wannabe,
najprej se ti moram zelo zelo opravičiti, ker preveč dolgo čakaš na odgovor.
Med tem, ko si čakala še odgovor strokovnjaka, se je oglasila tvoja vrstnica Ev5i in ti predala svoje izkušnje kako si lahko pomagaš, ko se pojavi nujnost samopoškodbenega vedenja, ki ti predstavlja uteho, tolažbo v stiski. Te tehnike so ti lahko v pomoč, kot še nekaj drugih, ki so navedene v prispevku na povezavi.
Zapisala si, da se je nekaj zgodilo, čeprav potem nadaljuješ, da ni pomembno kaj. Je temu res tako? Lahko malo več napišeš o tem dogodku? Kako je vplival na tvoje doživljanje, razumevanje sebe in sebe v odnosu do drugih?
Zapisala si, da imaš podporo psihiatrinje in psihoterapevtke ter da si zgradila dober odnos še z eno zdravnico. To drži? Poskusi njej razložiti kaj se ti dogaja, iskreno povej, da se samopoškoduješ in da težko odvrneš sebe od tega. Verjamem, da je včasih težko povedati in pripovedovati o težavah ljudem, ki te imajo radi. Ne želimo jih razočarati, jim naložiti občutke krivde. Ampak to so naši občutki. Ali lahko pravzaprav vemo kaj bodo rekli ob naši razlagi situacije, lahko vplivamo na njihovo reakcijo, odgovore? Ne, se strinjaš. In, ker si zapisala, da te imajo radi in ker si ti navezana na družino, ti predlagam, da poskušaš razmisliti kdo je od tebi bližnjih takšen, ki mu zaupaš in ti je lahko v pomoč.
Glede sodelovanja s strokovnjaki, s katerimi že sodeluješ. Ker z njimi že nekaj časa imaš vzpostavljen odnos in poznajo tvoje težave, ti bodo lažje hitreje in predvsem bolj učinkovito pomagali. V kolikor bi ti hodila vedno k novemu timu strokovnjakov, bi vedno znova skupaj z njimi "odkrivali" tvoje težave in bi bilo to lahko precej naporno. Se strinjaš?
Zapisala si, da razmišljaš o samomoru? Imaš samomorilni načrt?
Za konec - ki bi bil pravzaprav začetek - razmisli kaj ceniš pri sebi, katere so tvoje moči, ki ti lahko pomagajo pri soočanju s težavami? Kateri dogodki iz tvojega življenja ti dajejo moč, katere osebe so ti še posebej ljube in bi te zelo pogrešale?
Počasi greva naprej. Korak za korakom. Čakam na tvoj zapis in ti ob tem pošiljam velik objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja