Ze skoraj eno leto je od tega ko je slo vse narobe. Vsak dan sem zalostna, brez energije... nevem ali je to depresija, enkrat sem se poskusila ubiti ampak ni ratalo vsak dan je slabse nevem vec kaj naj naredim, niti nobene osebe nimam ki ji lahko zaupam.
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljena,
hvala za zaupanje in opis stiske, s katero se soočaš. Tvoje sporočilo smo poslali svetovalki, ki ti bo odgovorila, kakor hitro bo lahko.
Medtem ko čakaš na odgovor, bi te želeli spodbuditi, da o svoji stiski z nekom spregovoriš. Pomoč obstaja. Obrneš se lahko še na druge vire pomoči: https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/
Ni treba, da si v stiski sama.
Uredništvo #Tosemjaz
• Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle!
Najprej bi ti rada sporočila, da pozdravljam tvojo odločitev, da si o svoji stiski pisala na našo svetovalnico. To zahteva pogum in iskreno me veseli, da si ga našla in se nam zaupala.
Praviš, da se že leto dni slabo počutiš, si žalostna, brez energije. Simptomi, ki jih prepoznavaš (žalost, melanholija, občutki obupa, nižja raven energije), so lahko znak depresivne motnje. Poleg tega se pri slednji lahko pojavijo še motnje spanja (nespečnost ali pretirana količina spanja), prekomeren ali znižan apetit ter opustitev interesov, hobijev ali socialnih stikov. Morda tudi kaj od tega lahko prepoznaš pri sebi, ni pa nujno. Tudi samomorilne misli se pogosto pojavijo pri posameznikih z depresijo. Pri sebi torej prepoznavaš nekaj znakov, ki so značilni za depresijo in kot praviš trajajo že dlje časa. Zato ti vsekakor svetujem, drago dekle, da si čimprej poiščeš pomoč strokovnjaka. Ni prav, da se ne počutiš dobro in da si v stiski. Obstaja veliko strokovnjakov, ki pomagajo mladim, ki se srečujejo s prav takšnimi težavami, kot si jih navedla sama. Zato te prosim, da razmisliš o mojem predlogu in se odločiš za ta korak, ki ti lahko samo koristi. Iskanje pomoči (kar si pravzaprav naredila že z objavo na našo spletno stran) je znak poguma in zakaj pomoči ne bi izkoristila, da ti pomaga prebroditi stisko.
Poglej, tukaj je navedenih veliko možnosti, kamor se lahko obrneš po pomoč. Najdeš lahko nekaj telefonskih številk, kamor lahko pokličeš kadarkoli, predvsem pa takrat, ko je stiska prehuda. Svetovalci ti bodo znali pomagati in te usmeriti na pravo pot. V Centru za duševno zdravje otrok in mladostnikov ali na Svetovalnem centru za otroke, mladostnike in starše pa lahko najdeš strokovnjaka, ki se bo s tabo najprej pogovoril, da spozna tvoje težave, nato pa bo izbral najbolj ustrezen način, kako ti lahko pomaga. V omenjene centre lahko prideš brez napotnice, seveda pa se lahko najprej obrneš tudi na osebnega zdravnika, če ti je to lažje. Na dnu spletne strani je navedenih še nekaj kontaktov, kamor se lahko obrneš v hujši stiski. Naj ti povem, da prav vsi kdaj potrebujemo pomoč. Sram ob tem je odveč. Ko bo stiska premagana, boš občutila hvaležnost, da si si dovolila pomagati. Zato le pogumno.
Zapisala si, da je že leto dni, odkar je šlo vse narobe. Sprašujem se, kaj to pravzaprav pomeni. Se je zgodilo kaj pretresljivega? Bi bila pripravljena o tem spregovoriti tukaj? Morda ti bo potem lažje. Mogoče ti lahko tudi jaz poskušam pomagati rešiti kakšen problem ali pa skupaj iščeva možne rešitve. Če želiš, lahko v svojem odgovoru izraziš željo, da je odgovor skrit in ga potem vidimo le uredništvo in jaz.
Zaupala si mi tudi, da si enkrat že poskusila narediti samomor. Verjetno se ti je zdelo, da je stiska prevelika. Da ne boš zmogla. Da je preveč. Da ni vredno. Žal mi je, da si se tako počutila, a hkrati sem vesela, da zdaj lahko berem tvoje sporočilo in ti poskušam pomagati. Morda se to sliši le kot pregovor, a vendar, verjemi mi, da je luč na koncu tunela. Vsi se kdaj znajdemo v stiski. In včasih je ta prevelika, da bi jo lahko rešili sami. Zato je prav, da poiščemo pomoč drugih. Prvi korak si že naredila :) Jaz sem lahko tvoja oseba, ki ji zaupaš. Veselim se, da mi še kaj napišeš.
Vse bo še dobro!
Lea Kopač, mag. psihologije